Политици и пеперуди

Акцията с пеперудите, вкарани днес в парламента с помощта на пропуск, осигурен от парламентарната група на БСП, не преследва само артистичните цели на един (слаб) пърформанс.

Какво обаче преследва? Оказа се, че младежът с маска на Спайдърмен, внесъл кутиите с пеперудите, го направил, за да рекламира риалитито "Къртицата" по TV7 - частна проправителствена медия.

Някои си помислиха дали не се удря по Националната служба за охрана (НСО). Освен че наскоро беше уволнен по собствено желание шефът й Тодор Коджейков, последваха няколко остри изказвания от страна на социалисти, че службата има нужда от съкращения и ще се наложи да ограничи броя на охраняваните ВИП-ове.

Преминаването на кутиите с хвъркатите люспокрили през скенерите на входа на парламента едва ли е станало без активно съдействие от депутати. В случая - Петър Курумбашев, който отрече. Не е осигурявал ничие влизане в Народното събрание. Не са го питали дали не работи по сценария на "Къртицата". Друг над него се оказа, че се е погрижил пеперудите да полетят в парламента. Той може би работи за TV7.

Красивият прочит би означавал, че депутатите са достигнали пълната метаморфоза в развитието си и вече не са яйца, гъсеници и какавиди, а истински пеперуди.

Вече не са латентни и бездействени, а нови създания, реещи се в политическия етер, изтръгнали се от задушаващия пашкул, в който са ги омотали партийните обръчи. Тръгнем ли да анализираме и наличието на пеперуди от вида "Монарх" изпадаме в пълна езотерика и окултен символизъм.

От един друг ракурс може и да са в чест на новия политик Николай Бареков? В едно интервю пред журналиста Руслан Йорданов от "Стандарт" социалният антрополог Харалан Александров обяви как "... Бареков вече не е политическа какавида, а доста едра пеперуда, която може бързо да изгори в мътния пламък на българската политика".

Акцията с пеперудите е разрешена, както се оказа, с любезното съдействие на парламентарния шеф Михаил Миков. И това вече я прави изключително нагла. Защото става въпрос за реклама - при това на частна, при това на медия като TV7, част от медийния кръг на Кръстева-Пеевски.

Свидетели сме на съучастието на най-висшия орган на парламентарната република България в реклама на продукт с твърде съмнително съдържание.

Защо не поканят Миков в "Къртицата"? В крайна сметка, след като риалитото превзе парламента, мястото на Миков е в риалитито.

Новините

Най-четените