Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Подари ми пари в брой

Американците са похарчили в петък 11.4 млрд. долара, което е с над 6 % повече от сумата, отчетена на същата дата миналата година Снимка: Getty Images
Американците са похарчили в петък 11.4 млрд. долара, което е с над 6 % повече от сумата, отчетена на същата дата миналата година
Подари ми пари в брой Снимка: Getty Images

Парите в брой са желан коледен подарък, показват резултатите от глобално проучване на Western Union, проведено сред 4500 души от Европа, Южна и Северна Америка и Индия.

Според данните 69% от потребителите във всяка страна, обхванала изследването, биха предпочели да получат за празниците парични средства вместо подарък на същата стойност. Причината е, че така ще могат да ги използват по начин, по който биха желали, за да удовлетворят потребностите си.

Жителите на Южна Африка предпочитат най-силно парите в брой - 84%. Следват американците с 83%.

Най-слабо привлечени от парите за подарък са в В Индия (51%) и в Германия - там подарък в брой предпочитат 55% от анкетираните.

Проучването показва още, че един от основните проблеми по отношение на коледните празници е надвишаване на бюджета за закупуване на подаръци. По-голяма част от интервюираните са заявили, че се очаква да похарчат повече, отколкото са предвидили, за да закупят перфектния подарък за своите близки.

Доста анализатори са скептични за сумите, които потребителите са склонни да похарчат за тази Коледа както в САЩ, така и в Европа заради притесненията от нова рецесия.

В същото време т.нар Черен петък в САЩ завърши както с по-високи от миналогодишните продажби, така и с ранени по време на покупките, съобщи "Ройтерс".

Американците са похарчили в петък 11.4 млрд. долара, което е с над 6 % повече от сумата, отчетена на същата дата миналата година, сочат данни на ShopperTrak, компания за управление на данни от търговците на дребно.

Като ръст продажбите в рамките на този Черен петък е най-силният за последните четири години. Спрямо 2007 г. продажбите са с над 8 % повече.

Очакванията на ShopperTrak са, че като цяло през "празничния сезон" продажбите в САЩ ще се повишат с 3-3,3 % в сравнение с миналата година по това време. Макар и не в тези размери, намаленията продължават и след петъка.

 

Най-четените