В началото на април ще бъде пуснато метрото до летището. Така от ЦУМ до аерогарата ще се стига за 18 минути, съобщава в. „24 часа".
От май метрото ще има два нови маршрута със седем нови станции и ще стига не само до летището, но и до Бизнес парка. Маршрут 1 ще е по трасето от станцията при Бизнес парка през центъра и с крайна точка станция "Сливница". А маршрут 2 ще е от станцията на летището през "Младост", центъра, "Люлин", "Надежда" и оттам отново центъра до станция "Джеймс Баучер". Влакчетата ще се движат през едно по двата маршрута, а крайните им точки ще са отбелязани с табели на мотрисите.
В пиковите часове влаковете по двата маршрута ще са през 6 минути.
Сега по втората линия те се движат на седем минути и половина, а в участъка от "Младост 1" до "Сливница", по който натоварването е най-голямо, минималният интервал на движение ще бъде 3 минути.
С новите маршрути от май, ако пътниците искат да стигнат от Бизнес парка до летището, ще трябва да слязат на станцията в "Младост 1" и да се качат на влакчето с крайна точка аерогарата. Очаква се с разширението на първата линия още 45 000 софиянци да могат да ползват метро.
В началото на май ще бъдат пуснати и трите станции от „Младост 1" до Бизнес парка. Така метрото ще стигне до още 90 000 души, а метромрежата ще се разшири със 7,6 км и 7 станции.
Двата участъка струват 119 млн. евро. Средната цена на 1 км за подземната част е 17 млн. евро, а на надземната - 11,4 млн. евро с оборудването, инфраструктурата и ремонта на три булеварда, под които минава метрото.
Според прогнозите новите станции ще намалят замърсяването на въздуха с 11 000 т вредни вещества годишно, а шумът в района - с 15%. Очаква се ефектът върху трафика да е 18% по-малко задръствания и 8% спад на катастрофите, съобщава в. "24 часа".