Еволюцията на WhatsApp

Технологиите отварят врати към канали, за чието съществуване експертите дори не са предполагали, а резултатите тепърва ще видим.

Една от тези нови възможности е световният феномен WhatsApp. Чат приложението, собственост на Facebook, е поело по-различен курс за идната 2019т, който със сигурност изглежда интригуващ.

Бившите собственици на чат приложението винаги наблягаха на безплатното преживяване.

Под крилото на Facebook обаче, нещата са различни. Вече забелязахме вятъра на промяната с представянето на функции като Status и Live през 2017 г. По този начин, платформата за безплатни съобщения започна да показва афинитет към начина на работа на други дъщерни фирми на Facebook като Instagram.

Тази година също бележи напредък с представянето на една от най-желаните характеристики, а именно перманентното изтриване на съобщения в чата. С тези и други подобрения WhatsApp бавно еволюира от чисто комуникационен в социален канал и идва да покаже, че собственикът му наистина планира нещо голямо.

Започва разрастването на услуга за безплатни съобщения в рекламна възможност, точно така както се случи и с други големи играчи. Чат медията ще стане реалност.

След четири години собственост без каквато и да било обвързаност с финансови теми, създаването на WhatsApp Business през 2018 г., постави началото на паричните отношения в жизнения цикъл на мобилното приложение.

По данни на Statista от Октомври 2018г., активните потребители наброяват почти 1,5 млрд. души. Предвид това може да заключим, че решението на Facebook да разрасне дъщерната си фирма в маркетингов канал е един добре обмислен, стратегически ход.

Развиването на рекламен бизнес в чисто комуникационни канали не е нищо ново за Facebook. Всичко започна със собствената им чат платформа - Messenger, а след това и Newsfeed рекламите, свързващи заинтересовани потребители с бизнеси в WhatsApp чрез Facebook.

Подобренията и интеграцията са били само началото, тъй като представители на WhatsApp заявиха, че приложението ще започне да показва онлайн реклами на своите потребители през 2019 г. Това наиситна отваря врати към нови светове, защото отговаря на дълго-настанилото се пренасищане с рекламни материали на други платформи. WhatsApp може да бъде решението за бизнеси, търсещи да завладеят нови територии и да осъвременят маркетинг стратегиите си.

Новостите водят със себе си и предизвикателства.

Първото и може би най-важно е доказателството към бизнесите, че този канал ще бъде доходоносен. Докато платформата продължава да осъществява качествена връзка с потребителите, Facebook има възможността да увеличи значително приходите си от покупката на WhatsApp за $19 млдр през 2014г.

Друг казус засяга поверителността на информация и възможността Facebook да използва съществуващи потребителски дании с финансова цел. От офисът на бащината фирма уверяват, че съобщенията разпратени между потребителите ще останат криптирани, но сме били свидетели на достатъчно случаи на злоупотреба с информация, за да приемем твърдението просто така.

Най-скорошната иновация на чат платформата е първият новинарски бюлетин, разпространяван чрез приложението. Партньорството с новинарската медия Euronews отваря врати за създаване на нови начини за консумация на медийно съдържание.

Потребителите се абонират чрез изпращане на активационно съобщение на номера, зададен от френската медия, и да получават съобщения за случващото се по света два пъти дневно.

С лесна автоматизация и гарантирана качествена връзка с публиката, този проект само допълва картината, която Facebook рисува за бъдещето на WhatsApp.

Друга компания, установила успешни бизнес отношения с чат приложението още от 2017г., е холандската кралска авиолиния KLM. Услугата обхваща всичко свързано с полета на потребителя - от установяване на връзка с фирмен представител за информация за полета или получаване на бординг карта, до уведомяване на близки за пътуването.

С наближаването на новата година дейностите на WhatsApp ще държим изкъсо, а в най-скоро време и ще можем да видим и новостите.

Новините

Най-четените