Последни данни показват 28.4 на сто безработица сред младите хора у нас. А още по-притеснителното е, че около 1 000 000 българи между 15 и 24 години са изправени пред въпроса по какъв път на развитие да тръгнат.
Никой не би се изненадал, че повечето от тях виждат по-добро бъдеще извън родината.
Според проучване на Евростат 50% от младежите в България искат да имат собствен бизнес, но 49% нямат идеята с какво да се захванат. Това са около 490 000 млади хора, които могат да спомогнат за развитието на икономиката, оставайки в България.
Вече има по-различно решение на този проблем. Платформата Embrioo.com е уникална отворена мрежа за иновация, която дава още едно решение на проблема с младежката безработица. Нещо повече, то е нова алтернатива за кариерно развитие, която стимулира младежкото предприемачество.
Инкубатор за младежки бизнес
Еmbrio Инкубатор е първият по рода си бизнес инкубатор, който събира екипи от млади хора с различни таланти и умения, като им дава конкретни идеи или концепции, които те да превърнат в свой бизнес.
Идеите идват от платформата embrioo.com - идеи, които имат потенциала да бъдат превърнати в самостоятелен бизнес. Embrioo Инкубатор работи с лесен механизъм, но има потенциал да промени малкия и среден бизнес, давайки шанс на стотици младежи за кариерно развитие на предприемачи.
Как възниква идеята
Идеята за Инкубатора възниква, когато две студентки от УНСС - Аурора и Филипа, решават да създадат Академия за млади хора и студенти, която да ги обучава и подготвя по пътя към успешното предприемачество.
Това е отговор на проблема с безработицата сред младите, както и на постоянното разминаване между изискванията на работодателите и нивото на знанията и уменията на студентите.
Един от първите хора, с които Аурора и Филипа споделят идеята си, е Рени Попчева, основателят на платформата за отворена иновация embrioo.com.
В Embrio има добри идеи, които все още не са намерили подходящ купувач, но имат потенциал да бъдат развити в самостоятелни бизнеси.
Абе идеи много... А пари?