Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Първа победа за Розберг и Mercedes

След 110 старта във Ф1 Нико Розберг спечели първата си победа
След 110 старта във Ф1 Нико Розберг спечели първата си победа

Нико Розберг спечели първата си победа във Формула 1, която се оказа и първата за тима на Mercedes от завръщането на германския автомобилен гигант в световния шампионат в началото на 2010. Синът на световния шампион за 1982 Кеке Розберг беше начело от старта до финала на Гран при на Китай и въпреки че не беше най-бързият пилот в колоната, успя да се възползва от проблемите на своите преследвачи, които имаха шанс да го изпреварят, но не успяха.

За последно пилот спечели дебютната си победа във Формула 1 през 2009 - Марк Уебър триумфира в Гран при на Германия, а последната победа за Mercedes преди Нико в съвременната Ф1 донесе легендарният Хуан Мануел Фанджо - на „Монца" през 1955.

Двамата пилоти на McLaren Дженсън Бътън и Люис Хамилтън допълниха Топ 3 на финала, а зад тях завършиха пилотите на Red Bull Марк Уебър и Себастиан Фетел.

В предишните две години Розберг успяваше да излезе начело в Китай, но след това изоставаше, този път обаче младият германец се справи с трудната задача и с правилна стратегия е щадене на гумите стигна до победата. Точно работата с гумите изигра лоша шега на половината пилоти в колоната, които загубиха много позиции, въпреки че имаха темпо да се борят за място в Топ 6.

Пилотите заложиха на две или три спирания в бокса, но по-важна бе дължината на различните серии обиколки с различните типове гуми. Въпреки че пилотите на Mercedes имаха сериозна проблеми с работата на гумите в първите две състезания за 2012, в Китай тимът използва оптимално меките и средно твърдите сликове на Pirelli -а стратегията на Нико с две спирания в бокса беше като извадена от учебник.

Още на старта Нико се откъсна пред съотборника си Михаел Шумахер, който тръгна втори и за няколко обиколки натрупа 4 секунди аванс. 7-кратният световен шампион обаче отпадна рано - веднага след първото си спиране в бокса заради неправилно закрепена задна дясна гума.

Бътън бързо се превърна в основната заплаха за Нико. Британецът първо направи отличен старт и излезе трети, а при спиранията в бокса започна бързо да топи аванса на Розберг. Дженсън беше много по-бърз, но загуби шанса си за победа при последното посещение при механиците на McLaren, които го забавиха твърде много заради проблеми със задна лява гума.

Все пак Бътън се върна в Топ 6 и бързо си проби път напред, а пред него Кими Райконен стана пример за това как гумите пренареждаха класирането - с много силно каране световният шампион за 2007 беше успял да си пробие път до второто място, но стратегията му се оказа невъзможна - Кими и екипът му се надяваха той да изкара втората половина на състезанието с третия му комплект гуми и за няколко обиколки той се срина от втора на 14-а позиция.

С подобна стратегия Фетел също се беше изкачил от 11-о на 3-о място преди решителните обиколки. Себ успя да изпревари Кими, но също имаше проблеми в последните турове и последователно беше догонен и задминат от двамата пилоти на McLaren и съотборника си Уебър, който го атакува в началото на последната обиколка. Тримата караха с по три спирания в бокса, а Уебър направи най-ранното първо спиране в бокса - в 6 обиколка плюс това и на два пъти излетя от пистата.

Докато Райконен изоставаше, съотборникът му Ромен Грожан започна да се изкачва в класирането, благодарение на отлично изпълнената от французина стратегия с две спирания в бокса с много дълга средна серия от обиколки и се пребори за шестото място, побеждавайки двамата пилоти на Williams Бруно Сена и Пастор Малдонадо.

Топ 10 допълниха Фернандо Алонсо за Ferrari и Камуи Кобаяши за Sauber, който загуби време на старта, тъй като потегли бавно, но успя да прескочи съотборника си Серхио Перес, който за кратко беше начело на колоната.

 

Най-четените