Международен играч навлиза в онлайн търговията в България

Съществуват няколко вида магазини за онлайн пазаруване. Едните, подобно на ebay и на OLX в България, предлагат възможност на потребители да продават на потребители, като самите сайтове са само посредник.

Другият вид, както правят Amazon и в България например eMAG, поддържат собствен склад с продукти и работят с партньорски фирми, които предлагат продукти, съобразени с условията на сайта. Освен тях има и сайтове на фирми, които си имат мрежа от физически магазини, а продуктите им се продават и онлайн, както и малки производители, които са инвестирали в онлайн магазин, за да продават произведеното от тях.

Нов вид сайт за онлайн пазаруване, който тепърва започва, обаче се позиционира някъде по средата. Целта на Kaymu.bg е едновременно да дава възможност за търговия - потребител на потребител, както и такава от бизнес към потребител.

Различно при Kaymu.bg са и целите, които си поставя сайтът. Той е част от групата от интернет компании за електронна търговия Rocket Internet и е вторият за международната компания у нас - след платформата за онлайн поръчки на храна foodpanda, започнала работа в началото на годината. Двата сайта са част от мрежата от компании, които присъстват в повече от 100 държави на пет континента с регионални офиси за всеки отделен пазар. Онлайн магазините им не стъпват на най-големите пазари Китай и САЩ, но целят да завземат позиции най-вече сред развиващите се онлайн общества, където да се възползват от предимството си на пионери.

„Благодарение на фантастичния успех на Kaymu в Азия и Африка, ние сме горди да представим тази платформа на европейския пазар. Kaymu доказа, че е незаменим инструмент за свързване на търговци и купувачи навсякъде по света. Всеки търговец може да създаде онлайн магазин, а всеки купувач - да избере най-добри цени в една сигурна среда за пазаруване," каза пред журналисти Саад Чиима, изпълнителен директор на Kaymu Европа, който пристигна в България за откриването на магазина. Вчера Kaymu стартира своята дейност в Беларус, Хърватска, Словакия и Словения. Всеки един от сайтовете е предназначен за местни търговци и няма възможност да се продават стоки от други държави.

Чиима коментира, че в България онлайн търговията е по-развита отколкото в държавите, които са основна цел на Rocket Internet, но въпреки това тяхната цел е да се позиционират като водещ обединяващ фактор. Той коментира, че основните стоки, които се продават в сайтовете в другите държави, са дрехите и електрониката, като средно комисионната за тях в другите държави е съответно 15-20% и 2%. Комисионните на сайта се определят от категорията, в които са позиционирани продуктите, като през първите 6 месеца от съществуването му такива няма да бъдат начислявани.

В началото сайтът ще бъде единствено с възможност за плащане при получаване, но Божидар Илиев, изпълнителният директор на компанията, обещава скоро да бъдат пуснати и възможности за плащане онлайн.

Новините

Най-четените