Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Facebook иска да се превърне в любимия ви онлайн магазин

Нови функции на социалната мрежа правят пазаруването там още по-лесно Снимка: iStock
Нови функции на социалната мрежа правят пазаруването там още по-лесно

Марк Зукърбърг иска от вас да преминете от харесване и споделяне на публикации в социалните му мрежи към пазаруване от тях. Затова тази седмица той обяви набор от нови функции във Facebook и Instagram, които би трябвало да улеснят купуването и продаването на вещи в платформите.

Промените в сайтовете на Зукърбъбрг трябваше да бъдат представени по-късно през годината, но пандемията от коронавирус и фактът, че хиляди хора все още са под карантина, ускориха представянето им пред потребителите. Така от Facebook се надяват, че ще допринесат за спасяването на редица бизнеси, които изпитват затруднения в здравната и финансова криза.

На купувачите пък вече ще им е далеч по-лесно да намират необходимите им стоки и да пазаруват от дома си.

Най-голямата новост за онлайн търговците се нарича Facebook Shop.

Снимка: Facebook

Той ще е достъпен както за потребителите във Facebook, така и за тези в Instagram и всеки продавач ще може да го преобразява по свой вкус. Този виртуален магазин ще позволи на посетителите на въпросната страница или профил да купуват стоки, без да им се налага да излизат от мобилното приложение и да посещават отделен сайт за целта.

Зукърбърг уточнява, че до няколко месеца ще бъде разработено подобно допълнение специално за Instagram. То ще трябва да подсказва на потребителите, че освен да харесват и коментират, могат и да пазаруват

По думите на създателя на Facebook това е най-голямата стъпка на социалната мрежа в насока онлайн търговия. По негови изчисления само в Европа и САЩ има около 1 млн. бизнеси, които могат да се възползват от новите функции и да печелят от тях. Зукърбърг също така подчертава, че за момента използването на дигиталните магазини от страна на продавачите ще бъде напълно безплатно.

Притеснителна за търговците е думичката "засега", която подсказва, че в един момент най-вероятно предлаганите от Facebook екстри ще станат платени. Много от тях са недоволни, че и сега трябва да влагат немалко средства в реклама, за да бъдат видими за клиентите си, а ако се наложи да плащат допълнително и за виртуален магазин в платформата - директно ще се откажат от нея.

От друга страна шансът за покупка се увеличава, тъй като клиентът не се насочва към друга платформа или онлайн магазин и му трябват само няколко клика за покупка.

Бутоните за пазаруване, за добавяне на стоки към виртуалната пазарска количка и за приключване на поръчката са достатъчно големи и сами по себе си подсказват, че покупката може да бъде приключена, без потребителят да излиза от Facebook или Instagram. Ако пък изникне проблем, купувачът веднага може да пише лично съобщение и да получи помощ от търговеца.

Снимка: Facebook

Разбира се, всяко разглеждане на конкретен онлайн търговец се отразява на това какви реклами и стоки ще ви предлага платформата в бъдеще. Подобна тенденция не е новост, тъй като и в момента сайтът персонализира рекламите, които показва на посетителите си спрямо тяхното търсене.

Всичко това е част от мащабната стратегия на Facebook да се превърне в реален конкурент на Amazon, които отчетоха рекордни приходи заради скока в пазаруването по интернет в условията на пандемия от коронавирус. Ако инициативата на Зукърбърг се окаже успешна, той ще може да се похвали не само с по-добри печалби, но и с факта, че помага на бизнесите в труден момент.

Затова и екипите на социалната мрежа вече работят с няколко компании за онлайн търговия, който правят специализиран софтуер в областта. Най-голямото име, с което Facebook в момента си сътрудничи, е канадската Shopify, която стои зад някои от новите екстри за търговци, които Зукърбърг представи.

Оттук нататък е въпрос на време и усилия потребителите да свикнат с мисълта, че социалните мрежи вече не са само място за общуване с приятели и споделяне, но и за пазаруване.

 

Най-четените