Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

1.60 лв./км - таван за такситата в София

Въпреки уверенията на министър и превозвачи, че таксиметровите услуги няма да поскъпнат, в София тя ще скочи почти 2.5 пъти Снимка: Sofia Photo Agency
Въпреки уверенията на министър и превозвачи, че таксиметровите услуги няма да поскъпнат, в София тя ще скочи почти 2.5 пъти

Столична община и големите таксиметрови компании са решили таванът на цените в София да е 1.60 лв./км., съобщи Mediapool, като се позова на зам.-кмета по транспорта Любомир Христов.

Авторът на публикацията Десислава Лещанска съобщава, че предложението ще бъде внесено за обсъждане в Столичния общински съвет следващата седмица, когато ще са готови окончателните анализи, с които да се мотивира исканата цена. Тя е с около лев по-висока от тарифите на софийските таксита в момента.

Според промените в Закона за автомобилните превози общинските съвети определят таван на тарифите на такситата. Цените ще се актуализират поне веднъж годишно, а глобата за шофьорите, които надхвърлят максималната цена, е 3000 лева.

Решението на общинската комисия по транспорт във Варна е за максимална цена на километър таксиметров превоз от 1.50 лева през деня и 2 лв. - през нощта. Таксиметровите компании във Варна в момента возят на цени от 0.44 до 0.89 лв. на километър.

Според Mediapool зам.-кметът на София Любомир Христов не е уточнил каква ще е максималната нощна тарифа в града. Таксите за повикване, престой и първоначална не могат да надвишават 50% от максималната цена за километър пробег - 1.60 лева.

Електронното издание припомня, че след приемането на промените в автомобилния закон, и министърът, и превозвачите увериха, че наличието на ценови таван няма да доведе до поскъпване на услугата, тъй като и сега тя се определя преди всичко от пазара.

Малко вероятно е обаче компаниите да не се възползват от възможността да повишат цените. "Точно това направиха месопроизводителите след въвеждането на доброволния стандарт "Стара планина", за който освен това се оказа, че няма как да бъде цялостно контролиран", се казва в статията.

Задоволи любопитството си по най-удобния начин - абонирай се за седмичния ни бюлетин с най-интересените статии.
 

Най-четените