Lotus Group не се отказва от Формула 1

Изпълнителният директор на Group Lotus Дани Бахар обяви, че малайзийската компания няма намерение да се откаже от Формула 1, въпреки че загуби първата сериозна съдебна битка за името Lotus срещу шефа на Team Lotus Тони Фернандес.

Според британския съд, Team Lotus може да продължи да използва името Lotus във Формула 1, а Group Lotus получи правото да използва това наименование в спорта и извън него.

Бахар продължава да твърди, че два отбора с името Lotus на стартовата решетка само объркват феновете на Формула 1, но в същото време допълни, че компанията няма намерение да се отказва от сътрудничеството си с тима на Renault.

"Съдебното решение гарантира правото на Group Lotus да използва името Lotus, както във Формула 1, така и извън спорт, така че ние повече от всякога сме твърдо решени да изпълним дългосрочния си план в спорта - обясни Бахар.

"Знаете, че съдията определи, че Team Lotus, управляван от 1Malaysia Racing Team има правото да продължи да се състезава във Формула 1 с името Team Lotus, както и да използва цветовете и емблемата на Team Lotus.

"Естествено, близките имена - Lotus и Team Lotus няма как да не предизвикат объркване сред феновете и по-широката публика, а това важи и за ТВ коментаторите, които използват името Lotus и за двата отбора.

"Ние се ползваме с пълната подкрепа на компанията-майка на Group Lotus - Proton, надявам се, че ще обжалваме това решение, за да може ситуацията да бъде изяснена за всички, които се интересуват от Формула 1."

Бахар допълни, че амбициозните планове на Group Lotus в областта на моторните спортове вече са напълно финансово подкрепени от Proton.

"Един от най-важните елементи в тази подкрепа беше намирането на финанси за развитието на бъдещите ни планове - допълни Бахар. - Щастлив съм, че мога да потвърдя, че тази задача вече е решена, благодарение на помощта на Proton и сега вече можем да се захванем с петгодишния ни бизнес план, който трябва да превърне Group Lotus в печеливша компания.

"Винаги всички се интересуват от участието ни във Формула 1, но ние гледаме по-голямата картина - не става въпрос само за Ф1, моторните спортове са ключов фактор за развитието на маркетинговата ни стратегия. Ние винаги сме били и ще си останем автомобилна марка, която се асоциира с моторните спортове.

"Искаме да побеждаваме, не само да участваме. Но знам, че не можем веднага да започнем да побеждаваме, потегляме по-бавно и след това засилваме присъствието си, така че това да има смисъл и за нашия бизнес. Вижте как се развива участието ни в IndyCar, миналата година започнахме с един автомобил, сега имаме три болида, а от началото на следващия сезон ще предлагаме на тимовете и двигатели. Хората винаги се питат дали си струва да правим тези разходи, но повярвайте ми, ако не можехме да си го позволим, нямаше да го правим. Същото важи и за Формула 1."

Новините

Най-четените