Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Таблетите превземат Стария континент

Новите мощни и евтини таблети привличат по-младата аудитория
Новите мощни и евтини таблети привличат по-младата аудитория

Анализаторите от Forrester предричат учетворяване на притежателите на таблети в Западна Европа до 2017 г., съобщава TechCrunch. Така след четири години повече от половината възрастни европейци ще притежават подобно устройство.

За сравнение, в момента 14% от западноевропейците имат таблети, а през 2011 г. са били едва 7%. Според анализаторите, двуцифреният растеж показва, че не можем да говорим за временно явление. Forrester очакват през 2017 г. в Западна Европа да бъдат продадени 147 млн. таблета.

Данните се базират на изследване, проведено сред 13 000 клиенти във Франция, Германия, Италия, Холандия, Испания, Швеция и Великобритания. Най-зарибени по таблетите в момента са холандците - там всеки пети има iPad, Surface или модел с Android. Французите пък са най-консервативни - само 9% имат такова устройство.

От анализа на Forrester става ясно, че таблетите вече са атрактивни не толкова за 30-40 годишните, колкото за младежите в студентска възраст. Причина за това са новите по-евтини модели с добър хардуер като Kindle Fire и Nexus 7. Този пазарен сегмент в момента се разширява основно с помощта на Android устройства и затова не е чудно, че Apple изправи срещу тях iPad mini.

Въпреки това, все още има много хора, които не могат да оправдаят покупката на таблет при наличие на смартфон и компютър. Една трета от тези, които не планира да се сдобият с подобно устройство, посочват, че ги спира високата цена.

Що се отнася до употребата на таблетите, Forester са установили, че тя е най-активна в домашни условия. Основно се разглеждат сайтове, играят се игри, посещават се социални мрежи и се разглеждат снимки. Любопитно е, че в доста случаи таблетът се разглежда като „общо" устройство за членовете на домакинството.

Анализаторите са открили ясна зависимост между модела на използвания смартфон и предпочитанията за таблет. Така 83% от западноевропейците с iPhone са си купили iPad, когато са решили да се обзаведат с таблет. Ако и това да е обичайно поведение за клиентите на Apple, същата зависимост се наблюдава при тези със смартофни Samsung или такива с операционна система Windows.

 

Най-четените