Туризмът винаги има необятни възможности и отчайващи следствия.
В поредицата „Рекламирай България" продуцентът, в лицето на Министерството на туризма, произведе невероятна брошура за лов и риболов на английски език - там балканската пъстърва е сьомга, кафявата мечка е гризли, а на всичкото отгоре присъства и американски елен.
В търсене на иностранни посетители, този път с оръжия и въдици, брошурата първо е подвеждаща реклама за „продукт", който нямаме, то изобилства в "американския Google", и второ - пропуска факта, че отстрелването на кафява мечка се наказва с три години затвор, защото е застрашен вид.
Как се стигна до тази комедийна несполука, промотираща 2 в 1 бракониерството и чиновническото "copy-paste" безхаберие? Всъщност, работата се оказа крупната печатна грешка, която пет години успешно е потулвана по мазета и усойни кабинети, докато ....
Министър Николина Ангелкова намекна за завера с умисъл за престъпление - някой е нарушил заповедта брошурата да не вижда бял свят, измъкнал е кашоните от склада и злощастните хартийки се озовали в ръцете на туристите, правейки държавата за смях.
И то за пореден път. Наблюдаваме завидна приемственост сред онзи подвид от администрацията, който управлява туризма в мимикрия, все не му върви и никога не му се получава. Затова замита гафовете под килима - в случая за неверните брошури са похарчени 86 000 лева по европейски проект преди пет години.
По-големият проблем е посредствеността, която цари в управлението на сектора. Там очевидно смятат туристите за шарани, които просто лапват въдицата. Държавата трябва най-сетне да разбере, че това не са двукраки зяпачи без знания, без изисквания и без капка интерес към видяното, за да приемат плаж с бетон, антична крепост с тухли четворки или гробове с вампири.
Затова логото прилича лютеница (новото все още не е утвърдено), туристите все повече емигрират към други дестинации, а браншът се чуди как да надхитри 700 празни стомаси със шведска маса за 250.
Нужно е да защитаваме и уважаваме своите богатства, а не да ги компрометираме и опростачваме, особено пред света.
кретенизмът в бг туризма...
Някъде прочетох, че тази идиотия е струвала 68 х. лева. На друго място прочетох, че са похарчени 100 х. лева. Обаче никъде не прочетох на кого и от кого са платени тези пари?
България никога не се е управлявала от по- различни индивиди от лумпени и обикновени идиоти.Преди няколко години един друг политик беше представил по националните медии също колаж от Колорадо, Америка. Не зная дали българските политици са действително толкова тъпи, въпреки че примерите илюстрират точно това и разбират технологичния процес , като възможност да се копира чужда информация/ снимки от интернет /мрежата безплатно и чрез копираната информация да се рекламира туризма. Както правилно е посочил авторът в т.нар. брошура няма нито един символ,които да има нещо общо с България. Последното особено добре илюстрира какви индивиди работят в Министерството на туризма. Твърденията на министъра на туризма за грешка, в следствие на нарушена забрана въпросните брошури да бъдат раздавани не са в състояние да отговорят на въпроса как изобщо е била създадена подобна глупост и защо последната се съхранява в склада на Министерството на туризма