Да на православието, не на хомУсексуалиЗЪМА. Подобни призиви се появяват в удобен момент, за да напомпат рейтинга на националистите, които по някаква причина винаги се оказват по-скоро русофили, отколкото родолюбци. Така в началото на май една група любители на реда и чистотата в българския храм, решават да направят "рейд" в Троянския манастир и да го прочистят от „хомосексуалисти и катамити*".
Сигурно очакват аплодисменти. Че как да види човек нещо лошо в това? Нали трябва да се грижим за децата си? Нали „гадните гейове" могат да ги заразят, да ги направят и тях гейове?! А как един божи човек може да бъде с „обратна резба"? Нали в Библията се говори за Адам и Ева, не за Адам и Адам.
Тъжно е, но когато става дума за сексуална ориентация, обществото ни, свикнало да крие тайните си под килима, предпочита да се възмути открито и глуповато вместо да помисли. В резултат на това шайка националисти (слава богу, не успяха да се регистрират като партия, което обаче не означава, че няма да се явят на европейски избори през задната врата - с чужда регистрация) подходиха с убеждението, че правото е на тяхна страна и могат да налитат на бой, когато чистотата на църквата е намесена.
Дали сексуалната ориентация на духовниците има значение и за кого има значение, със сигурност не е работа на миряните, както се определят въпросните националисти. Има си БПЦ, Св. синод - институции, които могат да разглеждат проблемите в църковната власт. А проблемите вероятно не са малко.
Новият игумен на троянския манастир епископ Сионий не опитал да спре националистите, а напротив сам бил помолил провинилите се да напуснат манастира. И докато папа Франциск призовава хомосексуалните да бъдат приемани в обществото, българската църква очевидно дори не обсъжда въпроса официално.
Най-страшното е, че със сигурност част от българското общество ще е склонно да застане на страната на националистите, влезли да прочистват манастира, защото няма никой, който да каже, че така не се прави. Защото никой от властта не реагира, за да каже, че насилието е лошо, че дискриминацията е лоша. Светият синод не се намеси, за да каже...за да каже каквото и да е.
Прокуратурата, която има право да се самосезира, ако „се натъкне на данни за извършено престъпление", изглежда не се е притеснила нито от „айнзацгрупите" - оперативно-наказателни формирования, използвани за масови екзекуции на неблагонадеждни цивилни граждани в окупираните от Третия райх територии, нито от извършения от тях рейд - внезапен удар срещу специфични цели и незабавно изтегляне от района на операцията.
Затова сигналът, който подобни случки изпращат на обществото, е - различните могат да бъдат прогонвани, защото на никого не му пука за тях. Религията принадлежи на хетеросексуалните. Националистите са свободни да нападат, когато става дума за "чистота" (независимо на какво).
Това се подразбира и от реакцията на правителството към случая със софийската джамия "Баня башъ" от май 2011 година, когато националисти, водени от лидера на "Атака" Волен Сидеров, нападнаха молещите се пред храма. Според становището на правосъдното министерство активистите на партията не са преминали "... изискуемия минимум на грубост, така че това да доведе до нарушаване на правото".
Явно и в Троянския манастир става дума за изискуем минимум на грубост и липсва нарушаване на права, след като седмица след случката институционална реакция няма.
За всеки случай напомням, че сексуалността в България нито се регулира със закон, както в Либия, Алжир, Мароко, нито се наказва със смърт, както в Саудитска Арабия, Иран или Судан. Но поне се предполага, че още с Конституцията се гарантират живота, достойнството и правата на личността. Без оглед на сексуалната ориентация.
*Катамит жаргонно се използва в смисъла на "пасивния партньор при анален секс".
Абе кажете поне едно дело на тия дето се наричат националисти, с което да се гордеем или да е добро за България, кажете поне едно бе?
Абе Маневски, ти на какво си националист всъщност? Що не станеш националист освен на България и Русия, на Пакистан, Уругвай и на още 2-3 африкански държави едновременно още
По статията - макар да съм православна християнка, нямам никакви съмнения, че гражданските закони на Република България следва да се прилагат навсякъде на територията и, в т.ч. и в религиозните храмове. Ние живеем в светска държава, поне по Конституция /ще ми се да вярвам и де факто/. Така че всякакви групи, айнзац, нощни стражи и т.н., които се опитват да осъществяват "прочиствания" на бели от черни, хомо от хетеросексуални, християни от мюсюлмани и т.н. следва да бъдат: - подлагани на обществена критика - това е заради хигиената в и на обществото ни; - привличани към отговорност от съответните изпълнителни и съдебни органи - това заради върховенството на закона и защото Република България е правова държава /ако речете, не е, добре, към това ТРЯБВА да се стремим/. към Оня - "Абе кажете поне едно дело на тия дето се наричат националисти, с което да се гордеем или да е добро за България, кажете поне едно бе?" Няма такова. Поради простата причина, че това не са националистически формации. Те не могат да поставят интересите на българската държава и общество над тези на други /за мен национализъм е това/, не са и създавани с такава цел - типичен пример е долното "Да живее България!!! Да живее Русия!!!". Те са създадени и вече олицетворяват единствено етническото противопоставяне, а поради спецификата на членския си състав - най-лумпенизираната и лишена от способност да мисли част от българското общество. Използваната риторика е ясна, тя е антитурска и антомюсюлманска, обяснимо е защо /ние все още си носим незарасналите рани/. С действията си наливат масло единствено в мелницата на ДПС, като капсулират допълнително гласуващите за тази партия. По същество в ДПС се действа със същите методи, просто Доган и Местан са малко по-интелигентни от Сидеров /казвам малко, иначе нямаше да си позволят зависимости и явления от типа Пеевски/, но крайната цел е пак такава - подчинение на една прослойка от хора, чрез насаждане на страх, но най-вече, това, което мен ме втриса винаги, като го чуя, с мантрата: ние сме гарант за етническия мир /абе, аланколу, ние от години живеем заедно българи и турци, врата до врата, той бил гарантът/. Но не е ДПС темата, въпросите са за националистите и защо няма такива в България, а има "наричащи се такива", чиято изява е рушене на храмове, получаване на ордени за заслуги от други държави и прочее нелепости. От една страна, поради огромните комплекси, които като общество имаме - за тях говори, от една страна, желанието на една част от обществото ни да бъде прегърнато и никога изоставяно от Русия /за сравнение, преди повече от век, Ст. Стамболов беше готов да умре, "нежели да предам Отечеството"/, а от друга - готовността на друга част да се предаде в прегръдката на САЩ. Нищо друго, освен робски комплекс, желанието някой да те защитава и да ти дава непрекъснато, макар и под железен ботуш, защото ти си нефелен. На каква цена и какво от суверенитета и независимостта на страната /но и собственото си достойнство и усещане за свобода/ са готови да жертват тези хора, те дори и не помислят. В заключение - нанасят единствено и само вреди, туморни образувания върху неосъществената ни демокрация. И още нещо, за което съм писала в този форум - обезсмислят изобщо думи като национализъм.
NannyOgg (1: Абсолютно точно. Феномени като ширещия се у нас съвременен „национализъм“ девалвират не само това понятие, а и редица други, които ужким са по-ясни и по-неподатливи на изкривяване – като патриотизъм, родолюбие и национално достойнство. Не само обидно, а направо унизително е, че когато се заговори за тези неща, човек се сеща за Сидеров, налудничавост, провокативно поведение и пещерна агресивност. С появата си „Атака“ всъщност сложи край на остатъците от национално самочувствие на българина, като узурпира всякакво патриотично говорене и го сведе до креслива риторика, площадни страсти и едноклетъчна ксенофобия. Това отврати всички мислещи хора: човек вече внимава да не звучи твърде патриотично, за да не го помислят за атакист или привърженик на друга подобна формация. Днес у нас „националисти“ са тези, които смятат, че етническият им произход или надписът на паспорта им са достатъчно основание да бъдат уважавани. Това само по себе си не е особен проблем; проблемът е, че голяма част от тях няма заради какво друго да бъдат уважавани. А много им се иска. Съвсем естествено, подобни мераци ги тласкат да се присъединят към тълпа; и то онази тълпа, която е най-гласовита и агресивна и поради това изглежда най-силна. Това е най-лесният и достъпен начин слабият и незначителният да се почувства силен и значим. Днешният български национализъм не е просветЕн, а безпросветен; не е национализъм на каузите, а национализъм на мантрите; не е квинтесенция на националните ценности, а мръсната пяна на обществените настроения. Този национализъм не е идейно направление, стремящо се към национален възход – той е политически инструмент за контрол над най-лумпенизираната част от нацията. Задачата му е периодично да подхвърля на тълпата по нещо за разкъсване и така да не й позволява да се разпръсне. И, разбира се, да я подкарва накъдето трябва и когато трябва. Ако инициаторите на тая махленска шпицкоманда, дето „прочистила“ Троянския манастир, имаха нещо друго освен мътилка в главите си, никога нямаше да направят подобна глупост. Защото сега излиза, че българската църква е неспособна да се оправи сама с вътрешните си морално-етични проблеми и отчаяно се нуждае от намесата на „възмутени поддръжници“. Един истински националист никога не би нанесъл такъв удар по престижа на една от малкото национални институции, които все още се възприемат като безспорни пазители на националната идентичност и на традиционните ценности. Именно по този начин всичко, което творят днешните български „националисти“, всъщност е антинационално. А като се имат предвид и някои други подробности, като например поразителния синхрон между действията на ДПС и „Атака“, или пък развихрилата се ни в клин, ни в ръкав показна русофилия на Главия Патриот на Републиката – може би самата цел на създаването на подобни образувания (без съмнение рожба на политическия инженеринг) е да изкорени и последните следи от национален дух и достойнство. Защото тези две неща са проблем за всяка властова система, управляваща в името на интереси, различни от националните. Тези две неща раждат такива като Левски. А там, където са вършали такива като Сидеров, нов Левски няма как да се роди.
Имах предвид 16-ти коментар.
Отговор на 21-ви коментар: Добре, очевидно аз се изразявам безкрайно лошо. Обаче в коментар 19 Зелен Бетон ги е разяснил нещата кристално. Защо не си направи труда да прочетеш поне неговия коментар?
Не съм съгласна, Мануела. Национализмът не е присъщ на по-глупавите /нека така ги наречем/. Национализмът, по същността си, не е анти /антитурцизъм, антирусизъм, антиевропеизъм/, а така, поне по думите ти, го определяш ти. Точно това е и атакисткият капан, изобщо капанът на тези, които представят себе си като националистически формации. Но не са такива. Това е елементаризъм, това е нищо повече от сплотяване на тези, които вечно си търсят някой, който да им е виновен - я, че нямат работа, я за нещо друго. Национализмът не изключва традиционните български ценности, нито изключва това да съжителстваш с различни от теб, не изключва демокрацията и общочовешките ценности. Напротив - той е онази ядка, онова ядро, което всяка политическа партия и изобщо всеки политик трябва да носи у себе си - а именно: да поставиш националния интерес, с ясно определени национални приоритети над други, небългарски такива /в нашия случай/. В този смисъл независимостта на една държава е национализъм. Да се съхраниш от имперски и всякакви други нечисти интереси и домогвания също е национализъм. Да създадеш в страната си условия за работеща икономика /това обаче не може да стане, като разсипеш нещо в личен интерес/, с нормални условия за живот, с върховенство на закона, работещи институции и т.н. - и това също е национализъм. Защото си поставил интереса на нацията и страната си над други интереси. И точно такъв тип национализъм аз виждам във всяка държава, която е достойна за ... щях да напиша за подражание, но нека напиша просто във всяка нормална, демократична държава.
Е добре де, сеега като няма педераси в манастира по-спокойни ли се чувствате днес? По-добре ли спахте тая нощ? По-защитени? По-богати? По-добре живеещи? По-православни? Какво се примени за вас след като група малоумници обявили се за баш-българи изгониха няколко монаси?