През 2011 Гран при на Индия записа успешен дебют във Формула 1 и трасето „Буда Интернешънъл" допадна на пилотите, това е втората най-бърза писта в календара след италианската класика „Монца".
Но състезанието поставя трудна стратегическа задача пред тимовете. През миналата година по-твърдите сликове се оказаха твърде бавни спрямо по-меките, а това не се отрази добре на стратегиите на някои отбори. Сега тимовете се надяват да успеят да направят това, което приложиха успешно в Япония - две серии от обиколки с твърдите гуми и една с меките, но е напълно възможно някои пилоти да изкарат цялото състезание само с едно спиране в бокса. Отборите разполагат с много малко информация - това, което събраха миналата година, така че ще е трудно да се намери най-правилният подход към състезанието.
Другата странна особеност на Гран при на Индия е спадането на температурата на въздуха и на асфалта в хода на състезанието, а това винаги се отразява на работата на гумите.
Пистата, естествено, прилича на другите трасето, дело на Херман Тилке, но има и някои уникални особености - сериозната денивелация - трасето се изкачва с 14 метра между завой №1 и завой №3, което означава, че тук значението на пълния резервоар е по-голямо, просто има повече натоварване на мотора.
Като конфигурация „Буда" е комбинация от бавни и средно бързи завои, свързани с дълги прави, което като краен резултат дава висока средна скорост за една обиколка. В първия сектор се редуват ускорения и спиране, две прави свързват обратните завои, а средният сектор се характеризира с плавни и бързи завои, включително и наклонените 10 и 11.
В хода на тренировките и квалификацията, DRS системата може да се използва в около 62% от обиколката, което е близко до това, което постигат пилотите на „Спа". Но това означава, че разликата между постиженията в квалификацията и състезанието ще са доста различни. На основната права ще има доста изпреварвания, основно заради DRS, а и пистата е широка 20 метра, така че има място за атаки.
През миналата година повечето пилоти изкараха Гран при на Индия с две спирания в бокса, като победителят Себастиан Фетел спря в 19 и 47 обиколки, като прекара колкото се може по-малко време на трасето с твърдите гуми. Тази година разликата между двата типа гуми е по-малка, така че стратегиите ще се променят спрямо това.
Фетел спечели последните три състезания и естествено е фаворит и за Гран при на Индия, XVII кръг от световния шампионат във Формула 1 за 2012 година, като след последната си победа германецът излезе начело в класирането. Фернандо Алонсо, който беше лидер в шампионата от юни насам, отстъпи на второ място, но за Индия от Ferrari са приготвили доста подобрения по колите на испанеца и Фелипе Маса. Миналата година Фетел, Алонсо и Дженсън Бътън се качиха на подиума в Индия.
За уикенда се очаква хубаво време - температурата на въздуха ще е малко над 30 градуса, а на асфалта - над 40.
Pirelli осигурява на пилотите меки (жълто означение) и твърди (сребърно означение) сликове, като пилотите използваха тази комбинация в Испания, на „Силвърстоун" и в Япония. Натоварването на гумите е подобно на това на „Силвърстоун" и с около 20% по-ниско от това на „Сузука". По-високата температура създава предпоставки за блистъринг, а ъглите на сходимост би трябвало да са по-консервативни, за да не се натоварват много гумите от високата температура на дългите прави. По-високата температура ще се отрази добре на меките гуми, които са склонни към грейнинг, когато е по-студено.
Според специалистите на Pirelli, меките гуми ще са с около 0,7 секунди на обиколка по-бързи от твърдите, но на „Силвърстоун" и „Сузука" тимовете предпочетоха пилотите да карат с твърдите сликове във втората и третата серия обиколки. Най-вероятно така ще стане и в неделя.
Настилката на пистата не е особено абразивна, трасето не се използва често и е прашно, особено в началото на състезателния уикенд. Това означава, че резултатите рязко ще се подобряват и информацията, събрана в петък, може да не е особено актуална в неделя.
Тук сериозно се натоварва предна лява гума, а сериозните ускорения на излизането от бавните завои са още неприятен фактор за използването на задните сликове.
Алеята пред боксовете на пистата „Буда" е дълга 600 метра, а миналата година най-бързите спирания в бокса отнемаха 20-21 секунди, което от стратегическа гледна точка е добре, пилотите не губят много време в пита.
Ако приемем, че повечето пилоти ще спират по два пъти, а лидерите ще стартират с меките гуми, с които са участвали в квалификацията, то първите спирания в бокса трябва да са около 15 обиколка, а вторите - към 38, като и двата пъти пилотите ще получат нови комплекти твърди сликове. Варианти на тази стратегия са възможни за пилотите извън Топ 10, особено тези на Sauber и почти сигурно, ако не се представят добре в квалификацията.
Но това са само предположения, базирани на информацията, събрана през миналата година и състезанията досега от сезон 2012.