Близо 5 млн. винетки са купили автомобилистите у нас, съобщава bTV. От Агенция пътна инфраструктура отчитат, че са събрали 230 млн. лева за поддръжката на пътищата.
С въвеждането на годишна винетка от дата до дата се очаква шофьорите, които сега купуват стикери за по-кратки срокове, като седмични например, да се пренасочат към годишните.
В момента седмичната винетка е най-продаваната. От АПИ отчитат, че до края на септември са продали 2,3 млн. седмични винетки за 34 млн. лв.
1,9 млн. са годишните винетки, но от тях са постъпили почти 200 млн. като приходи.
Статистиката на АПИ за пет години назад показва, че и при по-евтините винетки още от 2013 г. насам, продадените седмични стикери държат първото място. Запазват приблизително едно ниво 2,8 млн. лв. годишно.
През настоящата година само до септември тази бройка вече е надскочена. 2017 г. ще се окаже и рекордна за годишните стикери.
От пътната агенция очакват годишната винетка от дата до дата да улесни шофьорите.