Извинявам се, че нямам връзки с банкери

Коментарът, който избрахме днес е по повод материала на наш читател Писмо да бъдещите студенти:

Аз искам да благодаря на колегата, че изважда на показ този проблем със СУ. Аз съм също трети курс, но в Икономически Университет - гр. Варна. Мога да ти кажа, че тук срещаме абсолютно същите проблеми. Има ги споменатите "..наизустяване, преписване, мързел, застой". И сесиите ни са еднакви както виждам. По тази логика и моя университет е най-добрия в страната :)

За моя университет мога да кажа, че е една фабрика за бъдещи безработни или неработещи по специалността си. Контакта с фирми, които да предложат място за стажанти или заветната работа е намален до минимум. И изглежда не сме достатъчно "самоинициативни"(и тука ни говорят за това). А когато отида да си търся стаж/работа по специалността(финанси) получавам задължителните отговори, че нямам квалификация, опит, диплом и тн. Дори за стаж да ме приемат, няма да получа заплата, а ще работя на принципа на ангарията за някоя недояла се на пари банка.

Е извинявам се, че нямам връзки с банкери, застрахователи, дилъри и други...Колкото и самоинициативен да съм, не става. Тук идва ролята на университета да покани представители на бизнеса, да си направи реклама на себе си и възпитаниците си.

Друг проблем е липсата на практика. Но е по-лесно лекторите да си изпеят теориите писани през 70-те 80-те години, ние да ги назубрим и после като излезем каквото ще да става. На интервю за работа не ме питат за теориите Юджийн Фама, Ото Хюбнер, Джоузеф Стиглиц и други...Къде е практиката? Системата на преподаване е направо архаична за мен.

А относно ученето по 300-1000 страници на ден... тук зависи повече от студента. И предмета и преподавателя за важни, но не до такава степен в този случай. При нас, ако си бил на лекции и упражнения редовно, тогава няма да имаш проблеми на сесията.

Относно премахването на сесията съм напълно съгласен. Аз съм за непрекъснато оценяване по време на семестъра. Така ще се отсяват знаещите и можещите. Докато при сесията може да се мине с едно качествено назубряне, преписване или подкуп.

Поздрави,
Един Студент от ИУ-Варна(или ВИНС-а)

#1 Чинчифон 14.01.2012 в 13:32:56

Заобикаляме истинските проблеми.Как е възможно наукообразно обучение на млади хора по икономика,след като тя няма и едно скромно свое научно откритие?Има само занаят счетоводна отчетност,който просто обслужва властта.Също както юристите и правото.А недоучените и измамени младежи,но оборудвани с висши дипломи,равнозначни на математическите, се натрапват на света да го учат как да се подчинява на парите.Които са само едно средство.В помощ на истинските специалисти.

#2 Пойко Порисов 14.01.2012 в 15:50:57

Драги Чинчифон, Бъркате грандиозно, твърдейки, че икономиката не се развива в научен стил, нито има научни резултати. Наистина, едва ли последното е вярно за 'политикономия на социализма', но сериозните икономисти работят със строги доказателства и, съответно, постигат резултати, които могат да бъдат проверени. В известен смисъл Нобеловата награда за икономика съществува за да компенсира липсата на такава по математиката (историята защо, макар и невярна, си струва да се прочете) и се награждава само за теоретични разработки. А от гледна точка на математиката, сериозна част от икономиката е просто приложение на Теория на игрите, с уговорката, че нищо не е 'просто'.

#3 Оня Дето Го Трият 14.01.2012 в 16:20:32

Сам се учудвам как е възможно, но въм 100% съгласен с Чинчифона този път! Икономист, юрист, правист би трябвало да са спомагателни дейности към истинските професии генериращи полезен продукт. А в нашия объркан свят стана обратното - около тях се върти света..... И е важно да помним - световната криза я докара не чичо на село с мотиката, а т.нар. велики икономисти Сега пък самите те се мъчат да си обяснят какво е станало и какво следва нататък....

#4 greenstreet 15.01.2012 в 15:17:42

Инженерите, разбрахме, че само вие сте важни. Хубавото на днешния свят е, че само вие го вярвате.

#5 Оня Дето Го Трият 15.01.2012 в 21:12:06

greenstreet А кризата е факт! И не е докарана по инженерен път..... С превъртане на едни пари (от икономисти), с повече бюрокрация (от юристи) или с лакърдии (от адвокати) от кризата света няма да излезе......това дори самите те го казват Най-трудно е да се спори, когато истината е очевидна

#6 deowin 15.01.2012 в 21:34:18

Оня, много е лесно да заклеймиш некви си там хора за безполезни лентяи като нямаш представа от работата им. Примамливо е да кажеш 'аз не виждам покза от X, следователно полза няма', защото в противен случай ще трябва да признаеш, че нещо не го разбираш, а и е адски удобно да си намериш в лицеро на тия хора виновници за това или онова. Аз съм инженвр по образование и професия. Преди 5 години мислех, че ХР е абсолютна боза, щото не разбирах с какво толкова се занимават. После срещнах умен човек, който го ми разясни, и се наложи да развия уважение към тази професия. Същото стана и с икономика/финанси. Едва когато почнеш да разбираш от нещо, имаш право да твърдиш каквото и да било за него. Ама щом искаш да си затвориш очите и сляпо да вярваш, че икономисти, финансисти, юристи, политици са безполезни злонамерени кръвопийци - дерзай, твое право си е.

#7 abductor 16.01.2012 в 15:36:45

Това икономистите са изключително забавни, когато вземат да си въобразяват, че са едва ли не някакви учЕни, тръшкат се, пенявят се, че даже си и позволяват да правят паралели между техните мантри и математическите закони Икономиката обаче, както и правото, са просто един набор от правила, написани от хора. Това е и основната разлика между тях и истинските науки - правилата в икономиката лесно се променят при желание (и това се прави постоянно), за разлика от физичните закони, например. Да не говорим, че тези бележити "учени" в алчността си натвориха в глобалната икономика такава боза (на инженерен език - система с множество положителни обратни връзки), че ако я представите в блоков вид на някой студент автоматика 3-ти курс в МЕИ, той веднага ще ви каже, че това нещо няма как да работи стабилно. Днешният икономически колапс се дължи точно на тия нобелови лауреати и техните "строго научни" теории. За полезността - едва ли можем да очакваме от някой, който работи на Уолстрийт, да си признае, че е напълно безполезен за всички, освен за себе си, и тъй като е трудно да защити собствената си "полезност", естествено ще си послужи с отрицание в стил "вие нищо не разбирате от материята". Ами аз и от стругове не разбирам, но знам за какво е полезен стругарят, от земеделие също, но и фермерът знам за какво е полезен. Всъщност, както изглежда, ползата от всеки, свързан с произвеждането на някакъв продукт е лесно откриваема. Някак си обаче, ползата от господата икономисти някак си не е толкова видна, пък и те не щат да си кажат, като гледам. И докато накрая не решат да ни просветлят, аз ще продължавам да ги слагам заедно с другите учеНи като тях - юристите - в графа "паразити".

#8 greenstreet 16.01.2012 в 17:42:20

Кризата не я причиниха "икономистите" или "политиците" - те не са някаква гилдия като преди 1000 години. Причиниха я неправилни решения на определени хора и 99,9% от икономистите на тази планета нямат нищо общо с финансовата криза и е абсурдно да се винят. Бъркали са хора от всяка сфера и ще бъркат занапред, не искам да започвам с примери за нещастия причинени от слаба инженерна мисъл - те са със сигурност много повече. Трябва да си силно ограничен, за да обвиняваш цялото съсловие. Евала!

#9 abductor 17.01.2012 в 13:22:12

Че аз и не съм казал такова нещо, имах предвид ония видни теоретици и нобелови лауреати, чийто "достижения" били съизмерими с най-великите открития в математиката, физиката и химията (те и на Обамата му връчиха нобелова награда за мир, очевидно и той е някакъв известен учен в областта на мира, макар че въдворяването на мир чрез хвърляне на бомби и убиване на маса хора не е нещо чак толкоз новаторско).

#10 deowin 18.01.2012 в 21:06:26

abductor, нямаш хал хабер от икономика, и си изградил непоклатимо мнение без каквато и да било база знания. Математиката, например, която се ползва в икономиката, е значително над нивото, което трябва на, например, стеоителен или ел. инженер. Знам от опит.

Новините

Най-четените