Битката за титлата "Крал на YouTube"

Индиецът Бушан Кумар твърди, че не е чувал за PewDiePie (ПюДиПай) допреди няколко месеца. Тогава 28-годишният швед, чието истинско име е Феликс Шелберг, обявява война на музикалния лейбъл на Кумар – T-Series.

Каналът на PewDiePie във видео платформата YouTube е този с най-много абонати в световен мащаб, но по-рано през 2018-а се появяват спекулации, че скоро ще бъде задминат от канала на индийската музикална компания. Това кара шведският влогър публично да коментира темата и да започне кампания за трупане на нови абонати. Феновете му взимат присърце надпреварата. Не такъв е случаят с "конкуренцията".

Собственикът на T-Series Кумар обяснява, че не се вълнува особено от това състезание и не разбира защо шведът гледа на това толкова сериозно, че да кара други хора да промотират канала му. Индиецът казва пред BBC просто и ясно: "Ние не се състезаваме с него".

И все пак "каналът с най-много абонати" може да е само един и в свят, така ангажиран със случващото се онлайн, не е чудно защо поне няколко милиона души са вперили погледи в броячите, за да следят кой ще е №1. А претендентите, с оглед на американската доминация в традиционния развлекателен пазар - наистина са необичайни – шведски влогър и индийска музикална компания.

От едната страна е PewDiePie - най-скъпоплатената YouTube звезда в света. Каналът му в сайта съществува от вече осем години и там могат да бъдат открити коментарни видеа от видеоигри, както и традиционни влогове и комедийни шоута. Името на Шелберг е вече е било замесвано в скандали заради анти-семитски коментари и нацистки изображения в неговия видеа. Неща, за които шведът вече се е извинявал публично.

В другия въображаем ъгъл на тази "битка" е T-Series – 35-годишен музикален лейбъл, който се разраства и на филмовия фронт, опитвайки се да се превърне в най-големия играч в Боливуд. Около 15 процента от приходите на компанията – равняващи се общо на 100 милиона долара – идват от нейния YouTube канал. Зад него стоят 13 души, които работят от седеметажната централа на T-Series в развлекателния квартал на Мумбай.

И двата YouTube канала имат по над 77 милиона абонати всеки като това е двойно повече от абонатите, които имат официалните канали на музиканти като Ед Шийрън и Тейлър Суифт.

Благодарение на своята кампания в търсене на подкрепа PewDiePie за момента води с около 1 милион абонати.

Тези числа обаче не са константа, а постоянно растат – шведът ежедневно се сдобива със средно 220 000 нови абонати, а новозаписалите се за канала на T-Series са средно 178 000 души дневно, сочат данните от сайта SocialBlade.

PewDiePie от есента насам е превърнал това каналът му да остане номер 1 не само в своя лична кауза, но и на много от почитателите си. Той призовава зрителите на своите видеа не само да се абонират за него, но и да се откажат от абонамента си за канала на T-Series, ако имат такъв.

Същевременно негови фенове хакнаха десетки хиляди принтери, за да принтират на тях съобщения и постери, с които призовават хората да се абонират за канала на шведа (доколко този агресивен подход води до желания резултат е друг въпрос).

Проблемът е толкова сериозен, че някои производители на принтери (сред които HP) да излязат с препоръки към потребителите си за това как да се предпазят от подобни хакове.

Освен това съществуват и онлайн подписки, започнати от почитатели на YouTube-ъра, в които има призиви каналът на индийската компания да бъде изтрит от видео платформата, тъй като е "заплаха за индивидуалните създатели на съдържание". Там T-Series е определяна като "алчна корпорация".

А самият PewDiePie дори записа песен, изпълнена с нападки към неговия конкурент за титлата "Крал на YouTube".

Шведът определено не може да се похвали с музикален талант, но това не пречи клипът с песента да е гледан над 83 милиона пъти – много повече, отколкото хиляди други стойностни парчета в YouTube.

Ръководните лица в T-Series обаче не дават вид да са се трогнали от битката за нови абонати, която PewDiePie и феновете му водят. Бушан Кумар отбелязва, че не е казвал на музикантите, които имат договор с компанията му, да публикуват съобщения с цел да увеличат абонатите на канала на T-Series. Изглежда, няма и нужда от това, защото шведът сам е свършил тази работа.

Кумар отбелязва, че благодарение на шума, вдигнат от PewDiePie по темата, индийският лейбъл е получил вниманието на много повече хора от целия свят.

Така абонатите са започнали да се увеличават дори по-бързо, а освен това творци от различни държави са започнали да търсят партньорство с T-Series. Т.е. кампанията на влогъра се е оказала полезна от бизнес гледна точка за неговия предполагаем опонент.

Ето защо Кумар коментира, че не се интересува от това кой е първи или втори по брой абонати в YouTube. Според музикалния шеф неговата компания има по-голям обсег, а това за него е по-важното.

Още повече, че "враждата" с PewDiePie няма как да дойде в по-подходящ момент за индийската компания. Следващият месец в YouTube канала й ще се появи клип на песен на един от най-популярните й изпълнители – Гуру Рандава, в който той си партнира с рапъра Питбул. И макар вторият да отнася доста подигравки онлайн, през годините е доказал, че умее да създава леки парчета, които да се харесват на масовата публика. Колаборацията му с индиеца е нещо, на което шефът на T-Series гледа като на успех, тъй като ще помогне за това повече хора извън Индия да узнаят за съществуването на YouTube канала на компанията му.

Лейбълът преговаря и с друга "международна поп звезда" за сходен дует с някой популярен индийски певец. Целта – популяризиране на бранда и опит за пробив на външни пазари. През годините T-Series вече са спомогнали за популяризирането на няколко певци като самия Гуру Рандава, чиито три най-гледани видеа имат повече от 1,5 милиарда гледания общо.

Възходът на индийската компания не спира – тя разполага с архив от повече от 160 000 песни и 55 000 музикални клипа. Следващата цел пред T-Series е да стане най-голямата филмова компания в Боливуд. През 2019-а ще продуцира общо 21 филма. В същото време продължава развитието и на музикалния фронт. Компанията понякога пуска до два нови клипа към песни дневно, а съдържанието постоянно расте.

Това помага на T-Series да стане най-гледания канал в YouTube. Клиповете в него са гледани общо над 55 милиарда пъти. Повече от половината от този трафик идва от Индия, следван от Пакистан и страните от Залива.

Насреща си азиатският лейбъл има един млад швед, който с провокативното си съдържание и постоянство е натрупал почитатели в Европа, САЩ и – естествено – азиатски държави. За Кумар обаче неговата компания и PewDiePie нямат нищо общо.

"Ние сме музикална компания. Той прави нещо различно. Играе видео игри, прави влогове и други подобни - няма място за сравнение. Желая му всичко най-добро", коментира шефът на T-Series.

PewDiePie обаче не е на това мнение. "Враждата" му с индийската компания за това кой ще притежава канала с най-много абонати в света носи дори на самия него облаги – нови зрители и тема, която да експлоатира във видеата си. А и, нека бъдем честни, отклонява вниманието от по-спорните моменти от неговата онлайн кариера.

Новините

Най-четените