Средно по две спирания в бокса за всеки пилот очаква доставчикът на гуми във Формула 1 Pirelli в предстоящата Гран при на Монако. В Испания пилотите спираха средно четири пъти за смяна на гуми, за да успеят да стигнат до финала на пистата „Каталуня" - състезанието, което спечели испанската звезда на Ferrari Фернандо Алонсо.
След поредица протести от страна на Red Bull и Mercedes, Pirelli обяви, че ще промени гумите, като се върне към сликовете от 2012 година за Гран при на Канада, но ФИА спря тези промени.
В Монако обаче ситуацията с гумите не би трябвало да е толкова драматична - асфалтът е гладък, макар и хлъзгав и липсват бързи завои, където гумите се натоварват най-много.
„В Монако очакваме средно по две спирания в бокса за всеки пилот, няма да има нищо общо с Барселона - обясни моторспорт шефът на Pirelli Пол Хъмбъри. - Тук износването на гумите и въобще деградацията им са доста по-слабо изразени.
„В Испания спечели пилот, който беше по-назад на старта, ще е интересно да видим дали това ще е възможно в Монако. Тук изпреварванията са трудни, така че стратегията ще е много важна."
През 2012 първите 10 на финала в Гран при на Монако завършиха състезанието с по едно спиране в бокса, а само две коли стартираха със супер меки гуми в началото.