След почти перфектния сезон през 2011, настоящият световен шампион във Формула 1 Себастиан Фетел се сблъсква с неприятни проблеми във второ поредно състезание и в Малайзия загуби контрол над поведението и изказванията си.
Според резултатите от първите два старта от новия сезон, доминацията на Red Bull, която започна през 2009 вече е част от миналото и това се видя ясно на „Сепанг", където Фетел дори не успя да се пребори за четвъртото място.
Световният шампион се удари с един от опашкарите - Нараин Картикеян и това се оказа достатъчно, за да го извади от кожата му - иначе спокойният Себастиан на два пъти показа среден пръст на индиеца.
След това, вече пред медиите той заяви, че Нараин е бил неадекватен като „краставица" - това пред германска телевизия, а когато стигна до английските ТВ репортери нещата се усложниха. Фетел определи Картикеян като „идиот" и това далеч не беше всичко.
„Мисля, че някои хора бяха твърде развълнувани от ситуацията и не видяха накъде върви колата им - обясни Себ пред вестник Bild. - Чудя се дали наистина те могат да карат кола".
Освен това в последните обиколки на Гран при на Малайзия Фетел упорито пренебрегна указанията по радиото от бокса за това, че трябва да спре болида си и да не финишира. В този момент Себ имаше проблем с високата температура на спирачките на колата му и ако беше спрял преди финала, щеше да е сред отпадналите, което щеше да позволи на тима да му сложи нова скоростна кутия за Китай.
Първоначално Фетел обясни, че радиото му не е работило, но след това призна следното пред вестник Welt: „Предполагам, че трябваше да спра или да се прибера в бокса преди финала, но смятам, че ако можеш, трябва да стигнеш до финала на състезанието.
„Естествено, можех да запазя колата, но исках да видя карирания флаг на финала."
Фетел не взе точки в Малайзия и след два старта заема шестото място при пилотите, като начело е победителят от „Сепанг" Фернандо Алонсо.
Босът на Red Bull Кристиан Хорнър обаче не е особено притеснен.
„McLaren загубиха повече от нас в Малайзия - обясни Хорнър. - В момента McLaren разполагат с най-бързите коли, но на „Сепанг" взеха само с три точки повече от нас. Мисля, че можем да преглътнем победата на Ferrari и второто място на Sauber."
Но началото на този сезон за Фетел е доста по-различно от старта на 2011.
„От статистическа гледна точка Фетел е сред най-добрите пилоти в историята на Формула 1 - смята Ливио Орикио от O Estado de S. Paulo. - Но състезанието в Малайзия беше доказателство, че Себастиан не е достатъчно ефективен когато е по-назад в класирането и трябва да прави изпреварвания.
„Себ е велик пилот, но в това отношение трябва да се представя по-добре. Картикеян беше наказан за удара между двамата, но според мен Фетел можеше да избегне този инцидент."
Бившият пилот на Toro Rosso Хайме Алгерсуари, който сега е медиен анализатор е на мнение, че в основата на всичко е фактът, че Red Bull вече няма предимство пред другите тимове.
„Краят на обдухваните дифузьори отне предимството на Red Bull - заяви Алгерсуари пред вестник El Mundo Deportivo. - През миналата година Фетел имаше шанс да кара сам далеч напред, без никой да го застрашава, сега обаче в аеродинамично отношение силите в колоната са изравнени. Мнозина са на мнение, че Фетел има невероятен талант, но други смятат, че превъзходството му се дължеше на силния болид."
Детето чудо винаги е бил "наглото некадърно дете с много добра кола, заради Ейдриън, който е всъщност си е кадър на Макларън". И по абсолютно същия начин като Пилето е нагъл каруцар и по му приляга да играе футбол или да ходи с Монтоя в щатите, отколкото да бъде в най- големия от всички мъжки спортове. Ще бъде един доста интересен сезон