Речната пъстърва я обичаме на скара, скумрията е риба "за всеки ден", шаран хапваме за Никулден, а паламуд - на морето...
Съвсем до неотдавна с тези няколко известни видове риба се изчерпваше кулинарното разнообразие от морски дарове в чинията на повечето български домакинства. Разбира се, трябва да добавим и вездесъщата цаца, както и черноморските миди, които напълно се вписват в традицията да се хапват родни морски продукти.
За радост през последните години вкусът на потребителите започна сериозно да еволюира, не на последно място и поради все по-засиления внос на морски и речни деликатеси.
Сьомгата, скаридите, калмарите, рибата тон, стридите заемат все по-достойно място във все повече български кухни, а търсенето на нови и интересни рибни продукти се прехвърля и в ресторантите, които вече смело и със замах експериментират с океански деликатеси.
Винаги реагиращи скоростно на кулинарните тенденции и понякога дори изпреварващи ги, от МЕТРО България дадоха свеж рестарт на обновените си отдели за морски продукти, в които може да се намери и впечатляващ арктически асортимент.
Обновените рибни щандове бяха представени на специално събитие, като присъстващите журналисти и гости имаха възможността да опитат специална селекция от богатия асортимент: опушена сьомга, скариди с водорасли и зеленчуци, червен костур от северните морета, червена риба тон, изпечена в сусам и сервирана със спагети и зеленчуци, тартар от полярна пъстърва...
Основен кулинарен майстор по време на представянето беше главният готвач на МЕТРО Академия, Юри Велев. Той демонстрира как се отварят бързо и лесно и само с няколко движения на ножа стридите Find de Balon Easy Open.
Преди да станат годни за консумация, „мускулът" на този вид стриди се прерязва прецизно, след което те престояват във вода за поне 24 часа. Когато се извадят от водата, отворът, където е прерязан „мускулът", се запечатва с фин восък. Прекрасните стриди са идеални за консумация с бяло вино. По време на събитието на МЕТРО, гостите бяха поканени да ги опитат с чаша испанско вино от Арагон.
Рибните отдели на МЕТРО са обновени и в 11-те обекта на веригата в България, като във всички магазини акцент ще бъде възможно най-голямото изобилие от риба и морски дарове с високо качество, при които е гарантирана проследимостта - от времето и мястото на отглеждането и улова, до ресторанта на професионалния клиент.
По време на официалното откриване благодарности към екипите в страната отправиха Диана Бонева, директор „Снабдяване" на МЕТРО, Георги Илиев, директор "Продажби" на компанията и Георги Везев, ръководител сектор „Ултра свежи продукти". Те също така представиха и новото в асортимента и обслужването на професионалните клиенти.
Обогатеният рибен асортимент на МЕТРО включва над 90 основни артикула, разделени в три групи - пресни екзотични видове от див улов, прясна риба от аквакултурен произход, морски дарове и мекотели.
Рибата от див улов включва риба тон (суши качество), риба меч, червен снапер, христова риба, групър, скорпит, фагри, морски език.
Разнообразието от риби с аквакултурен произход включва: сьомга, сьомгова пъстърва, треска, халибут, ципура, лаврак, калкан, пъстърва, нилски костур, пангасиус.
Асортиментът от морски дарове се състои от скариди, омари, раци, стриди, миди...
Богат е и изборът от света на мекотелите - октопод, сепия, калмари туби и пипала от калмари.
Новото в магазините на МЕТРО е, че вече ще може да се намери и прясна риба от чистите води зад полярната окръжност - от Исландия и европейския дял на Атлантическия океан до Аляска.
Рибният асортимент е обогатен с арктическа сьомга, атлантическа треска, хедок, сайда, червен океански костур, морски дявол, лимонов език, линг, атлантически сом, морски таралеж и писия. Голяма част от тези продукти са сертифицирани и разполагат с етикет от Marine Stewardship Council (MSC) за проследимост и устойчивост. MSC етикетът се прилага само за диви риби или морски дарове от сертифициран устойчив източник, обработени с грижа, редовно тествани и заслужаващи доверие.
Селекцията от морски дарове е допълнена и обогатена с гама от сурови и бланширани скариди с различни размери (белени без черупки). Те разполагат със сертификат за производство от Aquaculture Stewardship Council (ASC) за екологична съобразност и социална отговорност. ASC се стреми към трансформиране на световните пазари на риба и морски дарове и насърчаване на най-добрите екологични и социални резултати в аквакултурата.
При толкова голям избор е много важно да се разчита на добри консултанти, а за 16-те години, откакто оперират на пазара у нас, от МЕТРО са доказали, че това определено им е силна страна. Рибните специалисти, обслужващи обновените щандове, имат ангажимента да помагат на професионалните клиенти, но и на любителите-гастрономи и ценители при техния избор.
Във всичките 11 магазина на веригата акцент ще бъде и предлагането на прясна и охладена риба.
От веригата се надяват, че наблягането на пресните продукти за сметка на замразените, ще поощри българските ресторантьори да предлагат все по-вкусна и качествена риба на своите посетители.
А за редовия потребител новият асортимент на МЕТРО представлява незаменима възможност за много повече и по-свободни експерименти в кухнята.