Чудите се кой смартфон или таблет на Samsung да изберете? Не е чудно - корейците предлагат цели 26 тъчскрийн устройства: нито повече, нито по-малко.
Портфолиото се простира от 3-инчовия евтин Galaxy Y до едрия Galaxy Tab 3 10.1. В случая даже не слагаме таблета Nexus 10, който се продава като продукт на Google, но се произвежда от Samsung.
Някои от устройствата имат функции, които ги отличават от останалите - Galaxy Note има стилус за писане на бележки, Galaxy S4 Zoom има вариообектив на камерата. Тези различия обаче стават все по-малки, когато човек се зарови в средния и ниския клас - точно тези устройства се продават най-много и в крайна сметка носят най-много пари на компанията.
Клиентът много лесно може да се обърка, когато в магазина види 3 различни модела на една цена и с почти едни и същи характеристики - чисто нов от нисък клас, малко по-стар от среден клас и флагман от преди година и малко. Да речем, решили сте да си вземете Galaxy Ace. По магазините все още са налични и трите версии на модела. Втората и третата се отличават... по 0.2 инча по-голям екран, 0.4 GHz по-бърз процесор и малко по-голяма батерия. Толкоз.
При по-големите устройства не е много по-различно - доста четене по форумите и специализирани сайтове е нужно, за да направите информиран избор между Note-ове, Tab-ове, а от скоро - и от Galaxy Mega.
Тоя мач сме го гледали
Ситуацията е подобна на тази, в която беше Nokia преди появата на iPhone. Финландците комфортно владееха пазара и през 2007 г. пуснаха цели 40 различни устройства. Година по-късно излязоха още повече... и след това Nokia се срина до това, което е днес. Финландската компания се задуши в собственото си портфолио от устройства, които вече не са конкурентни.
А тогава Nokia нямаше такава зверска конкуренция, каквато Samsung има днес. Не е случайно и че корейците смалиха прогнозите си за продажбите на флагмана Galaxy S4. Това се случва, въпреки че огромна част от детайлите се изработват от самата компания и това теоретично би трябвало да направи устройствата по-евтини.
За Samsung все още не е страшно, но трябва бързо да се ориентират къде в мобилния свят ще може да се расте през следващите години. За целта ще трябва значително да опростят портфолиото си, като същевременно предложат смартфони, които да ги бетонират средния клас. Всяко забавяне ще им струва скъпо.