Кой е човекът зад Discovery Channel

Точно преди 30 години Джон Хендрикс основава Discovery Channel. Тогава той е на 33, но знае още от студентските си години, че голямата му страст са документалните филми.

Като председател на Discovery Communications (какъвто беше до оттеглянето си през 2014), той ръководеше общо 27 марки в развлекателната сфера, появяващи се на над 100 канала, достигащи до 1.5 млрд. души на 39 различни езика и в над 170 страни.

Как компанията му е достигнала до всичките си успехи Хендрикс разказва в своята книга A Curious Discovery: An Entrepreneur's Story.

„Влязох в медийния бизнес от среди извън медийния бизнес. Това беше още през 1982 г., когато наблюдавах какво се случва с кабелната телевизия", разказва Джон Хендрикс.

„Бях фен на документалистиката и когато учех в колежа знаех, че има страшно много документални филми - заради работата ми в Университета на Алабама в Хънтсвил имах цели каталози с документални филми и помагах на професорите да ги включат в своите лекции".

Хендрикс признава, че е чакал някой да създаде неговия любим телевизионен канал, защото такъв все още не съществувал.

До 1982 г. никой не го направил, затова той сам се заел със задачата. „Идвах от среди извън бизнеса, което си имаше предимства. Не знаех всички причини, поради които идеята не би проработила, а това си беше предимство в много отношения".

В началото Discovery Channel достига до 156 000 домакинства в Щатите и излъчва ежедневно между 3 следобед и 3 през нощта. Около 75% от съдържанието на канала са предавания, които преди не са били показвани по американска телевизия.

Още в ранните години фокусът на канала е върху образователните програми под формата на документални филми за дивата природа, за различни култури, за наука и история. Излъчват се даже и някои съветски програми, включително новинарската „Время".

„В своята книга пиша доста за това да се вслушваш в своите мечти и своите отнесени мисли", казва Джон Хендрикс.

„Те са индикация какво намираш за наистина интересно в живота и затова на първо място важното е да им обръщаш внимание - особено на тези, които просто отказват да си отидат. Ако искаш да създадеш нещо ново, първата стъпка е да си сигурен в своите увлечения, които идват от някакво дълбоко любопитство вътре в теб".

През март 2014 г., след 32 години начело, Хендрикс обяви решението си да се оттегли от борда на Discovery Communications и да изпробва една своя нова идея.

Това е CuriosityStream, платена стрийминг услуга без каквито и да е реклами, направена специално за фенове на науката, технологиите и историята. Тя предлага ексклузивни документални филми и поредици и целта й е да се наложи в онлайн пазара за документалистика.

Новините

Най-четените