Яките български марки, които правят живота по-хубав

Случвало ли ви се е да попаднете на нов, свеж продукт на световно ниво и с лека изненада да установите, че е български? Все по често на пазара се появяват страхотни родни брандове, които някак неочаквано успяват да ни увлекат. Някои марки се раждат пред очите ни и постепенно придобиват популярност, докато други съхраняват високи стандарти за точния клиент, затова умишлено остават нишови. Срещат се и брандове, които съчетават хармонично и двата подхода: високо качество и широка популярност. Резултатът е, че всяка тяхна нова идея успешно достига до масовия потребител.

Ще ви представим няколко български компании и техните продукти, които напоследък ни впечатлиха в различни области. А онова, което ги обединява, е страхотното качество.

Delishu е мощен пробиотик... и уникален деликатес

Те са Мария, Стиляна и Николай - трима предприемчиви експериментатори и бивши собственици на вегетарианския сезонен ресторант Soma Vital Food. Техният задружен екип успява за много кратко време (oт 2014 насам) да създаде, опакова и разпространи в търговската мрежа Delishu - най-общо определяно като „веган сирене". Всъщност това е деликатес от заквасено кашу, който няма аналог в света.

Създаден е по революционна авторска рецепта от 4 прости съставки и се предлага в три разновидности - натурален, със сушен домат и с био манатарка и био мащерка. Delishu съдържа ядки (кащу), кокосово масло и подправки, а в една опаковка от 100 грама има цели 17 млрд. пробиотични бактерии, сред които Lactobacillus Bulgaricus и Lactobacillus Acidophilus.

С една дума - адски е здравословно, полезно и вкусно и не е предназначено само за вегетарианците и веганите.

Зайчето се завръща, хрупайки пелети „Хрус-Хрус"

Солетите „Хрус-Хрус" на „Млин-97" са пример за продукт, който е разпознаваем в национален мащаб и от най-различни клиенти, на всякаква възраст и с разнообразни занимания. За кратко време зайчето се превърна в абсолютния шампион сред солетите и опаковката с него стана най-търсената - освен заради достъпната цена, така и заради добрия вкус.

Сега разградският производител „Млин - 97" представя новия си продукт - пелети „Хрус-Хрус" натурални със сол.

Те са произведени от 40% висококачествено картофено нишесте, 32% дехидратирани картофи, съдържат растителна мазнина, сол и екстракт от куркума. Съдържанието им гарантира все същия добър вкус, както на солетите, което пък обещава широкото им разпространение и припознаване сред най-различни групи клиенти. Разработката на нови вкусове е смела стъпка към разширяването на асортимента на „Хрус-Хрус" - и то в ниша, в която конкуренцията е голяма.

Изяж си чашата, ако обичаш

Стига с този сутрешен амбалаж от пластмасови или картонени чашки за кафе, които половин час след като си свършат работата, се превръщат в най-непотребното нещо: хващаме ги гнусливо с два пръста и ги мятаме в кошчето... ден след ден. Зарежете ги тези пластмаси - вече можете да си поръчайте кафето в екочашка, при това произведена в България.

VAFE wafflecup са напълно безвредни чашки от пресовани овесени трици и пшеничено брашно. Техният неутрален вкус ги прави подходящи за всякакви напитки: кафе, чай, лате, сладолед, газирани неща и каквото още се сетите. Биоразградими са и биха могли да спестят тонове пластмаса и хартия, ако употребата им бъде прегърната масово от търговците. Освен това с VAFE можете и да закусите - все пак да се пие кафе на гладно не е полезно.

Вафлените чаши са по идея на трима млади българи - Мария Алексиева и Петър Георгиев (от Икономическия университет във Варна) и IT-специалиста Младен Джалъзов. VAFE вече се предлагат в търговската мрежа и постепенно навлизат в някои готини заведения - например в кафе Central Perk в Капана, Пловдив.

„Катеница" - ръчно изработени фаянсови плочки за естети

Много хора мечтаят при ремонта на жилището си да имат възможност да си поръчат ръчно направени плочки за кухнята, банята, коридора. Правилно подбраната декорация придава уникална атмосфера, а това е целта на Екатерина и Стефан Стефанови - семейството зад бранда "Катеница".

Техните ръчно направени плочки не са просто „теракота", а произведения на изкуството с широко приложение. „Катеница" изработват и модели по дизайн на клиента, а фабрично произведените им предложения засега са с над 10 дизайна и над 150 вида глазура. „Катеница" все още нямат сериозна конкуренция от страна на други български фирми в областта - а е крайно време.

SQUARE - готините дрехи за пътуване и свободно време

Пазарът е залят от тениски с готини щампи, но SQUARE е алтернативна марка, която не се задоволява само с производството на тишърти. Брандът е създаден от Божидара Йонова (Дара). Ще я познаете по това, че е наследила къдриците на майка си - певицата Белослава, а спортната й фигура ще ви убеди, че си имате работа с дизайнер, който би носил произведените дрехи. SQUARE са предназначени за спортуващи градски хора, които ценят движението, удобството и свободата. В последната лятна колекция за мъже и жени на бранда виждаме както дълги суичъри, на които пише „Черно море", така и блузи с ръкав (в синхрон с дъждовното и хладно лято). Има и едни доста готини черни спортни якенца...

SQUARE е в Instagram и Facebook

BEA Sportswear

Отдавна е време да се появи родна висококачествена спортна марка. Но до масовото разпознаване на подобен производител явно ще мине доста време. Все пак дизайнерката Беатрис Боршукова върви в тази посока, макар и все още с малко и авторски модели, изработени от най-висококачествени материи.

Bea Sportswear e съвсем нов спортен бранд - началото е поставено миналата година и засега покрива основно дамските нужди. В онлайн магазина на бранда спортуващите жени може да се припознаят в различни модели клинове, спортни бюстиета, топове, тениски, шорти, якета, суичъри, бодита, бански. Бъдещето ще покаже как ще се развие Bea Sportswear, но засега моделите изглеждат повече от обещаващо.

Новините

Най-четените