Chanel след Карл Лагерфелд

Смъртта на дизайнера Карл Лагерфелд оставя дупка в редиците на два от най-големите модни бранда - Chanel и Fendi. Това вещае потенциално разместване на пластовете в индустрията във време на повишенаактивност на глобалния пазар на луксозните марки.

Chanel вече избра за наследник на Лагерфелд Вирджини Виар, относително непознато лице от компанията. Виар беше дясната ръка на Лагерфелд в продължение на повече от 30 години.

Във Fendi, където Лагерфелд беше творчески директор от 1965 година, въпросът за приемника му все още не е намерил отговор. Засега от компанията обявиха, че решението ще бъде взето „по-късно". Не става ясно и какво ще се случи със собствения бранд на Лагерфелд, който той основа през 1984 година и сега е от части управляван от частната инвестиционна компания Apax Partners.

„Днес не само изгубих приятел, но всички ние изгубихме необикновен творчески ум", каза изпълнителният директор на Chanel Ален Вертхаймер в изявление за смъртта на 85-годишния дизайнер. "Благодарение на творческия си гений, щедрост и изключителна интуиция Карл Лагерфелд беше изпреарил времето си, което допринесе много за успеха на модна къща Chanel по света", каза още той.

Лагерфелд, който се присъединява към Chanel през 1983 година, е основен двигател на трансформацията на марката, която успява да се превърне в един от най-големите луксозни брандове в света.

Точно колко мощна индустриална сила е Chanel стана ясно миналата година, когато за първи път в своята 108-годишна история компанията публикува своите годишни финансови отчети. Приходите от продажби за 2017 година възлизат на 9.62 милиарда долара, с 11 процента повече от предходната.

Резултатите на Chanel показаха, че компанията изпреварва конкуренти като Gucci и диша във врата на Louis Vuitton, приеман за лидер в модната индустрия. Въпреки популярния си доживотен договор с Chanel, Лагерфелд имаше видимо влошено здраве през последните години и мнозина спекулираха кой би го наследил на позицията в компанията. Много известни имена бяха спрягани за негови приемници - като напусналия Louis Vuitton Марк Джейкъбс и личния любимец на Лагерфелд Хеди Слимейн.

В крайна сметка семейство Вертхаймер, което ръководи Chanel, избра Виар - име, без особена световна слава или присъствие в социалните мрежи. Според компанията този избор ще подсигури „наследството на Габриел Шанел и Карл Лагерфелд" да продължи да живее. Виар наистина е най-сигурният и почтителен избор. Сякаш самият Лагерфелд насочваше към решението от известно време, извеждайки напред Виар по време на модните ревюта.

През януари, след като Лагерфелд не се появи на последното модно шоу на Chanel, компанията обяви, че той се „чувства изморен" и е помолил Виар „да го представлява и да поздрави гостите".

Всички очи сега са насочени към нея и въпросът е дали тя ще успее да развие една от най-големите марки в луксозната мода, дали ще избере да направи собствена марка или ще остане тихо присъствие зад кулисите.

През последните месеци в действие влязоха и идеи за подсигуряване на финансовото бъдеще на компанията в дългосрочен план. Миналата година тя обяви, че е създала нов холдинг в Лондон, Chanel Limited, като част от усилията всички бизнес подразделения и 20 000 служители на бранда да се обединят под един покрив и да се улесни правната и организационна структура, съществуваща от 50-те години.

В резултат на това, докато тази седмица модната индустрия е в траур, Chanel се готви да устои на удара, нанесен със смъртта на Лагерфелд. Според мнозина анализатори ще успее.

Новините

Най-четените