От Лондон до Ню Йорк за 3 часа? Защо не

Три часа и половина от Лондон до Ню Йорк? След края на Concorde, чиито цени бяха непоносимо високи, идеята за свръхзвуков пътнически самолет отново се възроди. Този път от самолетния магнат сър Ричард Брансън, основател на компанията Virgin Group, който иска да създаде хем бързо пътуване, хем на ниски цени.

Идеята е полетът на свръхзвуковия самолет на не струва повече от 5 000 долара.

XB-1 ще се казва "Baby Boom" и се очаква да бъде най-бързият самолет от гражданската авиация. Първият полет ще бъде през 2023 година.

Новата машина ще се движи със скорост 2,2 по числото на Маx или 2335 километра в час. Това е десет процента по-бързо от скоростта на Конкорд, която беше 2 по числото на Маx и два пъти и половина повече от другите самолети. Скоростта на звука се измерва като Маx 1.

Новите самолети ще могат да превозват по 40 пътника.

Boeing и Lockheed Martin също разработват собствени свръхзвукови самолети, но Virgin and Boom се надяват да бият конкуренцията, защото техният самолет ще използва съществуваща технология, която вече има нужните разрешения.

Милиардерът Брансън казва, че неговата компания ще помогне на стартъпа Boom за построяването на ново поколение свръхзвукови самолети. Така ще има нечувано кратки презокеански полети, особено след като Concorde излязоха от играта.

Космическите и самолетни иновации и развитието на високоскоростните пътнически полети отдавна са страст на Брансън. Той уверява, че като космически иноватор за Virgin Galactic е повече от естествено да работи с Boom.

„Първите десет самолета, произведени от Boom ще бъдат наши. А посредством фабриките на
Virgin Galactic, космическата компания ще помогне за двигателите и изработването, ще направим заедно и тестовете на полетите, както и другите нужни операции" - казва Брансън.

Тестовите полети ще започнат в Южна Калифорния. Ако плановете се изпълнят, Boom ще залети 20 години след като British Airways и Air France спряха Concorde.

Boom се надяват, че ще успеят, там където Concorde се провали, заради по-напредналата технология и по-леките материали. По тази причина и билетите ще бъдат по-евтини.

„Шейсет години след зората на ерата на реактивните самолети, ние все още летим със скоростта от шейсетте години на 20 век. Създателите на Concorde нямаха технологии, за да създадат суперзвуково пътуване, което да е на разумни цени, но сега ние можем." - твърди изпълнителния директор на Boom Блейк Шол.

Шол казва, че билетите ще струват колкото билетите до САЩ в бизнес класа. „Всеки ще предпочете да стигне за половината време, отколкото да пие малко безплатно шампанско. Вече това няма да бъде опция само за богаташи. Пазарът е огромен и границите са много разтегливи" - обяснява.

Самолетът на Boom ще бъде само с 45 или 50 места, за разлика от Concorde, които бяха между 92 и 128.

Според Boom нуждата от суперзвукови полети на достъпни цени може да отвори пазар за 100 милиарда долара. Техните самолети биха могли да обслужват 500 дестинации, но в началото ще бъдат концентрирани върху маршрутите: от Лондон до Ню Йорк, от Сан Франциско до Токио и от Лос Анджелис до Сидни.

За момента бизнесмените отказват да обявят колко пари са налели в това приключение, но със сигурност десетки известни фирми от Силициевата долина са инвестирали в начинанието.

„Започнах това, защото ми беше мъчно, че никога не съм летял с Concorde. Аз чаках, но никой не го правеше и затова реших да го направя аз. Целта ми е хората да могат да пътуват навсякъде по света за пет часа на цена от 100 долара. За да стане възможно това, трябва да напредне енергийната ефективност и горивата, но лека-полека пътуванията със свръхзвукови самолети ще бъдат достъпни за всички" - казва Шол.

#1 FBInspector 16.11.2016 в 22:00:41

https://bg.m.wikipedia.org/wiki/Число_на_Мах Число на Мах, толкова ли е трудно

#3 1Sion1 17.11.2016 в 00:34:20

Силициевата долина.Не Силиконовата.

#5 Pongo76 17.11.2016 в 10:50:20

И аз четох до числото на "Макс" и Мориц. Фейл, пълен фейл.

#8 VladTepesKing 17.11.2016 в 14:59:05

Абсурд билетите да са колкото стандартна бизнес класа - при такава скорост корпусът трябва да издържи на сериозно нагряване съответно се оскъпява, също така разходът на гориво неизбежно е висок поради голямото съпротивление и сгъстяването на въздуха отпред.

Новините

Най-четените