Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Трагедията със Сала разкри истинската природа на футбола: Бизнес и бездушие

Кардиф трябваше да е трамплинът на Сала към Ливърпул, Сити или Юнайтед. Поне така го убеждаваха мениджърите му.
Кардиф трябваше да е трамплинът на Сала към Ливърпул, Сити или Юнайтед. Поне така го убеждаваха мениджърите му.

"Стад де ла Божуар" беше като огромен гоблен, съшит от зелени и жълти конци на черен фон. На трибуните властваше униние, което бе завладяло и футболстите на терена - до един с името Сала на гърба.

На стадиона на Нант 37 000 фенове на "канарчетата" скърбяха за нападателя, загинал в самолетна катастрофа в Ламанша, а към страданието им се присъединиха още милиони запалянковци от целия свят.

Домакините се бяха постарали много за това да почетат подобаващо паметта на нападателя, който прекара 4 сезона в клуба. Билетите за мача с Ним бяха по 9 евро заради номера, който носеше аржентинецът, а ликът му грееше на светлинното табло. Наставникът Вахид Халилходжич и играчите му също не успяваха да удържат напиращите в очите им сълзи. Беше сърцераздирателно.

Всичко това правеше "гоблена" още по-тъжен, а Нант изливаше душата си заради трагичната загуба.

Или поне искаше да повярваме, че го прави.

За съжаление обаче, случаят с Емилиано нагледно ни показа какво представляват съвременните футболни клубове - нищо повече от коравосърдечни счетоводни фирми.

Още преди тялото на Сала да бъде намерено и идентифицирано, Нант изпрати писмо до Кардиф с искане да бъде преведен първият транш за аржентинския нападател. Нещо повече - французите заплашваха колегите си от Кардиф, че ако в 10-дневен срок парите не постъпят по сметката им, ще прибегнат до съдебни действия.

Трябва да се отбележи, че уелският клуб никога не се е опитвал да се измъкне от плащането, каквито внушения се опитаха да направят от "Божуар". Просто от Кардиф настояваха да се изчака и не искаха финасовият въпрос да се превръща в основната тема на фона на такова голямо нещастие.

И, трябва да признаем, че поведението на британците беше доста по-адекватно от това на френските им колеги, които заплашваха да заведат дело за пари в момент, в който близките на футболиста набираха средства за продължаването на спасителната акция, която бе прекратена след три дни.

Всъщност колко дариха двата клуба, за да помогнат на операцията? Няма как да сме сигурни, но не се чу и за стотинка.

Нант обаче не бе сам в коравосърдечието си.

След фаталния инцидент всеки един от ключовите играчи в трансфера се опитваше да убеди света, че ръцете му са чисти и няма вина за катастрофата. Но най-голямото безобразие бе, че мениджърите си търсеха комисионните по сделката със същия ентусиазъм, с който твърдяха, че ръцете им са чисти и не носят отговорност за разбилия се самолет.

Френският L'Equipe публикува имейли от агента Уили Маккей до Емилиано Сала, от които става ясно, че аржентинецът не е мечтаел точно за трансфер в Кардиф, но мениджърът твърди, че това е начинът да бъде забелязан от големите акули - Ливърпул, Челси, Арсенал, манчестърските Сити и Юнайтед и др.

"Нека ви представим начина, по който работим и как стигнахме до Кардиф Сити. Работим за клубове във Франция и за играчи, които искат да бъдат трансферирани в клубове в Англия, сред които тези от Манчестър, Челси, Ливърпул и др. Смятаме, че можете да се озовете в един от тях. Обърнахме се към Нант, както правим с много играчи в други клубове, за да получим мандата за сделката. Ние не ви пречим да работите с друг агент, но повечето футболисти са много доволни от нашето посредничество. Не го играем бащи на нашите играчи, както правят мениджърите. Няма такова нещо. Ако не сте футболист, тези хора не биха се интересували от вас. В крайна сметка, те се интересуват само от парите - нещо, което всички искаме да имаме. Ето защо обичаме да работим само с клубовете. Без сантименти, просто бизнес", пише Маккей.

Убедително, нали?

Но нещата не се развиха както си го представяха замесените страни и безбройните неизвестни около катастрофата започват да дразнят.

На първо място все още не е известно кой е собственикът на самолета, а има доста заинтересовани страни да научат това.

В края на краищата, финансовата отговорност за инцидента ще почука на неговата врата, ако се установи, че има нередности, касаещи техническата изправност на машината, квалификацията на пилота или времето, за което е насрочен полетът.

Подозренията, че самолетът не е бил в пълна изправност, се подкрепят и от записите, които изпраща Сала на приятели в WhatsApp и в които твърди, че "има чувството, че ще се разпадне на парчета".

Необяснимо е и защо едномоторен самолет е предприел такъв тежък полет в трудни метеорологични условия.

И още, и още въпроси, които вероятно никога няма да получат своите отговори.

Но едно нещо е кристално ясно - играчите са само пионки в мръсния футболен бизнес и това никога няма да се промени.

"Без сантименти, човече, важни са парите", нали това е посланието на агента Маккей?

 

Най-четените