Част от оборудването на школата по физика, водена от учителя на годината Теодосий Теодосиев - Тео, беше изнесена по нареждане на директора на математическата гимназия в Казанлък Красимир Дамянов. Това предизвика моментален отзвук в Казанлък, където се възродиха коментарите за конфликт между директора и учителя.
Уредите са изнесени с бус, като преди това в школата е постъпило уведомление, че ще се прави инвентаризация.
Според Дамянов, цитиран от местни медии, това е регулярен процес, който се прави всяка година с цел учебното оборудване да бъде описано и протоколирано. Сред оборудването има такова, собственост на ПМГ, а не на Теодосиев, твърди директорът на гимназията, както и личните дарения на учителя не са иззети.
„Това са неща, които щял живот съм събирал, над 40 години, които не са по бюджета на гимназията", обясни легендарният учител пред Webcafe.bg. Става дума за експериментално оборудване, което се използва за специализирана подготовка и лабораторни опити от учениците за международни олимпиади и състезания.
Школата на Теодосий Теодосиев е известна с това, че от 40 години „произвежда" златните медалисти на България в областта на физиката. Кадри на школата са и децата от националния ни отбор по физика, с който страната ни участва в международните олимпиади.
„И с по-големи проблеми сме се срещали. За щастие, имаме дарители, които ни помагат, така че не искам да драматизирам", допълни Теодосиев.
Физикът не е изненадан от случилото се, но е против факта, че учебното оборудване е заключено в ремонтиращата се сграда на ПМГ "Никола Обрешков", където няма ток и отопление, влиза се със специално разрешение в инвентарните помещения, а и предстои зимен сезон. Не се знае кога ще приключат строителните дейности.
Директорът на Красимир Дамянов обвинява "учителя на годината" и носител на орден "Св. Св. Кирил и Методий" I степен Теодосий Теодосиев, че намиращите се в школата му по физика уреди не били използвани по предназначение. Освен това, така другите учители по физика нямали възможност да ги използват.
"Мисля, че е най-добре, да речем, кабинет по информатика, където има оборудване, по химия, където има оборудване и материали, по биология, където също има голямо оборудване и материали. Никой не си ги държи нещата в някаква сграда, която му е отстъпена, за да я ползва", каза той, цитиран от Дарик.
От един ключ под друг
Часове по-късно, след като в защита на Теодосиев се появи подписка от страна на родителите, Дамянов е разпоредил преместване на оборудването в сградата на казанлъшкия механотехникум, където се помещава ПМГ от тази учебна година, поради ремонта на нейната сграда.
През лятото част от ПМГ рухна и пострадаха складови помещения с учебен инвентар.
"Нещата пак са под ключ. Иска се специално разрешение, за да се ползват. А един от тези уреди тежи по 20 килограма. Директорът реагира много бързо, което доказва, че медиите имат голяма сила", коментира Теодосий Теодосиев, според когото следващите му уроци с учениците в школата ще бъдат затруднени поради липсата на оборудване.
Учителят допълва, че не иска случаят да се превръща в сензация, но не и обучителната техника да бъде изоставена да се разруши с годините. „От 25 години нямаме кабинет по физика и изведнъж тези неща станаха много ценни. Те струват дълги години от живота ми и ще е много жалко, ако изчезнат", изтъква Тео.
Изпълнителният директор на фондация „Тео" Светлана Кирилова смята, че от преместването на инвентара ще загубят децата.
"За мен няма никаква логика техниката от една добре обзаведена лаборатория, в която могат да се извършват експериментални задачи по физика, да се премества в сградата на математическата гимназия, която в момента е необитаема. Техниката, която е събирана с години, използвана по най-добрия начин досега, просто ще бъде заключена" - поясни тя.
Защо?
По думите на възпитаници и колеги на Тео, директорът на математическата гимназия е бивш негов ученик, който е бил на посредствено ниво и е изпитвал затруднения. Това е породило у него реваншизъм по отношение на учителя му.
Другата версия е, че целта е Теодосиев да бъде принудително пенсиониран. „Нямам нищо против да си почивам повече, защото цял живот съм работил много - и събота, и неделя. Ако на директора му ставам излишен, има къде на работя. Ако някой загуби, това ще бъдат децата", коментира физикът.
Засега родителите са твърдо на страната на успешния преподавател, който изказа благодарност към даренията от цялата страна за неговата школа. Той се пошегува, че не само подготвя и възпитава децата, но и спасява за момента държавата от изплащането на още една пенсия.
„Искам до гроб да работя и да не взимам нито една стотинка от държавата", добави той за своето бъдеще.
Може обаче да се получи така, че новият Национален център по природни науки, за който правителството отпусна пари, в крайна сметка да заработи, без вдъхновителя си. На всички тези теории на вероятностите Тео гледа с усмивка, но и с едно наум, защото все пак става дума за чиновнически подход към науката.
Май и ти от неговите посредствени ученици, а!
Ма разбира се!
Към малоумниците които нямат идея за какво става дума и дири не са прочели статията. не се излагайте поне като описвате умствените си недостатъци. Господин Дамянов е посредствен чиновник издигнал се като роднина на бившия кмет Дамянов и откакто е директор ма ПМГ Никола Обрешков се занимава със съсипване на повереното му училище за да го свали на неговото посредствено ниво. Той прогони много кадърни учители но поне до сега не смееше да пипне Теодосиев. Но такъв е живота навлизаме в ерата на тъпаците и техните критерии, какво да се прави. И Бог да пази България от българите Амин
а обективността е : учениците в 11 клас не учат от тази година физика, химия и много малко математика. Една година забравят природните науки и после евентуално след една много малка част от тях отиват да учат за инженери?????????? А иначе държавата има за приоритет образованието- дава 20 милиона за образование и 100 за въоръжение. Егати приоритета. СРАМ МЕ Е ОТ СРЕДНОСТАТИСТИЧЕСКИЯ БЪЛГАРИН (ТЕРМИН ОТ ФИЗИКАТА) А този човек вероятно все още се опитва да се бори сам със системата. Възможно е и методите му да се остарели- но я кажете, НЯКОЙ ПОМАГА ЛИ МУ. Ей за това заслужаваме да ни крадат и да ни взимат за втора ръка (трета са африканците). СМОТАН ПРОСТ НАРОД. И Ботев се е дразнил от това, но явно бронята от дебелокожие е най- здравата наноструктура
Драконе, очевадно спора е безсмислен с олигофрен като Мако-Ако-то. Дрисльо който си позволява директни обиди и квалификации трябва да бъде подминат с презрение. Спора имаше смисъл с Дядо Хаджи, който има доводи и не изпада в лични нападки. А иначе за Мако-Ако-то - след като този великан Теодосий сам сие събирал техниката с какво право дава на директора да му я взима? АКО си е негова наистина ще го изгони. За да му я дава значи просто НЕ Е НЕГОВА а на училището. Друг въпрос. Теодосий за какво е назначен в тази гимназия? За учител или за подготвящ за олимпиади? Ако всеки учител в България реши да си прави собствен план къде ще му излезе края. Аз ако си давам детето да завърши тази гимназия, НО НЕ ИСКАМ ДА ГО ПРАВЯ ГЕНИЙ-ВУНДЕРКИНД по каква логика ще го карат да учи материал за подготовка на олимпиади или университет? Ако да искаш да се спазват правилата значи да си злобар и хейтър то аз съм такъв. Поне по отношение на Теодосий Велики...
Монетата винаги има 2 страни!Редно е да се потърси за коментар и другата страна.Доста често срещано явление е такива титулувани хора, да се вземат за много повече от останалите и да си мислят ,че без тях нещата не могат да се случват. Относно начина му на преподаване ...Ами супер,че подготвя шампиони ,стига да не са за сметка на останалите ученици! Тоест ако преподава на университетско ниво и оценява после на такова ...е напълно нормално масово учениците да имат слаб успех. Мисля ,че в училище трябва да се придържат към учебния план ,а по-високото ниво да се преподава в СИП или ЗИП към този предмет.Все пак там ще се записват учениците,които са силни в тази област и на които им е интересна тази дисциплина. Повечето преподаватели трябва да помислят и над това,че техният предмет не е единствен!Както и това,че учениците не могат да бъдат добри по всичко или да харесват всичко. В училище трябва да се даде една база от знания ,над която да се гради във висшите учебни заведения.