Netflix vs Роберто Ескобар - Битката за марката "Narcos"

Освен със смъртта на Карлос Муньоз Портал - застреляният по време на работата си член на екипа на сериала Narcos - платформата Netflix трябва да се справи и със спора за запазена марка със семейството на Пабло Ескобар, колумбийският нарко-дилър, чийто живот проследява хитовия сериал.

71-годишният брат на Пабло Ескобар - Роберто Ескобар Гавирия - каза, че продуцентите на шоуто не са подготвени да снимат в опасните райони на картелите като Мексико и Колумбия и предложи Netflix да наемат охрана от наемни убийци.

Гавирия също така заплаши платформата за стрийминг, че ще спре шоуто, ако не му преведат 1 млрд. долара на сметката на компанията му Escobar Inc. Той допълни, че Netflix са изплашени и са му изпратили дълго писмо със заплахи.

Писмото е подготвено и изпратено на 27 юни. В него адвокатите на "Narcos" твърдят, че без знанието или съгласието на NPL - компанията, която стои зад сериала и зад играта "Cartel Wars" - Ескобар е подал документи за регистрация на марките Narcos и Cartel Wars, които трябва да обхванат редица стоки и услуги.

Тези стоки и услуги включват редица неща - от сваляне на мелодии за телефон през слънчеви очила и декоративни магнити, та до временни татуировки.

Според адвокатите на NPL искането на Гавирия е неоснователно. В писмото те дават пример с това, че Ескобар твърди, че марката Narcos се използва освен всичко друго за предоставяне на онлайн услуги от 31 януари 1986-а насам. Фактите показват обаче, че през 1986 г. интернет все още не е разработен за масово ползване.

Екземплярът, който използва Ескобар за заявка за търговска марка изглежда като от рекламна кампания на NPL или най-малкото като от нещо, което нарушава авторските права на Narcos и на Cartel Wars. Адвокатите на Netflix заплашиха, че ще съдят семейство Ескобар.

От NPL все пак обмислят варианта да заплатят на Ескобар за лиценз или за разрешение за вече съществуващите търговски марки в определени категории. Адвокатът на фамилията каза, че клиентите му ще обмислят това предложение.

Според Олаф Густафсон, изпълнителен директор на Escobar Inc., от Netflix започват да ги забелязват.

Той казва, че отначало компанията е отказвала да им обърнат внимание, но след като регистрират търговските марки, оттам им изпращат писмо. След това адвокатите на двете страни стигат до заключението, че Netflix трябва да плати на семейство Ескобар. Сега е въпрос на преговори каква точно ще е сумата.

Густафсон допълва, че ако неговите клиенти не приемат сделката, те остават притежатели на търговските марки, а на Netflix ще се наложи да ребрандира цялото си шоу. Според него е достатъчно показателно, че онлайн гигантът влиза в контакт със семейство на наркобос.

Освен това е възможно различни стоки и услуги да имат едно и също търговско наименование, например Delta - авиолинии, зъболекарски кабинети и др. Ако изказването в писмото е вярно и се окаже, че семейство Ескобар са взели от Netflix наименованията, все още означава, че има достатъчно възможности за договорки. Това е напълно стандартна процедура, особено за Холивуд.

Братът на Пабло Ескобар води спокоен живот, след като е освободен от затвора през 2003-а. Той е частично сляп и глух, след като получава писмо-бомба.

В пика на дейността на своя брат той работи като негов счетоводител и глава на наемните убийци. През него ежегодно минават милиарди долари, идващи от дрога. Според легендата картелът харчи над 2500 долара месечно само за гумени ластици, с които опакова парите, а всяка година 10% от сумата изчезва, изядена от плъхове или мухъл.

През 2014-а в интервю за Vice Гавирия казва, че дните на наркокартелите са зад гърба му. Той допълва, че отглежда скъпа порода коне, а работата с животните му помага в целта да намери лек за СПИН.

Относно смъртта на Портал от Escobar Inc. отказват коментар, но уточняват, че се оказва всякакво съдействие на властите. От Netflix към момента също се въздържат от коментари.

Новините

Най-четените