Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Маската като моден атрибут: Дизайнерският отговор на епидемията

През февруари видяхме на Нюйоркската седмица на модата няколко модели, които излязоха с дизайнерски маски. В нашата галерия можете да видите най-любопитните сред тях.
На снимката: модел на The Blonds с маска тип Pitta Снимка: Getty
През февруари видяхме на Нюйоркската седмица на модата няколко модели, които излязоха с дизайнерски маски. В нашата галерия можете да видите най-любопитните сред тях.

На снимката: модел на The Blonds с маска тип Pitta
Mодел на The Blonds с маска тип Pitta Снимка: Getty
Mодел на The Blonds с маска тип Pitta
Mодел на The Blonds Снимка: Getty
Mодел на The Blonds
Mодел на The Blonds Снимка: Getty
Mодел на The Blonds
Mаска тип Pitta, изработена от The Blonds Снимка: Getty
Mаска тип Pitta, изработена от The Blonds
Mаска тип Pitta, изработена от The Blonds Снимка: Getty
Mаска тип Pitta, изработена от The Blonds
По ирония на съдбата в Милано, който сега е епицентър на заразата в Италия, видяхме още през септември дизайнерски предложения за маски. 
На снимката: модел на GCDS за пролет/лято 2020 Снимка: Getty
По ирония на съдбата в Милано, който сега е епицентър на заразата в Италия, видяхме още през септември дизайнерски предложения за маски.

На снимката: модел на GCDS за пролет/лято 2020
А през август миналата година, още преди да знаем пред какво ще бъде изправен светът, на Седмицата на модата в Нова Зеландия също видяхме дизайнерски предложения за маски. 

На снимката: модел на Schmood by Lola Снимка: Getty
А през август миналата година, още преди да знаем пред какво ще бъде изправен светът, на Седмицата на модата в Нова Зеландия също видяхме дизайнерски предложения за маски.

На снимката: модел на Schmood by Lola
В Мелбърн през лятото по време на Седмицата на модата също дефилираха модели с маски. Това се случи на събитието Highrise Runway 3. Снимка: Getty
В Мелбърн през лятото по време на Седмицата на модата също дефилираха модели с маски. Това се случи на събитието Highrise Runway 3.
На Берлинската седмица на модата през януари в шоуто Neonyt също бяха представени идеи как да се съчетава маската с облеклото. На снимката виждаме облекло от няколко различни марки. Снимка: Getty
На Берлинската седмица на модата през януари в шоуто Neonyt също бяха представени идеи как да се съчетава маската с облеклото. На снимката виждаме облекло от няколко различни марки.
Идеята на събитието е да покаже т. нар. "устойчива мода" - дизайнерска философия за производство на дрехи, обувки и аксесоари по екологичен и социално-икономически устойчив начин. Снимка: Getty
Идеята на събитието е да покаже т. нар. "устойчива мода" - дизайнерска философия за производство на дрехи, обувки и аксесоари по екологичен и социално-икономически устойчив начин.
Целта е да се насърчат по-устойчиви модели на потребление и употреба, които налагат промени в индивидуалните нагласи и поведение. Снимка: Getty
Целта е да се насърчат по-устойчиви модели на потребление и употреба, които налагат промени в индивидуалните нагласи и поведение.

Във времена на разпространение на вирус маските се превръщат в един от най-важните атрибути за носене.

И тъй като модата, освен че вдъхновява, отразява и времето, в което живеем, сред колекциите на някои дизайнери видяхме как маската може да се носи като красиво продължение на тоалета.

Модната индустрия тази година обаче не само трябва да отговори на нуждата да носим маски, но се изправя и пред други предизвикателства.

Много от предстоящите през пролетните месеци ревюта на т. нар. "круизни колекции" бяха отменени, в това число на Gucci в Сан Франциско, на Burberry в Шанхай, на Prada в Токио, на Versace в САЩ и др.

Това са събития, на които дизайнерите разчитат моделите им да достигнат до клиенти в целия свят, като излизат извън границите на четирите модни столици - Милано, Париж, Лондон и Ню Йорк.

Тези междусезонни или предсезонни линии, произведени от модните къщи или марки, са допълнение към сезонните им колекции (пролет/лято и есен/зима). Насочени са към клиенти, които са приключили с купуването на есенно-зимни дрехи и им предстои ваканция. Идеята да се покрият с предложения месеците, в които е рано за летни дрехи, но късно за зимни. Затова и се считат за един от най-доходоносните ревюта в модата. 

Но модните дизайнери отменят и преосмислят своите ревюта и извън "круизните колекции". Това, от друга страна, води до дългосрочни въпроси относно самия формат на модните събития. Вирусът принуждава дизайнерите да се питат дали наистина трябва да правят модно ревю, за да продават продуктите си и изобщо да изграждат марката си.

"Във време на криза трябва да мислим за радикално нулиране (на ревютата)", смята главният редактор на Vogue Анна Уинтур, цитирана от Times.

Ралф Лорън отмени априлското си шоу, на което трябваше да покаже есенната си колекция за 2020 г. В последния ден от Седмицата на модата в Милано Джорджо Армани пък избра шоуто му да бъде без публика и го излъчи на живо онлайн.

Същевременно дизайнерите търсят начини за онлайн продажби през различни платформи. Това е предизвикателство за тях - луксозните стоки, особено на дрехи, които не можеш да докоснеш и пробваш, не носят шеметни печалби.

По данни на Bain в средата на карантината в Китай купувачите драстично са увеличили своите онлайн покупки чрез Tmall - сайт за електронна търговия, но покупките на дизайнерски стоки са намалели. Така се случи и при епидемията от SARS. И все пак е любопитно да се отбележи, че след известно задържане на епидемиологичната обстановка процентът на луксозни продажби нараства.

Междувременно в галерията ви показваме как маската може да се носи като истински моден атрибут. 

 

Най-четените