Герои на новата война

За всичко случващо се извън България, ние, българите, разбираме със закъснение. Лошото е, когато не само не се срамуваме и не си взимаме поука, ами вместо това искаме да наваксаме
пропуснатото, и нещо, което на запад отдавна е спряло да прави впечатление, тук се превръща в мода.

Не че имаме информационно затъмнение

Сигурно имаме повече свободен достъп до интернет от братята американци, но обикновено не се интересуваме от нищо, което не ни е казала Ани Салич или просто не го приемаме за чиста монета докато не излезе от нейната уста или която и да е, стига да е чуто по телевизията!

Дори в редките мигове, когато има шанс да научи нещо полезно, българинът предпочита да гледа предаването на Вихра, Камелия, Венета, в които се коментират жизненоважни теми като "Колко деца наистина има Коко Динев?" или "Кога Алисия ще признае, че играе театър с младото си непривлекателно гадже?".

За никой не е изненада, че животът ни е поп фолк. Отскоро обаче има раздвижване. "Един тръгнал да става тъп и айде всички след него." В един момент, докато се започнаха емисиите за бунтовете срещу АСТА започнаха да се споменават и други имена на организации.

Заедно с РIPA и SOPA започнаха да ни говорят за организация, самонаричаща се Анонимните

Всички знаят, че те са твърдо против АСТА, това не е лъжа, но като цяло хората са много слабо
информирани за техните методи, каузи и начинания.

Стана ми смешно, когато в youtube се натъквах на клипчета със заглавия "Интервю с анонимната Гергана" и за пореден път ми се налагаше да разбера колко смешен народ сме.

Веднага щом чуем за нещо злободневно, се чувстваме длъжни да покажем на света, че и ние сме замесени.

От нищото по Facebook всеки втори сложи снимка на онази странна маска и започна да поства драматичните им манифести (тук и аз пледирам виновна, защото някой от тях са си направо вдъхновяващи), започна членуване във всемъзможни интернет групи и стаи, без да има и най-малка представа в какво всъщност участва.

Но и не се интересува да научи, стига му да знае, че е модерно да се говори за това и, че е против качването на филми в замунда...

Това е другата черта на нашето поколение (да не казвам силна дума като обвързвам целия народ с наблюденията си) - всякаква липса на здраво любопитство, желание за обогатяване на общата култура, старание за собствено мнение и мислене.

Затова се излагаме с клипчета, в които името Гергана се асоциира с анонимност. Въпреки, че обикновения потребител няма рицарски амбиции, промяната идва, когато групи от хора, се вдъхновят от едно и също нещо.

Това, което виждаш от пръв поглед, когато влезеш в сайта им е гнусно черен хумор, миксиран с порнография и простотия и от време на време полезна и интересна информация.

За някои хора освен определително или съществително, Anonymous е начин на живот. Ако питаш някой от тях, ще ти отговорят:

"Ние сме за свободата до достъп на информация независимо от медията. Вярваме в гражданските права, които важат за всички и нашата мисия е да накараме хората да ги търсят, да мислят за себе си и да вземат мерки против деизинформацията чрез мирни действия."

Това, което Anonymous искат да кажат е, че правителството не винаги мисли за хората и не винаги ни казват истината

Това трябва да се промени, защото светът принадлежи на всички, не на онези 0.01% от човечеството, които си мислят, че управляват света. Дезинформацията на правителството е навсякъде около нас и това се вижда.

От деня, в който сме родени, сме научени да не поставяме под въпрос новинарските емисии и да приемаме за чиста монета всичко, което ни се каже. И така правят повечето хора - вярват на всичко, което чуят дори, когато им е доказано, че не е вярно.

Законите са създадени, за да защитават човешкото общество, не да потъпкват човешките права - "Когато правителството се страхува от хората - това е да имаш свобода. Когато хората се страхуват от правителството - това е да си под тирания.""

Когато група хора говорят драматично и си слагат смешни маски не стават нито готини, нито оригинални, нито са някакви предвестници за световна промяна

Тези хора не са нищо повече тинейджъри без личен живот, взаимстващи идеи от книгата на Чък Паланюк и които се страхуват да бъдат дръзки, резки и груби в реалния свят (сигурно има нещо общо с това, че са на 13). Успехът на един трол е като хвърляне на зар.

Светът има нужда от промяна, това е ясно. Но тя няма да стане докато стоим на компютрите и спамим хора, които не харесваме. Образованите, изучените, мислещите са тези, които ще променят света и които трябва да са социално и политически активни. Което не означава, че сред това общество няма хора, които нямат този потенциал, просто не са намерили подходящ подход.

Може да не съм си изразила правилно мисълта, но нямам нищо против Anonymous, защото никога не са ми пречили. Раздразнението ми дойде от онези "членове", които мислят, че са част от нещо голямо, което дори не са си направили труда да опознаят - типично за нашата народопсихология. Всъщност всеки може да си набави информация за тях, за анонимни личности са доста големи душевни ексхибиционисти.

#4 Doberman 22.02.2012 в 12:26:13

Че това горе не е ли бла бла? То не беше генерализация на народопсихологията, то не бяха 13 годишни, напикани зубъри, които били и ексхибиционисти, пък после хората, дето участвали в групи, посветени на съответната организация... Брех, че са стадо тия юзъри... Ужас, направо. Хм, ако основната идея, че като цяло тая работа смърди, та се не трае... Съгласен. Иронично беше това с авторските права над маските. Същият шит е и с уикилийкс, особено след като всички медии почнаха да копват инфо от там... Случаен ПР нема.

#6 Дракон с кисело зеле 22.02.2012 в 13:46:55

В момента мозъкът ми нещо не работи както трябва, та изобщо не схващам за какво, да го вземат дяволите, се говори в горната статия... Аз ли съм тъп или...

#7 vanko 22.02.2012 в 15:04:06

Става въпрос, че средностатистическия човечец не си прави труда да търси и отсява информация. Това е очевадно напоследък! Какво сложно има за разбиране? При вас може и да не е така, но при мнозинството това е хронично. А това с дребният шрифт е копи/пейст и най-вероятно е добавено от друг...

#8 nakadetaka 22.02.2012 в 16:04:35

Добре - да обощим - Анонимните са куп сополиви тинейджъри и това Ариета го е разбрала, защото само тя и единствено тя след като е постнала техен манифест във Фейсбук си е направила труда да ги провери кои са :-))..Всички останали са просто тъпа маса, която обича да членува в групи, но не разбира дори за какво става въпрос, защото такава ни е народопсихологията. Ариета е умна. Тя разбира. И може да пише. Ариета е умна.

#9 deowin 22.02.2012 в 18:02:36

Иронията на включването на 'анонимния' Dobromir Hristov с маска-аватар под точно тази статия просто ме съсипа от смях

#11 deowin 22.02.2012 в 18:17:28

А Дракон, статията е просто негодувание срещу типичната (според авторката) черта на българина да желае да се впише във всяко актуално и модно явление, без дори да си даде труда да разбере за какво точно иде реч. Аз лично съм съгласен с нея - и на мен ми се струва комично как се навъдиха 'анонимни' българи, и как ФБ изведнъж се изпълни с маски. Комично е как лафовете за Чък Норис навлязоха в БГ интернет културата (преведени аз Бойко) около година, година и половина след като бяха вече станали демоде навсякъде другаде. Комично е да видиш неуместни препратки към 4chan, ./, reddit, fark и прочие мемове, които някой е видял някъде и очевидно е преписал без да разбира, щото е мудерну. Да - и аз мисля, че на много от българите им липсва човешко достойнство, и това ги прави комично смешни в очите на другите. Когато нямаш самочувствие, да го компенсираш с просташка шутовщина и претенциозно псевдоразбиране е жалко. Както беше лафа - когато не знаеш, можеш да мълчиш и всички да те мислят за глупак, или да проговориш и да премахнеш всяко съмнение.

#13 Kalinka_Malinka 22.02.2012 в 20:39:13

Свинчо, ти си този, на когото му липсва достойнство. Анонимъс се борят за свободата на обикновения човек да не бъде следен от големите корпорации и правителства. Може да смятате маските за тъпи, може и наистина да е тъпо, че една корпорация печели от тях, но все пак мисля, че са по-подходящи от маски Мики Маус. Г-ца авторката според мен просто избива комплекси, за нея целият народ е прост и тъп, само тя е умна и проницателна. Сигурно има и такива, които подкрепят Анонимъс заради модата, но повечето разбират за какво става въпрос.

#14 deowin 22.02.2012 в 21:22:35

Добре де, калинке, аре сега ми кажи ей-тоя Добромир Христов тук що си е сложил маската като аватар? Според теб: >Сигурно има и такива, които подкрепят Анонимъс заради модата, но повечето разбират за какво става въпрос явно е по-вероятно да е защото се е осведомил точно какво представляват те, какви са им целите, и е решил да ги подкрепя. Но тогава защо парадира с маската, след като точно на тази организация режима на работа е без излишна показност да се вършат дела? Анонимността изключва показността. Апропо, не е ли по-вероятно тогава Добромир да е именно от тези хора, за които говори авторката, които се включват с нетърпение към всяко модерно течение, и, неразбирайки го, стават смешни с абсурдни противоречия? Не ме разбирай погрешно - нямам нищо против Anonymous. Имам нещо против нелепите напъни на псевдопоклониците им, които утре с характерна лекота ще са like/fan/follow-нали следващото течение и ще са сменили аватара със следващата модерна картинка.

#17 Kalinka_Malinka 22.02.2012 в 21:41:59

На мен ми омръзна все да се говори за безплатните торенти, големият проблем е, че с АКТА се опитват да дадат право на корпорациите, при най-малкото и недоказано подозрение, да ти отнемат, без намесата на съд, всичко това, което изброи, Теа.

#19 deowin 22.02.2012 в 22:53:44

Тоя почна да пише в първо лице, множествено число!.. Калинке, съвсем го загази.

#21 fata morgana 23.02.2012 в 10:55:17

По начало науката културология, която се занимава с такъв тип изследвания не е много популярна и се смята за ненужна и елитарна от мнозина. Всеки път, когато се разсъждава върху днешната култура, хората се дразнят на примерите и ги разглеждат като нещо изолирано от идеята на автора. А те просто целят да илюстрират тезата, която разглежда самото културно явление. Не иде реч за аватарите с маски и каква точно семантика носят. Не иде реч и за анонимус. В случая авторката просто разсъждава за това, че суетата понякога надделява над стремежа да се търси истината и над това, че е по-лесно да не се задълбочаваш. А това е много лошо, защото се получава лавина от информация, която ни залива и, ако сред тази лавина има едно стойностно разсъждение ще си остане под планина от безцелни размисли!

#22 fALLEN 23.02.2012 в 12:23:51

като не мина "отвореното писмо" на ония педерасти от профан и т.н., протестът и всичко около него започна да се лумпенизира от разни прохождащи в "занаята" журналиски... и тоя филм сме го гледале.

#23 fALLEN 23.02.2012 в 12:34:24

И мога да ви кажа, че спадам към не много голям процент от хора, които имат тези условия на живот. Така че един филм от Замундата ми е последна грижа. --- тейче, а не би ли трябвало един филм от замунда да е последна грижа на клошарите, циганите, бедните, гладуващите от африка и т.н.? за един човек с твоите невероятни условия на живот, би трябвало да е важно да се развива и в културно отношение, а не да си седи на лумпенското си ниво от преди пубертета. не мислиш ли?

#24 fALLEN 23.02.2012 в 13:06:12

http://zrockbg.com/novini/lemi-ne-kupuvajte-boks-seta-na-mott-rhead-mnogo-e-skyp-5710/ един пример от много. винаги ще се появяват маса лумпени, които да разводняват коментарите под статиите, но не им обръщайте внимание.

#26 fata morgana 24.02.2012 в 11:43:36

Фолън, за мен Анонимус са кифли от мъжки род. Само суета. Нищо конструктивно! Всички възможни последствия от акта са в сферата на философията. Всички твърдения, които чух ми звучат ми като евангелския Апокалипсис, числото на звяра дамгосано върху всички ни и някакви такива катастрофални истории... Все още никой не може да определи дали такова споразумение ще е добро или лошо за хората. Като заговори за култура, аз лично филми не гледам от близо десет години. Или гледам само в забавна компания. Посланията им са унифицирани. Когато видиш началото, лесно отгатваш и края. Не казвам, че няма стойностно кино. Но филмите не ми липсват. В един автор от 19-ти век дори може да откриеш повече съдържание. А съвременните ти дават цялото възможно поле за размисъл.

Новините

Най-четените