Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Защо бургерите стават все по-големи

Бургерът вече стана (колкото)пица
Бургерът вече стана (колкото)пица

Току-що ядох пица, направена от хамбургери. Под това имам предвид, че пробвах новия "Пица бургер" на Burger King, чудовище с 2530 калории, което включва четири кюфтета за хамбургер, пеперони, моцарела и нещо, наречено тоскански сос, в огромно хлебче със сусам. Мегабургерът за $13 е с диаметър 24 см - с размерите на малка пица - и представлява калориен еквивалент на почти четири хопъра. Аз се справих с два резена от него, преди да се откажа.

Всички в бизнеса правят така

"Пица бургерът" може и да е най-големият бургер, създаван от верига за бързо хранене, но големите 30 см чийзбургери в Hardee's и Carl's Jr. не му отстъпват особено. От известно време американската верига от Западния бряг Red Robin пълни бургерите си с парченца моцарела. Веригата от Източния бряг на САЩ Friendly's понякога пъха кюфте между два сандвича със запечено сирене. Огромните концептуални бургери са навсякъде.

"Това е нещо, което всички в бизнеса правят в момента", разказва Брад Хейли, вицепрезидент по маркетинга на CKE Restaurants, фирмата-майка на Carl's Jr. и Hardee's. "Все още предлагаме алтернативи с ниско съдържание на мазнини и въглехидрати, но те никога не се продават толкова добре, колкото вървят големите хамбургери."

Над 1/4 от американците са с наднормено тегло

Вековната любов на Америка към хамбургера е надживяла здравословни тенденции, отхвърлянето на обработената храна, дори рецесията. Но последното десетилетие отбелязва изместване в моделите на консумация - от традиционната комбинация от хлебче и кюфте към това, което маркетинг мениджърите наричат "луксозни" и "специални" бургери, които се концентрират върху висококачествено телешко месо и досега необичайни екстри. Това донякъде обяснява защо ресторантите шумно рекламират гурме гарнитури, създават новаторски пропорции и правят хлебчета от всичко - от меки претцели до глазирани понички.

Като се има предвид, че близо 27% от възрастните американци са не само с наднормено тегло, но и направо затлъстели, идеята за сандвич с размерите на пица може да предизвика кършене на ръце и заканително размахване на пръст, но много малко от клиентите на Burger King всъщност ще имат достъп до него. В момента свръхголемият сандвич се предлага само в BK Whopper Bar в Ню Йорк.

"Тези екстремни храни често са само ефектен трик - нещо, което да накара клиентите да мислят за ресторанта им", коментира Брайън Уансинк, директор на лабораторията по храни и марки на Корнелския университет и автор на книгата "Безумно ядене". "Да вземем например KFC Double Down. Ако никой не го беше поръчал, щеше ли все пак да бъде добра идея? Абсолютно. Това ги кара да изглеждат новатори."

Естремно, но води доникъде

От гледна точка на консумацията, медийният шум обаче не може да изведе един ресторант твърде далеч. Плашещо огромните бургери осигуряват забавление, може би дори дават на консумиращия някакво основание да се хвали, но в крайна сметка не предлагат нищо повече от съвсем малко пица-сос или лек вкус на поничка след изяждането им. Огромните 30-сантиметрови бургери не включват дори и това. В крайна сметка храната не може да осигурява дълготраен вкус.

Тагове: сащ, бургери, храна
   

Най-четените