Робството без маски

Актрисата Кери Уошингтън рядко има шанса да играе архетипната "дама в беда" в настоящите си роли в телевизионни сериали. Като Оливия Поуп в сериала "Скандал", Уошингтън е влиятелна вашингтонска адвокатка, която никога не е срещала нерешим за нея проблем.

Но Уошингтън и перфектните й скули правят пълен завой на 180 градуса в новия филм на Куентин Тарантино "Джанго без окови"

В ролята на Брумхилда, Уошингтън е робиня, отделена при продажбата й от съпруга й Джанго (Джейми Фокс) и заминала далеч от плантацията, където двамата са живели заедно. Самюъл Л. Джаксън и Леонардо Ди Каприо също участват във филма.

Лентата следи Джанго, докато той се бори не само срещу злините на робството, но и за да се събере с изгубената си любов. Въпреки че уникалният подход на Тарантино към способността на един роб да пребори робовладелците и да живее като свободен човек предизвика критики заради неубедителността си, според Уошингтън всъщност именно любовната история я е спечелила за ролята.

"Колко често виждате на екрана цветнокожи жени, спасени от мъжа, който обичат?", пита риторично тя. "Аз съм феминистка, наистина, но тук имаме красавица, знаеща, че мъжът, който обича и който я обича, ще направи всичко, за да я намери - и ще го стори на всяка цена. Всички ние искаме да бъдем тази принцеса и знаем какво е това усещане, и искаме да вярваме, че то е постижимо за всеки. Цветнокожите жени заслужават да видят това и да повярват в него."

Уошингтън споделя, че е направила нещо, което рядко й се случва, когато е получила обаждането от Тарантино, че така желаната роля е нейна: тя се е разплакала.

Почти всяка цветнокожа актриса в Холивуд е била на прослушване за тази роля


"Никога не ми се е случвало да плача преди, когато съм получавала роля," смее се Уошингтън. "Не съм сигурна защо, но знаех, че тази роля е нещо изключително и специално. Баща ми винаги е искал да види цветнокож супергерой.

Неведнъж той ми е казвал, че е разочарован, че не е видял "черен Клинт Истууд" на младини. Той беше в мислите ми, когато четях сценария, и знаех, че той би харесал как Джанго препуска, бори се и спасява жена си."

Все пак вълнението да създаде рядко показвана любовна история, или радостта на баща й да види цветнокож супергерой не е достатъчно, за да помогне на Уошингтън да изнесе и на своите рамене филм, връщащ се към един от най-мрачните периоди в историята на Америка.

В "Джанго без вериги", Тарантино не пести на публиката огромната бруталност и насилие, прилагано върху робите - мъже и жени, от собствениците на плантации. Някои от сцените с бой и бичуване са били толкова трудни за актрисата, че тя е искала от агента си, родителите си и дори психотерапевта си да пристигнат на снимачната площадка, за да й помогнат да преодолее емоционалните травми.

"Имах нужда от пълната подкрепа на всички около мен за този филм, защото той беше много тежък психически в много аспекти," спомня си Уошингтън. "Немислимо е, че предците ни са понесли всички тези изтезания и мъчения. Видях части от сценария и си мислех, че това никога не се е случвало.

Но после говорих с Куентин и той ни показа историческите книги, които илюстрират маските и други неща, използвани за измъчване на робите. Бях потресена и едва тогава оцених дори още повече това, че предците ни са преминали през това. Всъщност почти не се налагаше да играя, чувствах всичко отвътре."

Джейми Фокс също е оказал безценна помощ на Уошингтън през двумесечните снимки


Двамата са разчитали един на друг за подкрепа по време на снимките, особено за най-физически унизителните сцени. (Двамата вече са работили в тандем във филма "Рей".)

"Разчитахме един на друг по време на снимките, всички имахме голяма нужда от това," споделя Уошингтън. "По време на почивките при снимането на сцената с вечерята, която беше много тежка, Лео (Ди Каприо, който играе собственикът във филма) непрекъснато ме питаше всичко наред ли е. Толкова се притесняваше от това, което тази сцена ми причиняваше," спомня си Уошингтън.

"Джейми и аз понякога сме разговаряли по телефона до 4 сутринти за снимките на следващия ден - и сме се чудили как цветнокожите някога въобще са издържали на това. Обсъждахме го непрекъснато. Невероятно съм благодарна на Джейми, че охотно стоеше до късно през нощта, за да говорим."

За щастие, Уошингтън има много приятна ежедневна алтернатива на Брумхилда в нормалната си работа

"Скандал" е първият тв сериал в САЩ с цветнокожа жена е в главна роля от 70-те години, а ролята на Уошингтън като адвокат и елитен кризисен консултант продължава да печели нови зрители и блестящи отзиви.

"Хубаво е усещането да знам, че преминавам от изобразяването на жена без никаква власт, която е нечия чужда собственост, до жена, която има собствена фирма, и прижевата изключителна власт и влияние," казва Уошингтън.

"Това беше много придаваща сила роля за мен; тя ми помогна да осъзная, че времената много са се променили и че мога да покажа и двата свята в киното и телевизията."

#2 panopsihikum 31.12.2012 в 22:29:26

Отвратително е да наричате негрите "африканци", циганите "роми", а когато говорите/ пишете за собствения си народ (всъщност знам ли) - ганьовци...засрамете се, бе, нещастници, а, забравих, требваше да напиша "журналисти"...

Новините

Най-четените