На кого са притрябвали

"Няма такива цени!", "Специални летни предложения!", "Голяма лятна разпродажба", TOP цени! Виж повече на страница 2 и 3... Дори не прелиствам. Тестето шарени листовки формат А5, А4, на гланцирана и обикновена хартия, пльосва в почти пълен кашон, оставен предвидливо от домоуправителката ни до пощенските кутии.

Дори не преглеждам дали измежду тях няма и някой плик - отказала съм се от хартиените фактури. Като се замисля, май нямам нужда и от пощенска кутия. А в кашона вече са напластени тестета хартия, изхвърлена от съседите преди мен в момента, в който са отворили кутиите си.

За удобство - или понеже не са успели да ги набутат в процепите, отгоре върху кутиите ни са пръснати малки визитки, които предлагат пълно, бързо и комфортно обслужване по пътя към вечния дом - за нас и нашите близки. В 8.40 сутринта, препускайки за работа, бързото изваждане на смъртен акт не е услугата, която искам да ми се натрапва. В случай на нужда просто ще си извадя адреса от Интернет.

Всяка сутрин в кутиите, в които отдавна няма преса, за не повече от 2-3 стотинки на бройка студенти, пенсионери или просто хора, които искат да изкарат някой лев, напъхват разни рекламни материали, наети от фирми за безадресно разпространение на листовки. След тях хора като мен отварят кутиите си и тутакси ги почистват от съдържанието, без да си направят труда да го разгледат.

Изумително е колко много хартия се хаби, маскирана като рекламни листовки.

Но всъщност има една категория хора, които искрено им се радват.

Бабите в блока ни, които през лятото стават рано за ритуална сбирка на пейката под липата, чакат с радост шарениите в пощенската кутия. Разглеждането и обсъждането им отнема поне два часа.

Те са тяхната ключалка, през която се кокорят в света, в който има нови дивани, лъскави готварски печки, гардероби с плъзгащи се врати и огледала в цял ръст, плочки за баня с прекрасни фризове - не като напуканите и стари в баните им.

За разлика от рекламите по телевизията, тези могат да се разглеждат дълго и да се обсъждат и сравняват. Не че ще си ги купят, но не пречи да помечтаят сутрин - преди да е станало твърде горещо, преди да са сложили супата - за живота напред. Ето, ако не тази, то догодина може и да може да бъде сменен хладилникът... Добре де, ако не хладилникът, поне една нова нощна лампа - бездруго на едни години вече се спи по-малко, а когато денят е къс, тъмнината е повече.

За съседите ми пенсионери брошурите в кутията са пътеводител - когато тръгнат с количките на колелца, знаят къде пилешките бутчета са най-евтини или пресните картофи - най на сметка. Спестените при покупките две-три левчета осмислят деня им и разкарването със столичния градски транспорт с картата за 6 лева.

В новите блокове, израснали зад нашите соцтухлени, обаче пощенските кутии са с крайно икономични процепи. Листовки влизат, но само да видите какво става, когато трябва да се напъха брошура две или три листа, формат А4. Здраво блъскане.

В един от блоковете се принудиха и поставиха масичка във входа - все още външната врата не се заключва, където пръскат рекламните материали и всякакви съобщения, вместо да ги тъпчат в кутиите.

Предвид данните за все по-свиващото се потребление, се чудя относно ефективността на този рекламен канал - понеже не виждам хартията в пощенската ми кутия да намалява. А на улицата ни няма контейнери за разделно събиране на отпадъци.

Освен това и оптимизмът на бабите няма да трае още дълго. Есента приближава, което значи по-високи сметки за ток - и/или за парното. Стане ли по-студено, край на мечтите от сутрешните сбирки.

А и както е тръгнало, намаленията вече ще ги обявяват Мирослав Найденов и Бойко Борисов - на три месеца, направо с прогнозата за времето от телевизора.

#1 Geo 10.08.2012 в 08:45:16

изумително е как може толкова голяма статия да се напише за такава глупост. а истината е, че изобщо в интернет не може да намериш голяма част от това което ти пробутват в листовките. в най добрият случай ще намериш фирмите които предлагат най дебелите цени, и са си платили от няколко стотин до няколко хиляди за сайт. за това и листовките и подобни реклами си имат своята ниша.

#2 mima 10.08.2012 в 08:47:32

И аз си ползвам брошурките - беля картофи върху тях.

#5 Антикомунист 10.08.2012 в 10:38:19

Николай Стаменов,когато някой защитава изметта наречена ПЕНСИОНЕРИ,винаги ми замирисва на комунизъм... Вие комунист ли сте другарино Николай Стаменов? Комунист ли сте попитах?

#7 lele male 10.08.2012 в 11:18:05

По теорията за конспирациите: Кауфланд е еврейска фирма. Еврейска фирма е и Билла. Дали тяхната истинска цел не е напълно да унищожат българската търговия и да я изземат от ръцете на българите, да я завладеят? Лесно се справиха с "Балкан" П.С. Влиза мъж в банката. Няма служител на гишето. От скука взима рекламна брошура. Чете: "Взимайки този лист, вие дадохте съгласие за сключване на договор за ипотечен кредит с 19 процента годишна лихва за срок от 10 години..."

#9 lele male 10.08.2012 в 11:40:24

Мауела, с продукти които можете да закупите в Кауфланд на преференциални цени! П.С. Дразнят ме брошурите! Докато не сложат кофи за разделно събиране, това си е направо грехота...тонове хартия... че дори и кофи да сложат...уффф

#10 янаки 10.08.2012 в 13:26:49

Като видя пост на „Антикомунист” винаги ми идва на ум словосъчетанието ПЕЩЕРЕН АНТИКОМУНИЗЪМ. Виж : http://www.google.bg/search?q=%D0%BF%D0%B5%D1%89%D0%B5%D1%80%D0%B5%D0%BD+%D1%87%D0%BE%D0%B2%D0%B5%D0%BA&hl=bg&prmd=imvns&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=--AkUKj0BInStAahyoCoCw&ved=0CEsQsAQ&biw=1280&bih=642

#11 fALLEN 10.08.2012 в 13:52:32

антикомуниста си е болен мозък, буквално...

#12 Дракон с кисело зеле 10.08.2012 в 14:30:06

Антикомунистът верно е някакъв олигофрен. Защо уебкайвето ги търпи такива? А и тая статия... Егати, хора, т`ва е форумен или, в най-добрия случай, блогърски пост. К`ви са тия глупости тука?

#13 Bobby_gBG 10.08.2012 в 15:22:52

Антикомунист Ти си много болен...

#14 lele male 10.08.2012 в 16:10:20

Антикомуниста няма да коментирам Само да кажа, че все пак брошурките са някаква утеха за пенсионерите, които не могат да си позволят да си купят вестник... Виждала съм хора които жадно прелистват и мечтаят да си похапнат от някои от показаните неща... други даже си слагат отметки по разни картинки на Практикер и Кауфланд... сигурно с надеждата един ден децата когато се замогнат да им купят отбелязаното...

#15 Meteora 10.08.2012 в 17:17:24

Ще си купят, ама от небесните "Метро", "Кауфланд" или "Билла"! Заради това от сега още правят сметки, набелязват, предпочитат или отричат. Като се възкачат горе, да не губат време в лутане, да напазаруват набързо, че да се нахранят пълноценно хората, поне там...

#16 Fedar 10.08.2012 в 19:35:58

Антикомунист......ти си поредното доказателство, че психично-болните костовисти (пардон - тавтология - то други костовисти, освен психично-болни, няма) трябва моментално да се евтаназират, за тяхно добро, и за доброто на народа. Ако може заедно с крадливия им и мургав вожд.

#20 Scooby Doo 21.09.2012 в 09:02:17

Поредния спам: Уважаеми колеги, Запознайте се с изданията на "Български законник" – сп. Български законник, в. Седмичен законник, в. Главен счетоводител - издания за счетоводство, данъци, осигуряване. Разгледайте тук. Парола: DEMO1850 Този сайт, събира в едно най-интересната и полезна информация от цялата специализирана преса. Всяка седмица публикуваме за вас отговори на въпроси с практически примери от областта на счетоводството, данъците, осигуряването и трудовото право. Изданията съдържат още : - основни нормативни актове в пълен актуализиран текст; - писма и указания на НАП, НОИ и МТСП; - справочна информация; Ако желаете да ползвате продукта безплатно още един месец, моля попълнетe заявката в Интернет на адрес: http://www.zakonnik.net/parola/ Златка Маркова Търговски мениджър 02/98 98 200

#22 Мина 24.07.2015 в 12:17:49

Абе, Боби, намери ли си гадже?

#23 Мина 24.07.2015 в 12:31:55

Има решение! В Холандия от общината си вземаш безплатно стикерче, с Да /Да Да /Не Не /Да Не /Не и тези комбинации се отнасят до Адресирани реклани /Неадресирани реклами. Залепваш си го на пощенската кутия. И пощальоните и промотоурите го спазват! И така, който иска реклами ги получава, който, не-не! Лесно е!

Новините

Най-четените