Как се "режисират" папарашки снимки

Преди дни Sun публикува снимки на Тейлър Суифт и Том Хидълстън, които се целуват. Въпросът, който си задаваха всички, беше: дали тези снимки са режисирани? (Том Хидълстън? Сериозно?)

Това дали папарашките кадри са реални или постановка, може да каже само човек от професията. Такъв е нюйоркският папарак и създател на Stupid Famous People Джъстин Стефман.

Тейлър Суифт е знаменитост, която не излиза без перфектен грим и отлично облекло, и се усмихва на всеки папарак, за да е сигурна, че всички те ще я снимат красива. Има неписано споразумение между Суифт и папараците, и нейните бодигардове го отстояват.

Ако действаме професионално и се съобразяваме с техните инструкции, тя отстъпва и всички получават това, което искат. Ние искаме добри снимки, а тя изглежда чудесно в списанията. Тя има напълно различен подход спрямо папараците от повечето знаменитости. За нея това е въпрос на бизнес. Всеки път, в който излиза навън, е нова възможност за нея да изглежда добре в списанията. Определени знаменитости като Тейлър не само приемат, че папараците са част от бизнеса, но и всъщност дори се стараят специално да ни използват като инструмент за реклама.

Първият ми инстинкт, когато видях снимките на Тейлър и Том, беше че те определено са режисирани.

Обаче съм приятел с папарака, автор на тези снимки, и той е един от най-добрите в бизнеса, когато става дума за правене на снимки, без хората да усетят. Тейлър обича да контролира нещата, и съм сигурен, че тя абсолютно мрази някой да успее да я улови в интимен момент с новата й любов. Но пък... ако това е огромна новина, винаги човек си задава въпроса, нали?

Защо изобщо някоя знаменитост би устроила и режисирала такива снимки?

Най-важната причина са парите. Те обаче също така пускат снимки, защото искат да контролират сами своя имидж. Много режисирани снимки включват платено продуктово популяризиране, при което фотоагенцията работи като посредник между знаменитостта и компанията, която има продукт, който иска да продаде.

Това може да е най-новият мобилен телефон, наскоро излязъл на пазара, или хранителен или козметичен продукт, или дори нещо толкова просто като знаменитостта да пазарува в определен магазин. Определени фотоагенции се специализират в тези типове фалшиви папарашки снимки. Те обикновено се опитват да придадат на снимките естествен и спонтанен вид, но на практика знаменитостта и фотографът работят като тандем. Това е платена фотосесия и знаменитостта получава тлъста сума. Читателите на таблоидните списания и блогове нямат представа за това!

Контролът е друга важна причина за режисирането на снимки. Има определени знаменитости, които мразят да бъдат снимани от папараци и правят всичко по силите си да го избегнат. Когато имиджът е толкова важна част от кариерата, последното, което желаеш, е да те снимат, когато изглеждаш зле. Блейк Лайвли и Райън Рейнълдс са добър пример за двойка знаменитости, които мразят папараците, но ще видите красиви техни снимки да излизат редовно. Тези снимки са изцяло режисирани. Когато виждат папараци в реалния си живо, те свиват глави и скриват лицата си - освен ако популяризират нещо.

Друг пример е когато има голямо търсене за определена снимка. Когато се роди дъщерята на Гуинет Полтроу и Крис Мартин - Епъл, те работиха директно с вече придобил лоша слава папарак в Ню Йорк. Заедно те режисираха първите бебешки снимки и им придадоха вида на естествени, спонтанни кадри, и после ги продадоха на голямо списание. Според слуховете снимките са се продали за над 1 млн. долара. Папаракът получи своя дял, а те взеха останалото.

Ким Кардашиън е най-големият пример за знаменитост, използваща фалшиви папарашки снимки. Ким има личен папарак, на който редовно изпраща съобщения. Той лети по цял свят, ходи там, където тя поиска, и работят заедно, за да правят най-новите фалшиви папарашки нейни снимки. Тя оценява всеки кадър, преди изобщо те да започнат да се продават на списанията. Ако снимките са на плажа, те се фотошопват в огромна степен и тя избира кои са любимите й за продажба.

Колко често се случва това?

Много често. Не си спомням вече кога за последно съм разлиствал таблоид или съм браузвал блог за клюки, без да видя режисирани снимки сред останалите. С парите, спечелени от подобни снимки, един фотограф може да си изплати много прилична къща.

Повечето папараци например са чували слухове, че първите кадри на Тейлър Суифт и Джейк Гиленхал, разхождащи се заедно из Бруклин, са били режисирани. Те са снимани с дългофокусен обектив от голямо разстояние, и фотографът се е наложило да отдели доста време и да вложи много усилия. И все пак много са хората, които вярват, че информацията е дошла от собствения екип на Тейлър.

Най-интересната знаменитост, с която някога съм работил директно за режисирани снимки, беше Аманда Байнс по време на много публичния й психичен срив. Тя ме помоли да се срещнем в ресторанта IHOP в Харлем (що за място!), и първите й режисирани снимки се случиха на тротоара отвън.

Тя говори много за това как списанията винаги публикуват грозни нейни снимки и иска да изглежда красива. След фотосесията тя изтри всички снимки, които не й харесаха, и аз изпратих другите на списанията. Няколко дни по-късно тя организираше малко парти и искаше да направи още една режисирана фотосесия. Тези кадри се оказаха на корицата на един таблоид, но ефектът от тях беше в крайна сметка отрицателен, тъй като те ги пуснаха до много негативна (макар и честна и истинска) статия за нездравословния й начин на живот по това време.

Новините

Най-четените