Имаме нужда от агресивна реклама, да покажем сърцето на България, в това число манастирите, културните паметници и историческото ни наследство - така новият министър на туризма и вицепремиер Марияна Николова вижда пътя към възстанояването и развитието на засегнатия от коронавируса бранш.
Според нея България трябва да се рекламира като туристическа дестинация за четири сезона, а не "да говорим само за морето". Тя припомня, че страната ни "вече се рекламира по CNN, BBC, National Geographic".
"България е безопасна и здравословна. Това е най-важното. Имаме чудесна природа. Трябва да повишим нивото на туристическия продукт и да станем по-високоплатена услуга, която ние можем да предложим", коментира Николова пред БНТ.
Друго, което според нея трябва да се направи в сектора на туризма, е инвестиция в обучението и специализацията на персонала, както и "национално меню за ресторантите и заведенията, които да го предлагат, за да може всеки турист да види кои са националните ястия".
Тя каза и че е имала среща със СПА бранша в курорта "Св. св. Константин и Елена", където има очаквания за сериозен интерес от немска страна.
"За нас като туристическа дестинация СПА туризмът трябва да бъде приоритетен. Германските туристи имат възможност да ползват пакети и да правят рекреация и възстановяване в нашите курорти", добави тя, като по думите ѝ първите германски туристи в морските ни курорти се очакват в средата на септември и началото на октомври.
Според Николова, ако всичко е наред, може да се очаква засилване на "конгресния и конферентния туризъм" в по-големите хотели в курортите през есента. Според нея този вид туризъм е "доста подпомагащ в тези условия".
"Предстоят ми срещи с бранша, на която ще бъдат обсъждани възможностите за зимен туристически сезон. Много от курортите предлагат такъв тип туризъм. С програмата за чартърните полети очакваме да дойдат повече туристи", каза още новият министър на туризма.