Нико Розберг спечели първата си победа във Формула 1, която се оказа и първата за тима на Mercedes от завръщането на германския автомобилен гигант в световния шампионат в началото на 2010. Синът на световния шампион за 1982 Кеке Розберг беше начело от старта до финала на Гран при на Китай и въпреки че не беше най-бързият пилот в колоната, успя да се възползва от проблемите на своите преследвачи, които имаха шанс да го изпреварят, но не успяха.
За последно пилот спечели дебютната си победа във Формула 1 през 2009 - Марк Уебър триумфира в Гран при на Германия, а последната победа за Mercedes преди Нико в съвременната Ф1 донесе легендарният Хуан Мануел Фанджо - на „Монца" през 1955.
Двамата пилоти на McLaren Дженсън Бътън и Люис Хамилтън допълниха Топ 3 на финала, а зад тях завършиха пилотите на Red Bull Марк Уебър и Себастиан Фетел.
В предишните две години Розберг успяваше да излезе начело в Китай, но след това изоставаше, този път обаче младият германец се справи с трудната задача и с правилна стратегия е щадене на гумите стигна до победата. Точно работата с гумите изигра лоша шега на половината пилоти в колоната, които загубиха много позиции, въпреки че имаха темпо да се борят за място в Топ 6.
Пилотите заложиха на две или три спирания в бокса, но по-важна бе дължината на различните серии обиколки с различните типове гуми. Въпреки че пилотите на Mercedes имаха сериозна проблеми с работата на гумите в първите две състезания за 2012, в Китай тимът използва оптимално меките и средно твърдите сликове на Pirelli -а стратегията на Нико с две спирания в бокса беше като извадена от учебник.
Още на старта Нико се откъсна пред съотборника си Михаел Шумахер, който тръгна втори и за няколко обиколки натрупа 4 секунди аванс. 7-кратният световен шампион обаче отпадна рано - веднага след първото си спиране в бокса заради неправилно закрепена задна дясна гума.
Бътън бързо се превърна в основната заплаха за Нико. Британецът първо направи отличен старт и излезе трети, а при спиранията в бокса започна бързо да топи аванса на Розберг. Дженсън беше много по-бърз, но загуби шанса си за победа при последното посещение при механиците на McLaren, които го забавиха твърде много заради проблеми със задна лява гума.
Все пак Бътън се върна в Топ 6 и бързо си проби път напред, а пред него Кими Райконен стана пример за това как гумите пренареждаха класирането - с много силно каране световният шампион за 2007 беше успял да си пробие път до второто място, но стратегията му се оказа невъзможна - Кими и екипът му се надяваха той да изкара втората половина на състезанието с третия му комплект гуми и за няколко обиколки той се срина от втора на 14-а позиция.
С подобна стратегия Фетел също се беше изкачил от 11-о на 3-о място преди решителните обиколки. Себ успя да изпревари Кими, но също имаше проблеми в последните турове и последователно беше догонен и задминат от двамата пилоти на McLaren и съотборника си Уебър, който го атакува в началото на последната обиколка. Тримата караха с по три спирания в бокса, а Уебър направи най-ранното първо спиране в бокса - в 6 обиколка плюс това и на два пъти излетя от пистата.
Докато Райконен изоставаше, съотборникът му Ромен Грожан започна да се изкачва в класирането, благодарение на отлично изпълнената от французина стратегия с две спирания в бокса с много дълга средна серия от обиколки и се пребори за шестото място, побеждавайки двамата пилоти на Williams Бруно Сена и Пастор Малдонадо.
Топ 10 допълниха Фернандо Алонсо за Ferrari и Камуи Кобаяши за Sauber, който загуби време на старта, тъй като потегли бавно, но успя да прескочи съотборника си Серхио Перес, който за кратко беше начело на колоната.