Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

The Office и Стив Карел - стана култов "лош шеф", но студиото не опита да го задържи

Хубаво беше, но свърши. That's what she said. Снимка: Getty Images
Хубаво беше, но свърши. That's what she said.

Сблъсквали сте се с онзи тип хора, които отчаяно желаят да ги мислите за "много готини"?

Правят всичко възможно да се държат като такива и се престарават в опитите да привличат внимание. Всъщност най-често натоварват околните с поведението си и предизвикват точно обратните реакции - от съжаление, през раздразнение до ярост.

Точно такъв тип човек е Майкъл Скот - персонажът на актьора Стив Карел ("40-годишен девственик", The Morning Show) от американската версия на култовия комедиен сериал The Office ("Офисът").

Карел играе ролята в продължение на седем сезона в периода 2005-2011 г. и е централна фигура в историята за служителите на клон на компания за хартия в малък американски град, чието ежедневие бива снимано от екип на документална поредица.

Майкъл Скот е мениджър на клона, но прекарва мизерна част от времето си в работа. Вместо това постоянно губи времето на колегите си с глупави смешки, поредния си "образ" и все нови идеи, които повече пречат, отколкото помагат на работата.

Един обладан от комплекси мъж, който се държи като жадно за внимание дете.

Карел (в средата) с колегите му Рейн Уилсън и Джена Фишър. Снимка: Getty Images
Карел (в средата) с колегите му Рейн Уилсън и Джена Фишър.

Карел е толкова добър в ролята, че тя сякаш го преследва и до днес.

Въпреки появите му в няколко големи комедийни филми след това - като "Всемогъщият Еван", "Умирай умно", "Големият залог" и Vice, лицето на актьора крещи "Майкъл Скот!" в лицето на всеки зрител, виждал неговото брилянтно телевизионно изпълнение.

Точно затова е интересно, че е имало вероятност изобщо да не получи ролята, а няколко години по-късно, когато е дошъл краят на първоначалния му договор, от екипа на телевизионната мрежа NBC не са опитали да го задържат.

Самият Карел разказва, че дори е получил съвет от приятел и колега - Пол Ръд ("Ант-мен", "Така е на 40") - да не се явява на прослушване.

Причината е, че американският The Office e базиран на оригиналния британския сериал със същото име, където в главната роля е Рики Джървейс. Когато разбрал за плановете на Карел, Ръд му казал "Не го прави. Лош, лош ход. Имам предвид, никога няма да е толкова добро [колкото английския оригинал]".

Пред Карел имало и друга пречка - през 2004 г. той вече е ангажиран в друг сериал на NBC с името Come to Papa. А и актьорът, по това време все още сравнително непознато име в Холивуд, изобщо не е първият избор на продуцентите на американския The Office.

Според книгата "The Office: The Untold Story of the Greatest Sitcom of the 2000s", дело на журналиста от Rolling Stone Анди Грийн, продуцентите на сериала са обсъждали имената на над 35 актьори. Сред тях са били Дан Акройд ("Ловци на духове"), Юджийн Леви ("Schitt's Creek", "Американски пай") и дори телевизионния водещ Стивън Колбер.

Ролята първо е предложена на вече покойния Филип Сиймур Хофман и Пол Джиамати, но и двамата отказват. В един момент се появява нов фаворит - Боб Оденкърк.

Става дума за актьора, добил впоследствие популярност с ролята на хлъзгавия адвокат Сол Гудман в хитовия сериал Breaking Bad - роля, която издигна до нови висини с последвалия спиноф Better Call Saul.

Макар да не получава ролята на Майкъл Скот, Боб Оденкърк (Breaking Bad, Better Call Saul) има поява в по-късен епизод на комедийния сериал. Снимка: AMC
Макар да не получава ролята на Майкъл Скот, Боб Оденкърк (Breaking Bad, Better Call Saul) има поява в по-късен епизод на комедийния сериал.

"Имаше страхотна репутация в света на комедията и все още не беше известен", казва продуцентът Бен Силвърман за Оденкърк. Актьорът се връзва и с търсения типаж - необходим е някой с "обичайно американско излъчване", т.е. не красавец, който да изпъква.

Според книгата на Грийн за избирането на Стив Карел помага Стейси Снайдър, председател на Fox Movies, която настоява, че той е правилният избор за ролята. Тъй като другият сериал с негово участие - Come to Papa, е прекратен само след 4 епизода, Карел се оказва свободен и Майкъл Скот вече има своето лице.

"Хората казват, че съм най-добрият шеф", обяснява персонажът в първия епизод на The Office. "Казват: "Боже, никога не сме работили на място като това. Ти си толкова смешен. И извличаш най-доброто от нас."

След това вдига пред камерата чаша с надписа "Най-добрият шеф на света", за която веднага става ясно, че не му е подарена от служителите му, а сам си я е купил.

Тази кратка сцена добре сумира персонажа - мениджър на малък екип, който не е добър ръководител и страда от болезнена нужда другите да му обръщат внимание, да го харесват и да му правят комплименти.

Този персонаж не е копие на Дейвид Брент - главният герой в английския The Office, изигран от Рики Джървейс.

Карел дори не гледа оригиналните епизоди, за да не започне подсъзнателно да копира колегата си. И докато Джървейс - който е създател на цялата концепция - базира своя персонаж на лоши шефове, за които е работил, то Карел търси вдъхновението в свои преподаватели от училище.

"Защото много, много учители, които съм имал - особено в пети, шести, седми клас - бяха хората, които се опитваха да са готини като учениците или искаха учениците да ги мислят за готини, но не бяха. И колкото повече се опитваха, толкова по-малко готини изглеждаха", разказва актьорът пред NPR.

Част от актьорския състав след спечелване на награда "Еми" за най-добър комедиен сериал през 2016 г. Снимка: Getty Images
Част от актьорския състав след спечелване на награда "Еми" за най-добър комедиен сериал през 2016 г.

Докато Карел усъвършенства изпълнението си, той се грижи и за колегите си. Става и продуцент на сериала и когато е повдигната темата за съкращаване на актьори, за да се намалят разходите, Карел е този, който отсича "не".

Но краят на неговото собствено участие наближава. През 2005 г. актьорите подписват договор за евентуални седем сезона на сериала. Около шести сезон започват преговорите за още два. Изключение е само Карел.

Монтажистката и режисьор Клеър Скенлън години по-късно разказва, че според нея актьорът е бил готов да остане, но проблемът е бил в телевизионната мрежа.

"Стив каза, че би се върнал, те дори не опитаха", казва Скенлън в подкаста на друг актьор от сериала - Брайън Баумгартнър, изиграл счетоводителя Кевин Малоун. По думите ѝ от NBC дори не са направили опит да задържат Карел за още сезони, което тя определя като "глупаво".

Преди седми сезон се случва смяна на върха в NBCUniversal, компанията-майка на телевизионната мрежа.

Шефът е сменен, а новият ръководител - според разказите в подкаста на Баумгартнър - не е бил много наясно с The Office и не е осъзнавал колко важно е Карел, по това време вече и филмова звезда, да остане начело на актьорския състав.

"Когато чух историята за това как телевизионната мрежа е подходила към него, ме депресира как са съсипали нещо, което е можело да бъде спасено", разказва продуцентът Бен Силвърман, който е бил съпредседател на NBC Entertainment в периода 2007-2009 г. и един от основните поддръжници на сериала.

Всеобщото мнение на зрителите е, че след оттеглянето на Карел The Office вече не е същият. Осми и девети сезон се лутат около други персонажи и въпреки някои проблясъци, показват, че е време да бъде сложен край.

Спорно е дали Карел щеше да остане, дори да бяха опитали да го убедят. Преди напускането си публично е коментирал, че едва ли ще остане след седми сезон.

"Беше време за други персонажи да излязат на преден план и други истории да бъдат проследени", казва години по-късно за друг подкаст - The Office Girls.

В крайна сметка изпращането на Майкъл Скот е показано на екран в един от най-силните епизоди на The Office, които нямаме намерение да ви спойлваме. Само ще се съгласим с думите на Карел, че действията на Майкъл в последния епизод с негово участие са показали израстването му като човешко същество.

Карел определя снимките на този финален епизод като "емоционално мъчение", защото трябва да се сбогува с колегите си - не само в роля, но и в истинския живот.

Но заветът остава - днес изпълнението му все още впечатлява, тъй като благодарение на Netflix The Office продължава да намира нови зрители и да бъде гледан отново и отново от старите фенове.

 

Най-четените