Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Около 100 млн. лв. годишно се дават за пътища

Според регионалния министър методът за решаване на проблема с дупките е неефективен
Според регионалния министър методът за решаване на проблема с дупките е неефективен

Около 100 милиона лева годишно се дават за запълване на дупки по пътищата в страната като 40-50 млн. от тях отиват за републиканската пътна мрежа и още приблизително толкова за общинските пътища. Това заяви пред bTV регионалният министър Николай Нанков.

Според министъра този неефективен и неустойчив метод трябва да бъде прекратен и вместо това да се търси дългосрочно решение.

"30 години политиката е била дупките по пътищата да се пълнят със студена смес след края на зимния сезон и в есенно-зимни условия отново да "цъфнат", отбеляза министърът, уверявайки, че вече се се търси вариант за кардиналното решаване на проблема.

Той също така обясни, че от 20 000 км републикански пътища в лошо или много лошо състояние са около 8000 км. Същото важи и за над 12 000 км от 20 000 км общинска пътна мрежа. По негови думи на година около 400 км се рехабилитират напълно.

Освен средства от тол системата и от бюджета пари за пътни ремонти ще се търсят и от нов фонд, свързан с пътната безопасност, който ЕК създава.

С въвеждането на тол системата нашите прогнози са с 3-4 пъти по-голям обем от пътища на годишна база. Така че за около 6-7 г. ще сме готови с пълна рехабилитация, каза Нанков.

Във вторник планираме да започне строителството на магистрала „Хемус” от Ябланица до пътен възел „Боаза”(10,3 км). Срокът за изпълнение е 2 г., ще го съкратим на максимум година и половина, посочи министърът.

Участъкът от 16 км от Белокопитово до пътен възел "Буховци" в момента се проектира, довършваме проекта до 2 месеца и стартираме със строителството. Там има избран изпълнител, каза още Нанков.

По думите му срокът за тази отсечка също ще бъде съкратен до година и половина, като обаче това няма да е за сметка на качеството.

В момента се проектира трасето от 52 км до разклона за Ловеч и Плевен. Почти сме готови с проектите, заради атмосферните условия бавим леко геологията. В настоящия проект няма да бъдат налични 3 тунела и 17 други инженерни съоръжения. С новото проектиране пестим около 350 млн. лева на държавния бюджет, изчисли Нанков.

Задоволи любопитството си по най-удобния начин - абонирай се за седмичния ни бюлетин с най-интересените статии.
 

Най-четените