Велик е нашият войник…? Да, ама не!

Мине, не мине време, и някой се сеща за задължителната казарма като панацея за оправяне на липсващата ни национална сигурност. Снощи се замислих, че ако - недай си Боже - стане нещо, нито аз, нито близките ми знаем какво да правим.  За да искаме от някой убедено и доброволно да защитава родината си, е нужен патриотизъм. Обаче патриотизмът не е кухи лозунги на подпийнали мъже в носии или изпразнени от съдържание речи на ченгета от ДС по медиите.

Патриотизъм има там, където има национална доктрина. Каква е нашата национална доктрина сега?

Да крадем от еврофондовете, да фалираме банки с помощта на някое правителство, да уреждаме на мафията държавни поръчки за милиони, да тормозим населението с нелепи данъци, осигуровки и такси на монополисти, с подслушване, нови административни тежести и чиновнически произвол, да устройваме роднини и некадърни партийци на държавни постове?

Или да изучаваме Паисий и Ботев от първи до 12-ти клас, за да си докажем какво велико минало имаме и в същото време да се оплакваме и мразим непрекъснато, все някой друг да ни е виновен и все да чакаме някой да ни оправи? Но не и да се спретнем сами да подредим бъдещето на държавата си. За която евентуално ще мрем.

Националната сигурност предполага и разумна политика за запазване на мира, а не безразборно хвърляне на необучени млади хора като пушечно месо „в случай на нужда". Каква е стратегията на правителството и на МО за сигурността?

Ще нахлуваме у съседите да си отвоюваме нови територии, за да стане България на три морета? Или ще се пазим и развиваме отбраната, ако някой ни нападне?

На чия страна ще воюваме и с кого в един евентуален конфликт Турция-Русия, след като сме членки на НАТО? Ще разделим армията на русофили и русофоби, на привърженици на ЕС и такива на Путин? И дали страстните защитници на нацията от ДС първи няма да се предадат на когото трябва и на когото е по-изгодно, както винаги са правили?

Войник се става не чрез „регистрация", а чрез професионално военно обучение и най-вече чрез вярата в някакви национални идеали, каквито управляващата политическа мафия няма.

Кого точно ще браним в името на честта? Пеевски, офшорките и кохортата, която им осигурява финансов и законов комфорт? Оядените чиновници и депутати с беемвета, крадливите кметове? Или „славното" минало отпреди няколко века на фона на трагичното ни настояще?

Силна армия се прави от образовани и просветени офицери, добре тренирани войници, модерна военна техника и много пари. А не два танка, една ръждясала подводница и няколко разпадащи се руски МИГ-а.

И не с полуграмотни шкембелии, които дори физическите изисквания не могат да покрият, но са шампиони в разпродажбата на имоти, купуване на розови автомобили, и защитата но не на родината, а на собствените си привилегии като ранното пенсиониране.

Останалите въпроси да ги задават професионалистите: с какви пари ще се обучават запасняците, след като държавата няма средства да поддържа дори ежедневния бюджет на армията?

Когато направиха войската професионална, „стратезите" не се ли сетиха, че след 10-тина години няма да останат обучени мъже в подходяща възраст за евентуална мобилизация? Как ще се регистрират хората, които учат или работят в чужбина?

Ще ги броят директно за дезертьори? А братята от ромското малцинство как ще ги издирим и принудим да служат?

Кой ще поеме загубите на работещите, докато трае няколко месечното „обучение"?

За държавните служители ясно, а частниците пак ли трябва да поемат поредното бреме да пазят работно място на запасняк и в същото време да плащат втора заплата на заместника му? Кой ще преценява кой е годен или не за военна служба, след като военни комисии и окръжия отдавна няма? Пак ще раздуваме щата на военното министерство ли?

Или ще търсим работа на пенсионери в униформа на по 50 години? Кой и как ще прави разчетите и по какъв критерий ще се определя кой за какво е способен и полезен, тоест на какъв принцип ще решат дали ще ходим на турската граница, ще пращаме шифровани съобщения или ще гледаме свине в обоза?

Така че „патриотите" първо да си оправят и подредят собствената къща, да укрепят разградената ни граница, през която всеки минава необезпокоявано, да си посъкратят чиновниците, да се изчистят от кадрите на ДС, които никога не са работили в полза на България, да направят офицерите грамотни и знаещи чужди езици, да подсигурят съвременна техника, да престанат да работят на „парче" и да реформират армията, ама не само на думи.

И най-вече да спрат да крадат.

Пък тогава може и да си поговорим за швейцарската армия, да. И за начина, по който е устроена и функционира, и за това, че всеки швейцарски гражданин е въоръжен и запазва оръжието си като лично след навършване на 50 години...

#1 Вълков 25.02.2016 в 15:41:43

Браво Стойчева направо ме разби,точни конкретни въпроси,право в десятката.Жалко че няма кой от политическата паплач да те чуе.

#2 TheRock 25.02.2016 в 15:47:39

Най-гнусното нещо което направи комунистическата и ДС - сган, е че превърна България в бойно поле на Русия и Турция!!! Изгониха турски дипломат, това ОК, а на 23.02 руският посланик чества празник на несъществуваща армия, която е окупирала България и донесла червен терор над българското население заедно с представители на три парламентарнопредставени партии: БСП, АБВ и АТАКА!!! Защо този руски дипломат е още в България????

#3 1951 25.02.2016 в 16:20:31

Слаб коментар в стил ядосана леличка сяда и пише разярено за нещо, което не разбира. Кафеджиите, не е достатъчно да напишете три пъти ДС, един път Пеевски и общи лафове за световното положение за да е един коментар добър.

#4 Rowan 25.02.2016 в 17:42:23

@1951, леличката си стреля точно и на месо. За това или й плащат, или е просто полезен идиот, който върши работа на платените от зад океана НПО-та. Леличката точно вменява кусурите на политическата измет, поддържана от същия този Запад, в институциите на държавата ни. Значи другарю 1951, много е важно да се уронва авторитета на държавните институции, за да няма държавност, за да сме лесно управляеми, слаби, подчинени и наведени. Такива са им националните интереси на задокеанските – не ги виня, но такива като леличката са обикновени предатели.

#5 1951 25.02.2016 в 17:53:42

Да, явно авторът е от ония "полезни идиоти". Ако беше мъж, да кажеш, че са го били повече в казармата, ама явно лелката и пушка не е държала в ръце...

#6 Дракон с кисело зеле 25.02.2016 в 18:12:14

Не, просто е права авторката. Само че четирийсетинагодишни "мъже" с акъла на дядовци трудно ще го разберат.

#7 Rowan 25.02.2016 в 19:07:37

Драконче, „четирийсетинагодишните "мъже" с акъла на дядовци“ се чифтосаха на по двайсе и нещо и се размножиха, а ти мамин – златен ще станеш дядо девствен. Защото не си ходил в казарма е една от причините.

#8 Дракон с кисело зеле 25.02.2016 в 19:10:43

Не ходих в казарма, защото според кардиолозите трябваше да съм умрял, преди да навърша пълнолетие. В смисъл, казаха ми го директно. Що се отнася до другото - благодаря, че ми насади представата как това на аватара ти осъществява интимен контакт с подобно.

#10 ImaIma 25.02.2016 в 20:45:24

@1951 колко е лесно да нахраниш някой, гледай само. Преди години жена да бъде в редовата армия е нещо не реално за онези времена. Та от къде по дяволите да е държала пушка момата. За съжаление сексизма е в голямо количество в всеки от нас. За съжаление отново си пълен идиот който не вижда по - далеко от носа си. Между друго това, че си държал пуска, к'во те прави голям МЪЖ, безсмъртен... глупости.

#11 deowin 25.02.2016 в 20:47:20

Rowan, осъзнаваш ли, че звучиш като да си горд от това, че си се чифтосал и размножил? В случай, че ти убягва, ще ти напомня, че това го може практически всеки жив човек. Също, що се отнася до простото чифтосване и размножаване, произволен американски селяндур от средния запад те бие в това с цял порядък - има доволно много такива с 10+ деца. Напомни ми, ти не беше ли разведен с един син? Преди време съще беше горд и с това, че си ходил в казарма. Това ли наистина са върховните моменти от живота ти, с които се гордееш? И, понеже казармата е повод за гордост за теб, считаш за необходимо да защитаваш мнимото величие на тази отвратителна, покварена, достойна единствено за вицове структура?

#12 ImaIma 25.02.2016 в 20:50:51

@saturass споко бе, всеки е играл цс няма страшно. Повече ме плаши глупостта на хората и тяхното глупаво действие. Война ако ще има, то ще има. Е мега глупаво. Нали сме хора, уш сме интелигентни същества, а се бием с камани... а най - голямата глупост, ти си просто един войник и се биеш за някой си. Като знаеш, при война всяка страна е права за себе си.

#13 pixie 25.02.2016 в 21:30:17

Навремето имаше начално военно обучение. Всички стреляхме и разглобявахме и сглобявахме автомати калашников, даже и за време. Е, и? Нищо не помня. Ако се наложи да ме мобилизират, ще бъдат много разочаровани от уменията ми или по-точно липсата на такива. Добре, че не съм във възрастта, която военните са си набелязали да водят на отчет. Аз съм пацифист, мразя насилието във всичките му форми. Патриотизмът ми vs. отвращението ми от насилието. Какво да правя?

#14 Дракон с кисело зеле 25.02.2016 в 22:34:08

deowin | 25.02.201620:47 Rowan, осъзнаваш ли, че звучиш като да си горд от това, че си се чифтосал и размножил? --- Осъзнава го със сигурност. Не е чак толкова зле. Може би няма да е зле обаче да осъзнае, че разликата между дедовския цинизъм и мъдростта е като между купчина фъшкии и скулптура на Донатело.

#15 MarkModel13 25.02.2016 в 23:04:34

Жени разсъждават за казарма...Искрено се посмях.

#16 1951 25.02.2016 в 23:31:45

ImaIma, каква ти е тезата по-точно? То и въпросът е, каква е тезата на ядосаната леличка? Нашият войник не бил велик? Защо? Били "полуграмотни шкембелии". Тези момчета на снимката такива ли са? Авторката съзнава ли, че тия момчета на снимката са се клели да ѝ защитават самодоволния увиснал задник. Не съзнава и теза няма, освен, че всичко е лайняно и тя е бясна от това, но за какво точно е бясна не знае... Как, подяволите, глупавата лелка праща офицерите да учат чужди езици, когато във военния университет се влиза с изпит по немски, английски или френски. И това не е от днес, не е от вчера, а е от 20 години. Няма офицер, почти няма и сержат, който да не владее английски на работно ниво. Сериозна част от войнишкия състав и той знае. И това ви го пиша, като бивш офицер, който го уволниха при поредната реформа. Бил съм там, гледал съм и все още повечето ми съвипустници служат. Та, затова определих авторката, като ядосана леличка и полезен идиот. Просто не разбира материята, а просто маже лайна по сайта. Други ги ближат и я хвалят...

Новините

Най-четените