За големите производители на спортна екипировка лятото на 2010 със сигурност се очертава горещо. Световното първенство по футбол, което стартира на 11 юни в ЮАР е мястото където трите гиганта„Nike", „Adidas" и „Puma" ще се борят да спечелят феновете.
Естествено, решаващата роля ще имат играчите, които ще получат привилегията да носят най-новите модели на компаниите. Дни преди старта на форума американската „Nike" като че ли е крачка напред. Макар че ще облича по-малък брой отбори от компанията извадиха най-модерната технология в правенето на екипите - от рециклирани стари пластмасови бутилки.
Паралелно с това обаче фирмите не забравят задълженията си на клубно ниво. Този път „Adidas" се оказаха по-бързи. Немският гигант вече извади на показ два от новите си продукти за новия сезон.
Преди дни феновете на Челси видяха екипировката, която ще носят играчите през следващата година. „Дефилето" се състоя по време на последния мач от Висшата лига срещу Уигън спечелен с 8:0 и финала за ФА Къп. Именно с тези екипи играчите на Карло Анчелоти спечелиха историческия си първи дубъл. А това твърде вероятно ще окаже огромно влияние на феновете, които вече могат да си поръчат превърналия се в специален екип на любимия тим. Цената им в момента е между 43 и 53 лири.
Новото в традиционно сините фланелки на лондонския тим е червения цвят дискретно поставен на якичките и на ръкавите. От тима обясниха, че този цвят не за първи път се появява в екипировката. Той присъства и от 1953 до 1959 г. Така играчите отдават почит на клуба на ветераните от войната, който са били облечени в червено и са дали първоначалната емблема на клуба. Договорът между Челси и „Adidas" бе подписан през 2005 г. и е втория рекорден на Острова след този между Юнайтед и „Nike". Германците платиха на „сините" от Лондон 100 милиона лири за срок от 10 години.
По аналогичен начин „Adidas" направи и още една промоция - тази на новите екипи на Байерн (Мюнхен). С фланелките в червено-бяло баварците взеха втория си трофей за сезона - Купата на Германия. Новата фланелка също може да бъде закупена предварително срещу 45 лири. В яката на фланелката е вплетен слогънът „Легенди и лоялност". Екипите са посветени на 110 годишнината на немския гранд. Екипът използва най-модерните технологии, а играчите на Байерн ще са първите в Бундеслигата, които освен традиционната фланелка ще могат да избират и екип с „TechFit PowerWeb" версията на спортния гигант.
Немците вече демонстрираха и екипите, с които ще играе Ливърпул. На промоцията присъстваха капитанът Стивън Джерард, звездата Фернандо Торес и вратарят Пепе Рейна. Всички те останаха доволни от качеството на новите фланелки. Позакъсалият рекордьор по титли в Англия не предвижда промяна в екипа през идващия и през сезона с него и ще играе с тези екипи до 2012 г. Цената им е от 47 до 57 лири.
Любопитно е, че останалите големи отбори все още изчакват с официалните промоции за предстоящия сезон. В Интернет пространството обаче вече изтекоха снимки на част от предстоящите изненади в дизайна и цветовото оформление. Американците от „Nike" , който обличат Манчестър Юнайтед например са избрали фланелките, с които футболистите на „червените дяволи" ще играят при гостуванията да са основно в бяло. Феновете обаче не са очаровани от дизайна. Някой ги определиха като тренировъчни, други като екипи по-подходящи за хокей. Според някои пък екипа прилича на този на Астън Вила от преди няколко сезона.
С променен дизайн поне според първите очаквания ще бъдат и екипите на Интер, също дело на „Nike". Синьо-черните фланелки за домакинските срещи ще напомнят на тези от началото на 90-те, докато белите, с които тимът ще се появява при гостуванията ще бъдат с изобразена от лявата страна змия и с няколко символа от герба на Милано.
Промяна има и в екипа на Реал (Мадрид). Вместо в традиционното черно, лентите по раменете на играчите ще бъдат в синьо.