Великите истории идват и си отиват, но сред тях има някои, които успяват да издържат изпитанието на времето, да задържат интереса към себе си и да се срещнат с няколко поколения, като тази среща често означава стабилни потоци от пари.
Една книга, една анимация или един филм могат да променят целия свят, да положат основите на цяла култура сред потребителите и да направят няколко души или компании неописуемо богати.
Така се създават могъщи франчайзи, които жънат успех след успех с всяка изминала година и трупат милиарди долари.
Франчайзингът в медиите може да включва филмови поредици, литературни произведения, телевизионни програми или дори видео игри. Интелектуалната собственост може да бъде лицензирана и в други страни или към други партньори за последващи производни проекти, както и търговска експлоатация в редица различни сектори от икономиката.
В галерията горе може да видите онези медийни франчайзи, които превзеха целия свят и донесоха големи приходи за собствениците си.
Не е изненада, че продуктите от студиата на Disney доминират в класацията, но сред изброените има и някои изненади...