Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Вече има начин да докладвате фалшиви новини във Facebook

Всеки може да подава сигнали за дезинформация в мрежата Снимка: Getty Images
Всеки може да подава сигнали за дезинформация в мрежата

Facebook отнесе сериозна част от критиките на онлайн-общността след изборите в САЩ на 8 ноември заради липсата на адекватна система за отсяване на реалните от фалшивите информационни материали.

Преди дни аналитичната компания Jumpshot показа, че почти целият трафик към сайтовете за неверни или силно манипулативни политически новини идва от Facebook.

Създателят на мрежата Марк Зукърбърг първоначално отричаше обвиненията за толериране на този вид дезинформация, но впоследствие обеща да вземе мерки.

Оказва се обаче, че и сега има механизъм, който позволява на потребителите сами да отсяват фалшивите новинарски източници и да намаляват влиянието им в социалната мрежа - и той съществува вече цяла година.

Всеки човек с профил във Facebook може да подаде сигнал до администраторите на мрежата чрез опцията "Report Post" от менюто, разположено горе вдясно на публикацията.

Когато системата ви попита какъв е проблемът с постинга, трябва да посочите втората опция "Смятам, че не трябва да присъства във Facebook".

При втория въпрос от страна на Facebook вече можете да посочите и конкретната причина за сигнала си: последната опция в менюто е "Това е фалшива новина".

По определението на социалната мрежа - тук влизат всички публикации, които са "умишлено фалшифицирани или лъжливи; измама, опровергана от достоверни източници".

Обърнете внимание, че има разлика между фалшиви новини и такива, които се разминават с възгледите на потребителя - фактите не са въпрос на гледна точка.

Facebook отдавна използва подобни инструменти за докладване на спам, насилие, порнография, включително нелегална продажба на оръжия и др.

Екипът на Зукърбърг вече взе решение да не допуска сайтове за фалшиви новини до платформата си за реклама Audiences Network, като планира да въведе и допълнителни мерки за отсяване на фалшиво от достоверно съдържание - чрез услуга за ръчен подбор на информационни източници (т.нар. Collections), и чрез автоматизирана система за отстраняване на невярно съдържание.

Най-четените