Изненадващата връзка между Лара Крофт и Тери Пратчет

С какво свързвате Лара Крофт?

С несъразмерен бюст, къси гащи и пистолети? С пренебрежение към културните наследства? С Анджелина Джоли, изиграла компютърната героиня в Tomb Raider филмите?

Това са верни отговори, но не тях дава Риана Пратчет - главен сценарист на най-новата видеоигра с Лара Крофт Rise of the Tomb Raider. И, между другото, дъщеря на големия фентъзи писател Тери Пратчет.

38-годишната Риана има ярки спомени, свързващи Крофт с покойния й баща.

„Да, свързвам силно Tomb Raider с баща ми", казва Риана. „Той играеше игрите повече от мен и аз го гледах как играе". Естествено, тя не подозирала, че един ден ще има възможността лично да напише историята за ранните години на Лара Крофт и превръщането й от крехко младо момиче в несломима археоложка и екшън героиня.

„Първо ми събитие от гейминг индустрията беше като придружих баща си на премиерата на Tomb Raider III в Националния исторически музей", спомня си Риана Пратчет. „В онази вечер установих първия си контакт с индустрията, изпратил ме по пътя в крайна сметка да работя по Tomb Raider (рестартирането на поредицата от 2013 г.) и Rise of the Tomb Raider".

Когато от студиото Crystal Dynamics се захващат да дадат нов живот на легендарната поредица, те се обръщат именно към Риана Пратчет за написването на сценария. Тогава тя вече е придобила опит със сценарии на различни видеоигри, включително такива с главни героини жени - като Heavenly Sword и Mirror's Edge.

В написания от Пратчет Tomb Raider (2013) видяхме Лара Крофт като младо момиче, водещо борба за оцеляване на злокобен остров.

За пръв път имаше истинска дълбочина в изобразяването на героинята и това беше сред причините играта да се хареса на много геймъри, които по начало не са фенове на Tomb Raider поредицата.

Впоследствие Риана Пратчет работи и по серия комикси Tomb Raider, които допълниха историята на младата Крофт. „Разбирам Лара много повече", казва сценаристката. „Определено има част от Лара в мен и част от мен в Лара. Невероятно пътуване е и за двете ни!"

Пратчет признава, че в новата игра Rise of the Tomb Raider героинята вече е по-корава, но и по-мрачна.

Лара е преминала през тежки събития и е направила неща, на които не е вярвала, че е способна - но този път сама се решава на опасно пътуване и има представа какво й предстои.

Rise of the Tomb Raider е на пазара от миналата седмица и беше посрещната възторжено от критиката. А студиото Crystal Dynamics отново е хвалено за зрелия подход при пресъздаването на героинята - станал възможен с огромния принос на Риана Пратчет.

И, макар и косвено, с този на нейния знаменит баща.

Новините

Най-четените