Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Новите вагони за БДЖ от Германия - модернизирани, с климатик и скорост до 200 км/ч

Първите 19 вагона по сделката с "Дойче Бан" вече са в България Снимка: Министерство на транспорта и съобщенията
Първите 19 вагона по сделката с "Дойче Бан" вече са в България
Новите вагони за БДЖ от Германия - модернизирани, с климатик и скорост до 200 км/ч Снимка: Министерство на транспорта и съобщенията
Новите вагони за БДЖ от Германия - модернизирани, с климатик и скорост до 200 км/ч Снимка: Министерство на транспорта и съобщенията
Новите вагони за БДЖ от Германия - модернизирани, с климатик и скорост до 200 км/ч Снимка: Министерство на транспорта и съобщенията

Първите 19 германски модернизирани пътнически вагона, купени от немската компания "Дойче Бан" за пътническите превози на БДЖ, вече са в България, съобщават от Министерството на транспорта и съобщенията.

Те трябва да бъдат пуснати в експлоатация по железопътната мрежа на страната до средата на юни.

"Тази сделка, която осъществихме със съдействието на Посолството на Германия у нас, е първата важна крачка към модернизацията на жп транспорта", заяви министър Георги Гвоздейков.

Всеки от вагоните разполага с 80 седящи места, максимална скорост на движение до 200 км/ч и отговаря на всички съвременни стандарти за комфорт.

Те са проектирани без купета, тип отворено пространство. Всеки от вагоните разполага с климатична система, както и с информационна система за уведомяване на пътниците за гарите и спирките по маршрута на влака. 

Шест от вагоните са приспособени за трудноподвижни лица, а всички 76 вагона разполагат с ергономични седалки. Разполагат също с контакти за зареждане на мобилни телефони и индивидуални лампи за четене над всяко седящо място.

Новите вагони ще се движат по двете най-дълги направления в страната - София до Бургас и София до Варна. Бонус е, че към всяка композиция ще има прикачен и вагон-ресторант.

Гвоздейков обясни, че стойността на цялата сделка е малко над 30 млн. лева за общо 76 вагона, което прави по 400 000 лева за един вагон.

Останалите 57 вагона се очаква да пристигнат до края на юни, като те се очакват да бъдат пуснати в движение за предстоящия летен сезон.

"Много по-скъпо излиза на БДЖ да ремонтира един вагон от своя наличен парк. Но най-важното е, че с вложените средства в ремонта на такъв вагон, не можем да постигнем качеството на подвижния състав, който идва от Германия", допълва министър Гвоздейков.

Задоволи любопитството си по най-удобния начин - абонирай се за седмичния ни бюлетин с най-интересените статии.
 

Най-четените