Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Достиженията на руското автомобилостроене, за които не сте и чували

Осем крайно любопитни екземпляра, които носят щампата "Сделано в России" можете да видите в нашата галерия: Снимка: Wikimedia Commons
Осем крайно любопитни екземпляра, които носят щампата "Сделано в России" можете да видите в нашата галерия:
Москвич-21413На външен вид това е Москвич Алеко, само че под капака му бие дизелово сърце, при това произведено от Ford. Това е разновидност на добре познатия Москвич, снабдена с двигател, много подобен на този във Ford Sierra. Той е 1,8-литров, разполага с 60 конски сили и е бил предназначен за продажба в Западна Европа. Заводът в Москва оптимистично поръчва 20 хил. двигателя от Ford, но свикналите на удобства западняци не са особено въодушевени от колата. Снимка: Wikimedia Commons
Москвич-21413

На външен вид това е Москвич Алеко, само че под капака му бие дизелово сърце, при това произведено от Ford. Това е разновидност на добре познатия Москвич, снабдена с двигател, много подобен на този във Ford Sierra. Той е 1,8-литров, разполага с 60 конски сили и е бил предназначен за продажба в Западна Европа. Заводът в Москва оптимистично поръчва 20 хил. двигателя от Ford, но свикналите на удобства западняци не са особено въодушевени от колата.
ВАЗ-2106 "Турист"Вярвате или не, това би трябвало да е лек пикап, изработен на базата на прословутата „шестица“. Автомобилът е трябвало да допадне най-вече на съветските любители на туризма, риболова и разходките из природата. Има две предни седалки, а цялата задна част е превърната в багажник, в който е вградена дори и палатка. Неочаквано обаче проектът за подобна кола е прекратен, а единственият прототип се използва за нуждите на завода. Снимка: Wikimedia Commons
ВАЗ-2106 "Турист"

Вярвате или не, това би трябвало да е лек пикап, изработен на базата на прословутата „шестица“. Автомобилът е трябвало да допадне най-вече на съветските любители на туризма, риболова и разходките из природата. Има две предни седалки, а цялата задна част е превърната в багажник, в който е вградена дори и палатка. Неочаквано обаче проектът за подобна кола е прекратен, а единственият прототип се използва за нуждите на завода.
НАМИ 031Или ако производството на Smart е било поверено на съветския автомобилен институт (НАМИ) и то през 50-те години на миналия век. Тогава НАМИ излиза с концепцията за двуместен, крайно компактен автомобил за работническата класа. Под капака се крие двигател с 18 конски сили, който всъщност е взет от мотоциклет. В крайна сметка институтът си остава с една-единствена произведена концептуална бройка. Снимка: Wikipedia
НАМИ 031

Или ако производството на Smart е било поверено на съветския автомобилен институт (НАМИ) и то през 50-те години на миналия век. Тогава НАМИ излиза с концепцията за двуместен, крайно компактен автомобил за работническата класа. Под капака се крие двигател с 18 конски сили, който всъщност е взет от мотоциклет. В крайна сметка институтът си остава с една-единствена произведена концептуална бройка.
ГАЗ-24-95В 70-те години на миналия век в СССР се появява прадядото на сегашните кросоувъри. Това творение на завода „Горки“ е оборудвано със задвижване 4x4, подсилено окачване, подходящо за офроуд, повдигнат профил и масивни гуми. Задната ос обаче тежи впечатляващите 90 килограма, което прави автомобила твърде тежък и непрактичен, особено за каране по пресечен терен. От този ГАЗ са произведени само четири бройки. Снимка: Wikimedia Commons
ГАЗ-24-95

В 70-те години на миналия век в СССР се появява прадядото на сегашните кросоувъри. Това творение на завода „Горки“ е оборудвано със задвижване 4x4, подсилено окачване, подходящо за офроуд, повдигнат профил и масивни гуми. Задната ос обаче тежи впечатляващите 90 килограма, което прави автомобила твърде тежък и непрактичен, особено за каране по пресечен терен. От този ГАЗ са произведени само четири бройки.
ЗИС "Спорт"Автомобилът действително си е заслужавал названието „Спорт“ - произведен през 1939 г., той е можел да вдигне изумителните за времето си 161 км/ час, а амбициите са били скоростомерът да надхвърли 180 км/ час. Лично Сталин е особено заинтригуван от идеята за „атлетична лимузина“ с интересен дизайн като този, но неговото любопитство не е достатъчно, за да успее проектът. От „Спорт“ е произведена само една бройка и опитите за повече са прекратени. Снимка: Wikimedia Commons
ЗИС "Спорт"

Автомобилът действително си е заслужавал названието „Спорт“ - произведен през 1939 г., той е можел да вдигне изумителните за времето си 161 км/ час, а амбициите са били скоростомерът да надхвърли 180 км/ час. Лично Сталин е особено заинтригуван от идеята за „атлетична лимузина“ с интересен дизайн като този, но неговото любопитство не е достатъчно, за да успее проектът. От „Спорт“ е произведена само една бройка и опитите за повече са прекратени.
ЗИЛ-2906На пръв поглед това е кръстоска между танк, комбайн и още нещо неразпознаваемо, но се класифицира към категорията на автомобилите. Зад това творение на ЗИЛ се крие идеята да служи за превоз на съветски космонавти, кацнали обратно на труднодостъпни места, където хеликоптер не може да достигне. Максималната му скорост е 45 км/ час на твърда почва и от него са произведени цели 20 бройки. Снимка: Wikipedia
ЗИЛ-2906

На пръв поглед това е кръстоска между танк, комбайн и още нещо неразпознаваемо, но се класифицира към категорията на автомобилите. Зад това творение на ЗИЛ се крие идеята да служи за превоз на съветски космонавти, кацнали обратно на труднодостъпни места, където хеликоптер не може да достигне. Максималната му скорост е 45 км/ час на твърда почва и от него са произведени цели 20 бройки.
ВАЗ "Пони"Това е друга любопитна концепция, която е била подготвена за Олимпийските игри през 1980 г., за да смае чуждестранните гости в Москва. Автомобилът всъщност е електрически, но комплектът с батерии се оказва толкова тежък, че колата е тотално неманеврена. Затова и от нея са направени точно две копия и нито бройка повече. Снимка: Wikimedia Commons
ВАЗ "Пони"

Това е друга любопитна концепция, която е била подготвена за Олимпийските игри през 1980 г., за да смае чуждестранните гости в Москва. Автомобилът всъщност е електрически, но комплектът с батерии се оказва толкова тежък, че колата е тотално неманеврена. Затова и от нея са направени точно две копия и нито бройка повече.
"Бора"Идеята за нещо, наподобяващо SUV, което би трябвало да е подходящо за яко офроуд шофиране, се появява в средата на 90-те. „Бора“ е дело на ВАЗ и е предназначена за износ към страни от Южна Америка и Близкия Изток. Колата се хвали с 80 конски сили и олекотена каросерия и всъщност от Обединените арабски емирства действително проявяват засилен интерес. По неизвестни причини обаче от „Бора“ са произведени едва две бройки. Снимка: Стопкадър @ YouTube
"Бора"

Идеята за нещо, наподобяващо SUV, което би трябвало да е подходящо за яко офроуд шофиране, се появява в средата на 90-те. „Бора“ е дело на ВАЗ и е предназначена за износ към страни от Южна Америка и Близкия Изток. Колата се хвали с 80 конски сили и олекотена каросерия и всъщност от Обединените арабски емирства действително проявяват засилен интерес. По неизвестни причини обаче от „Бора“ са произведени едва две бройки.

Руските автомобилни заводи може и да страдат от хронична липса на средства и ресурси, но за сметка на това никога не им е липсвала изобретателност.

Напротив, Москва е отговорна за производството на някои крайно любопитни екземпляри.

Зад почти всяко от тях се крие изначално добра идея, чиято реализация обаче обикновено не се получава така, както инженери и технолози предполагат.

Така се стига до сглобяването на интересни превозни средства като Москвич с двигател на Ford или компактен градски двуместен автомобил с двигател от... мотоциклет.

Съвсем логично е широката общественост да не знае за тези достижения на руската мисъл, защото повечето от тях не успяват да си пробият пътя до серийно производство и остават или на ниво концепция, или от тях са направени едва по няколко бройки.

В галерията сме събрали осем именно такива руски коли, за които най-вероятно не сте и чували.

Задоволи любопитството си по най-удобния начин - абонирай се за седмичния ни бюлетин с най-интересените статии.
 

Най-четените