Бъдещето на устойчивата мобилност направи огромен скок напред с епичното пътуване на Hyundai Motor от Берген до Болцано. От Северна до Южна Европа пътуването премина през пет държави за пет дни, поставяйки нови рекорди по целия път, изцяло захранвано от водородни горивни клетки.
Така моделът с горивни клетки ix35 Fuel Cell на Hyundai постави нов рекорд за скорост от 170 км/ч по обществената пътна мрежа в Европа. Веднага след като колоната стигна Германия, където трафикът често е по-бърз в сравнение с други райони, ix35 Fuel Cell се движеше с лекота във високоскоростния трафик, дори на дълги разстояния.
Hyundai Motor продължава да бъде на върха на устойчивите горивни техноголии. Моделът ix35 Fuel Cell е първият в света серийно произведен автомобил от този вид, наличен в търговската мрежа. Още повече, че по европейските пътища се движат 300 автомобила Hyundai ix35 Fuel Cell в 12 държави. Това е повече от автомобилите с горивни клетки на всички други производители, взети заедно.
Тръгвайки от Берген, Норвегия, Hyundai Motor предприе най-дългото пътуване с автомобили с горивни клетки през Европа, като пропътува 2 500 км с ix35 Fuel Cell. Нещо повече - автомобилите използваха само съществуващата инфраструктура от станции за зареждане на горивни клетки, за да изминат пътя до Болцано в Италия.
Автомобилите преминаха през Дания, Германия и Австрия, преди да достигнат крайната цел Болцано, столицата на провинция Южен Тирол и мястото на първата водородна станция за зареждане в Италия.
По време на пан-европейския маршрут колоната от автомобили с горивни клетки посети някои от водещите водородни проекти на континента. Моделът ix35 Fuel Cell на Hyundai Motor е пионер в устойчивата мобилност като част от първата в света услуга BeeZero за споделяне на автомобили с нулеви емисии, задвижвани от горивни клетки, която ще бъде стартирана от Linde в Мюнхен, Германия, това лято.
По подобен начин през 2015 г. Hyundai Motor предостави пет автомобила ix35 Fuel Cell на базирания в Париж стартъп за електрически таксита STEP (Société du Taxi Electrique Parisien), за да отбележи откриването на първата водородна станция за зареждане в Града на светлините.
Около 100 автомобила Hyundai с горивни клетки - първите серийно произвеждани автомобили от този вид - са доставени в Южна Калифорния, САЩ от юни, 2014 г. досега и почти 50 водородни станции за зареждане се предвижда да бъдат пуснати в действие в щата през 2016 г.
За да осъществи пътуването до Италия, ix35 разчита изцяло на съществуващите в Европа водородни станции за зареждане, чийто брой непрекъснато расте. Само в Германия са планирани до 400 водородни станции за зареждане до 2023 г.
Пробегът с един резервоар с водород е почти 600 км, сравнение в негова полза спрямо традиционно задвижваните автомобили, но за разлика от тях емисиите са само водна пара.
Моделът ix35 Fuel Cell е ключова част от визията на Hyundai Motor Group да стане водещ производител на щадящи околната среда автомобили до 2020 г. Моделът ix35 Fuel Cell е вече четвърто поколение FCEV (Електрически автомобил с горивни клетки), след Santa Fe FCEV през 2000 г., Tucson FCEV през 2004 г. и ix35 FCEV през 2012 г.
А с други модели като Hyundai IONIQ, предлагащи избор на силови агрегати - хибридни, електрически и plug-in - производителят е добре позициониран да продължи водещата си роля в устойчивата мобилност.