Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Денят, в който рекламата мачкаше наред

Денят, в който рекламата мачкаше наред

Как да развалиш една страхотна шега? Много е лесно. Като изстържеш от нея всякаква следа от оригиналност, експлоатираш я по буквален и плосък начин, а накрая сам се посмееш на постижението си.

Нещо подобно се случва и когато много, ама много ти се прииска да се качиш върху вълната от интерес към важно, вълнуващо и обсъждано от всички събитие. А когато дефицитът на въображение се компенсира с отривисто престараване, резултатът обикновено е злочест.

Ще намерите от всичко по много, когато разгледате народното (и корпоративно) творчество, посветено на победата на Григор Димитров на финалите на ATP в Лондон. Удоволствието от играта и радостта от успеха му произведоха безбройни вицове, остроумия, колажи и meme-та в социалните мрежи в нощта на фурора.

Едно от най-сполучливите включвания например беше туитът на Драго Симеонов (@batedrajko), публикуван още преди финала с Гофен:

"Нищо чудно, че Никол Шерцингер и Гришо са пред раздяла. Коя жена ще смогне да го изглади, та той не спира да мачка"

През следващите дни миловидната физиономия на прословутата половинка на българския тенисист No.1 се появи с ютия в ръка и призив "Мачкай, Гришо".

Тънкият хумор не остана незабелязан, разбира се. В деня след победата Philips публикуваха колаж, при който мрежата на тенис корт прелива към дъска за гладене и изображение на една от парните ютии на компанията с надпис: "Някои машини мачкат, други гладят" с линк към продукта.

Мотивът с "мачкането" обаче започна да взема най-неочаквани и нетипични форми във Facebook.

Компанията за наемане на домашни помощници Domestina публикува в профила си във Facebook стара снимка на Никол Шерцингер от X Factor и следните думи: "Когато Григор мачка, не искаме никой да му пречи, дори това да е Никол".

Колажът е нещо като опит за продължение на рекламната кампания на фирмата, в която секси ретро-комиксови героини изпускат шанс за бягство до Бахамите или разходка по плажа, защото "имат да гладят".

Както коментира Любомир Аламанов: това може да се приеме за пример за некоректно използване на образи и имена за директна реклама, без изричното съгласие на съответните личности, включително чрез буквалното поставяне на "думи" в устата им. КЗК вече има практика с налагане на глоби заради използване на снимки на Цветана Пиронкова и Григор Димитров с логото на бисквити Belvita, без спортистите да са лица на продукта.

За сравнение (и за подобряване на вкуса): Екипът на филма "Възвишение" почете победата на Григор в Лондон с кратко, но съвсем уместно послание - просто използва оригиналния изказ на романа от Милен Русков с думите: "Ти ся прояви бе, чиляк! Бравос!".

Още един пример: Telenor решиха да вложат лично отношение към посланието си с "жив" надпис Гришо и синьо сърце пред централата на мобилния оператор в София. Нищо необичайно: Димитров е едно от рекламните лица на компанията от 2015 г.

Преди това от компанията поздравиха своя пряк конкурент Mtel за жеста да отдадат правата за излъчване на мача на Димитров-Гофен на Българската национална телевизия и Диема, за да могат повече зрители да станат свидетели на победата - още един пример за адекватно поведение в онлайн-средата.

Когато става дума за умението да се позиционираш в правилното време и на правилното място, "Крадецът на ябълки" често е сред брандовете, които заслужават поздравления.

Този път леко сгъстиха боята, като решиха да заложат на народняшко големеене на фона на победения белгиец Давид Гофен. "Hask'OVO JE STANDARD" се появи над фигурката на брюкселското пикаещо момченце с трибагреник върху бузите.

Ако този тип "патриотичен" хумор не съвпада с представата ви за фин вкус, със сигурност той ще ви се стори като гениален проблясък на фона на включването на Boom Burgers в Instagram със снимка на Григор Димитров (на червен корт, а не от залата в Лондон), замахващ за удар към летящ бургер, изрязан и... апликиран върху оригиналното изображение. Като в час по трудово за трети клас.

С или без контекстуален смисъл, още доста брандове се опитаха да вкарат частица от себе си около хаштага #МачкайГришо. Всички искат да приличат на рекламистите на Benetton, на малцина им се отдава да уловят духа на времето.

Откакто Калин Терзийски вкара Гришо и Никол в поетичната си ода за хомосексуалната любов в Никопол, не бяхме виждали толкова усилено творческо напрежение, изпращяло на халос.

Както се казва: понякога е по-добре да замълчиш и да те помислят за семпъл, отколкото да отвориш уста и да разсееш всички съмнения.

Най-четените