Григор ли е новата Мария Шарапова на тениса? Нищо обидно, просто британци видяха в Димитров потенциал да е маркетинговият ас на спорта, в който асовете са доста.
Класациите са субективно нещо, но когато критериите за тях са ясни и се подготвят от утвърдени специалисти в продължение на месеци, носят ясно послание и максимално се доближават до реалността.
Новината, че Григор Димитров е пети в списъка на 50-те най-конвертируеми спортисти в света за 2014 г. бе отразена подобаващо у нас. И как да е другояче, когато името на българина стои редом до това на мегазвездата на световния футбол Кристиано Роналдо?
"Млад, талантлив и добре изглеждащ. Състезава се в един от най-популярните спортове, който търси своята нова звезда в дългосрочен план. Димитров притежава всичко необходимо, за да се превърне в мечтата на всички рекламодатели", не пестят суперлативи за Григор от SportsPro.
Онлайн изданието е доста "тежко" и в сътрудничество с Eurosport и маркетингови експери изготвиха ежегодния топ 50, в който Димитров заема 5-то място и изпреварва лъскави фигури като Неймар, Юсейн Болт, Лео Меси и Новак Джокович. Да не говорим за Краля на NBA Леброн Джеймс, на който само договорът му с Nike е за стотина милиона долара.
"Помощта, която оказа на момичето на корта в Маями му спечели още симпатии от феновете и послужи за добър PR. Атрактивният му и елегантен стил на игра често е бил причина да го сравняват с Роджър Федерер. Швейцарецът привлече Димитров като един от първите клиенти на новата си бутикова агенция Team8. Засега никой не очаква българинът да повтори успехите на Федекс на корта, но ако се превърне в постоянен претендент за титлите на големите турнири, всяка компания ще иска да се нареди до Nike и Wilson, които вече си сътрудничат с българина", отбелязват още от SportsPro.
В класацията са включени имената на спортистите, които имат най-голям маркетингов потенциал за следващите три години, като се взимат предвид шест критерия: възраст, харизма, големина на пазара в родната страна на състезателя, желание да участва в реклами, потенциал за бъдещи успехи през следващите 3 години и цената, която струва в момента сключването на договор с даден спортист, и възвращаемостта на инвестицията за следващите няколко сезона.
Едва навършил 23 години, профилът на Григор що се касае до възрастта, е без коментар. Ако избегне сериозни контузии, пред него има спокойно още десетилетие спортна кариера.
За чара на българина е казано всичко, а връзката му с Мария Шарапова го прави още по-интересен за публиката. С малки изключения в началото на кариерата си, почти винаги е позитивен и усмихнат както в живота, така и на корта. Шоуто е в кръвта му и знае как хем да се забавлява, хем да погъделичка и лавинообразно нарастващите си почитатели.
Пазарът в България определено не е сред най-големите, но какво от това, след като цялата страната се интересува и гледа Григор? Той и Бербатов останаха сред малкото родни спортни звезди, чието име продава с лекота и вълнува голяма част от нацията.
Желанието на Григор да рекламира е явно. Младият спортист е наясно, че когато е лице на дадена марка, той представлява не само нея, но и самия себе си. Походът му към върха на световния тенис е най-категоричната гаранция за възвръщаемост на вложените в него средства...
Изобщо, Григор вече е световна звезда, която е магнит за големите пари, които се въртят в спорта и в частност тениса. Макар и само на 23, българинът се ориентира перфектно в обстановката.
Както обичаме да казваме - няма за какво да го барнеш. А тандемът с Шарапова е важно допълнение към безупречния му имидж на всички фронтове и още една благоприятна маркетингова предпоставка.
Маша сега прави по 28 милиона долара на година и е красивото лице на тениса. Рекламодателите я "кльопат" като топъл хляб, усмивката й грее от всевъзможни билбордове и клипове, а във въздуха се носи ароматът на Sugarpova.
Дали след 3 години на нейно място няма да е любимият мъж на сърцето й?