Учени от университета в Калифорния установиха точно защо сексът продава. Виждането на красив мъж или жена в реклама възбужда зоните в мозъка, които ни карат да правим импулсивни покупки, заобикаляйки зоните, контролиращи рационалното мислене.
Изследването им показва, че рекламите, използващи логично убеждаване - прости, конвенционални факти, са по-неефективни, когато трябва да ни накарат да похарчим пари, спрямо рекламите, използващи нерационално влияние.
Красива жена, застанала в разкрачена поза за реклама на дънки, оказва много по-голямо влияние върху купувачите, отколкото например реклама на кола, съдържаща сухи данни за това колко бензин харчи на километър.
Учените наблюдавали мозъчната дейност на 24 пълнолетни участници при показването на реклами, използващи логично убеждаване или нерационално влияние. Дейността в зоните на мозъка, свързани с чувствата и вземането на решения, била много по-ниска по време на рекламите с нерационално влияние, отколкото при тези с логично убеждаване.
"По-ниските нива на мозъчна дейност при рекламите с нерационално влияние може да доведе до по-малка сдържаност, когато става въпрос за купуване на рекламирания продукт", обяснява авторът на изследването д-р Йън Кук. "Откритието ни потвърждава тезата, че някои реклами искат да съблазнят, а не да убедят клиентите да купят продукта им".