В петък вечер, на 2 март, се прибрах някъде към седем, седем и половина, пуснах телевизора и попаднах на нещо по БНТ-1, което така и не разбрах какво е. Помогнете ми да разбера!
Беше нещо като концерт с елементи на архивен филм или по-точно (от пропорционална гледна точка) - архивен филм с елементи на концерт.
Някаква руска група на име „Бисквит", защото така се казвал и експерименталният стил, в който твори, изпълни популярни мелодии на балалайка-контрабас и акордеон.
Някакъв хор (също от Русия) виеше тропара на Светия Кръст - „Спаси Господи люди Твоя..." с мелодията на постмодернистична академична музика.
Възрастна жена, която май беше актриса, но не и певица, къде пееше, къде рецитираше „Хубава си, моя горо!" с тембъра на развеселена и малко препушила колежка на осмомартенски банкет.
Имаше и друга възрастна жена, която си беше боядисала главата с фуксин и кой знае защо се беше облякла в сценичен костюм с грамадни еполети като Бийтълс от корицата на албума Sgt. Pepper's Lonely Hearts Club Band. Тя изпълни маршова песен за руските знамена.
Имаше и балетна трупа. В поизносени от стотици участия костюми тя изтанцува (не разбрах в каква връзка с темата на събитието) валс из балета „Маскарад" от Арам Хачатурян. Вероятно не им бяха платили достатъчно за някакъв по-специален номер.
Действието се развиваше в Народния театър.
За да не остане у никого съмнение по този въпрос, режисьорът повтори поне 15 пъти следното свое творческо решение: камерата показва в убийствено близък план гигантски позлатен гипсов орнамент, после бавно изтегля и ние виждаме, че това е някой от балконите в залата.
В дъното на кадъра се вижда сцената с миниатюрните водещи, към които камерата се приближава още по-бавно. И така поне 15 пъти!
Декорът се състоеше от уголемени картини в позлатени рамки и със сюжети от Руско-турската война 1877-78. Висяха на корди, поклащаха се и се застъпваха една друга.
Час по час прекъсваха концерта с огромни откъси от архивен филм от 60-те или по-рано с участието на Петко Карлуковски и Апостол Карамитев като юноши. Актьор, изпълняващ ролята на руски офицер, сочеше през Дунава българския бряг и викаше: „Това там е свещена славянска земя, хайде да идем да я освободим!".
Изведнъж, посред поредното изпълнение на групата с балалайката-контрабас, предаването прекъсна без предупреждение и финални надписи (които аз напрегнато чаках, за да видя имената на сценариста и режисьора) и започна „По света и у нас".
Та, питам: какво беше това? Помогнете ми да разбера!...
А, да, щях да пропусна: честит празник и Картаген трябва да бъде разрушен!
Грета Ганчева и Мая Нешкова
Получава се умопомрачителен тюрлюгювеч от лицемерни послания и "истини",защото управниците ни са национални предатели! Толкова ли не се разбира това?! Няма как комунистите начело с ГЕРБ да съсипват българската армия в угода на Русия,да лижат краката на Путин,да ограбват народа,(от всеки изкаран от българина един лев,комунистическата мафия краде 0,60ст.!),и едновременно с това да претендират,че са патриоти или националисти! Същият бездарен пропаганден цирк беше и при честването на 1300 години България,от комунистическият режим през 1981г. И само осем години по-късно този режим отиде в небитието. Същото ги очаква и днешните наследници на червеният режим.
Помогнете и на мен да разбера защо Турция ни честити националният празник 3-ти март?! (Турският премиер Йълдърън изпрати поздравителна телеграма на българският премиер.)
Дедо, заинтригува ме написаното от г-н Стамболв. Зачовърка ме, кои са, аджеба, тия възрастни жени, които, хем не могат да пеят, хем си боядисват косата с фуксин?! Ганчева я заподозрях на секундата, тя е на щат на руското посолство - много вирулентен бабик. За по-сигурно влязох в сайта на бнт и ги разконспирирах. Да се смееш ли, да плачеш ли - резил на килограми.
Ама не може и Грета Ганчева, и Маргарита Хранова да са ти набори. Първата може да е майка на втората. Ай, опитай пак...
Мако, държиш се като пенсиониран счетоводител. То бива-бива буквалност... Все пак - попрочел си нещо, все файда