Педро Алмодовар отива в Кан с хорър

Дори и да си представиш на куп най-патологичните сцени от филми на Педро Алмодовар, това ще бъде най-екстремното му предизвикателство досега, изпълнено с раздели, изтезания, перверзия, изнасилване. Смърт. И най-ужасните начини за отмъщение.

Испанският режисьор определя „Кожата, в която живея", 18-филм в кариерата му, за най-трудния си проект досега, както и за дебют в хорър жанра, но предупреждава: "Няма писъци и кръвопролития, насилието е психологическо".

Алмодовар описва новия си филм като смесица от ноар, ужас и научна фантастика, без обаче да е спазил нито едно от правилата на жанровете.

„Кожата, в която живея", който ще бъде представен на филмовия фестивал в Кан, е белязан от срещата между артиста на Ла Манча с френския писател Тиери Жонке. Филмът е заснет по мотиви от романа му "Тарантула" ("Mygale"), като сценарият е адаптиран от самия Педро Алмодовар.

Жонке, който почина през 2009 г. на 55-годишна възраст, се смята за един от новаторите на френски ноар. Романът му "Тарантула" е по-малко от 150 страници и е най-известната му творба, публикувана във Франция през '84. Това е мрачна приказка, в която никой от главните герои не е невинен. В центъра на сюжета е пластичен хирург, в челните редици на екип, който прави успешни клетъчни изследвания, но също така и извършител на болезнено отмъщение срещу мъж, изнасилил 16-годишната му дъщеря, което я е направило неизлечимо луда.

В крайна сметка той хваща виновника и твърдо решен да изпълни бруталното си отмъщение, между него и жертвата му се развиват двусмислени садомазохистични отношения.

За ролята на този "брутален човек" режисьорът признава: "За първи път ми беше трудно да установя емпатия с мой герой". Персонажът е поверен на Антонио Бандерас, 22 години след последния филм, който режисьорът и актьорът правят заедно.

Артистичното партньорството между Алмодовар и Бандерас продължава десет години (от 1980 до 1989 г,) със седем филма, сред които Лабиринт на страсти", "Матадор", "Законът на желанието", "Жени на ръба на нервна криза" и "Ела, завържи ме!", докато актьорът не се мести в Холивуд, където се превръща в попкултурна звезда.

Бандерас е искал от години да се събере отново със своя художествен ръководител. Проектът „Кожата, в която живея" датира от 2002 г. и той търпеливо е чакал своя наставник да направи срещата, която Алмодовар описва така: "В момента, в който Антонио влезе в офиса ми, беше като че ли току-що сме приключи със снимките на „Ела, завържи ме". Държах да участва във филма, защото той е перфектен за ролята на социопат, но и защото, изпробвайки нови пътища, с него поне бях спокоен, че ще играя на сигурно..."

Въпреки новите кинематографични граници, които испанският режисьор покорява, „Кожата, в която живея" преповтаря типично алмодоварски теми: сексуалната метаморфоза, подземните среди и клаустрофобията, неумолимостта на съдбовните съвпадения.

До Бандерас е трябвало да играе Пенелопе Крус в ролята на младата съпруга на хирурга, затворена в семейна вила. Тя е подложена на ежедневно унижение, като е принудена да проституира с развратните клиенти, докато съпругът й я наблюдава през огледално стъкло. "По начина, по който разработихме историята обаче, не можех да видя Пенелопе Крус повече в тази роля", призна Алмодовар. Той се доверява на младата актриса Елена Аная, която има малки роли в „Говори с нея", „Сексът и Лусия" и „Ван Хелсинг" (където е една от съпругите на Дракула).

В историята са заплетени още млад мъж, отвлечен от непознат и принуден да оцелява гол и окован в тъмница, докато откачи, както и престъпник, който убива полицай и има отчаяна нужда от операция на лицето, за да стане неузнаваем...

След участието му на фестивала в Кан, световната премиера на „Кожата, в която живея" ще бъде през есента, заради полемиката около закона срещу пиратството на испанското правителство, който според брата на Педро Аугустин Алмодовар няма да предложи адекватна защита на филма.

Новините

Най-четените